Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

    Ik denk eraan tegen einde van dit jaar een nieuwe camera te kopen.
    Ik ben wel een geboren twijfelaar en heb nog niet besloten welke.
    Daarom mijn vraag: zijn er eigenaars van deze toestellen die samen met mij een dag op stap willen gaan om de voor- en nadelen van deze toestellen te proeven?

  • #2
    Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

    hi,

    in welke omgeving zoek je??

    Comment


    • #3
      Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

      Ja sorry, ik woon in Mechelen.
      Nikon Coolpix 8700 (8800) kwam ook in aanmerking, maar ik denk dat die niet zo goed is. Ik weet het niet.

      Comment


      • #4
        Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

        ik woon in gent , dus nie echt kortbij.

        objectief bekeken zou ik voor de d70 gaan of een 300d 20d 10d.

        maar alles hangt er natuurlijk van af wat je wil van een camera.
        is het om 2 keer in het jaar familie kiekjes te maken of is het echt een hobby.

        dslr's zijn natuurlijk duurder dan de andere die je opnoemt.
        maja het is ook iets heel anders hé.

        Comment


        • #5
          Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

          Ik denk dat het startpakket van D70 en de anderen niet zoveel in prijs zullen schillen, maar ja als je een D70 hebt, dan wil je altijd meer hé?
          En foto's? ja hoor het is mijn hobby, ik trek wel meer dan 2 keer per jaar foto's.
          Wat ik wil:

          * Macro's
          * Tele
          * Vlugge camera
          * Kantelbaar schermpje.

          Ik weet het die twee laatste punten heb ik bij het ene model wel en bij het andere niet.
          Ik zie er tegen op van voortdurend van lensen te moeten veranderen, maar ben dat seconden wachten tussen twee foto's en wachten voor af te stellen zo wat een beetje veel beu.

          Comment


          • #6
            Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

            Een vlugge camera is de D70 niet (tenzij je in de automatische standen fotografeert, maar dat is niet zo'n aanrader) en een kantelbaar scherm heeft hij ook niet.
            Maar continu (of regelmatig) van lenzen wisselen hoeft nu ook weer niet direct. Met de kitlens kom je aardig uit de voeten. Ik weet alleen niet of de kitlens erg geschikt is voor macro's, want die maak ik verder niet.
            Wat ik uit jouw woorden proef is dat jouw voorkeur (denk ik) toch naar een Powershot Pro uitgaat.
            Ik woon helemaal niet in de buurt van Mechelen, dus het wordt wel wat lastig om dan op stap te gaan, maar ik denk dat er genoeg BD-ers zijn die dat wel willen.
            Succes met je keuze,

            JLP
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

              Oorspronkelijk geplaatst door JLP
              Een vlugge camera is de D70 niet (tenzij je in de automatische standen fotografeert, maar dat is niet zo'n aanrader) en een kantelbaar scherm heeft hij ook niet.
              Maar continu (of regelmatig) van lenzen wisselen hoeft nu ook weer niet direct. Met de kitlens kom je aardig uit de voeten. Ik weet alleen niet of de kitlens erg geschikt is voor macro's, want die maak ik verder niet.
              Wat ik uit jouw woorden proef is dat jouw voorkeur (denk ik) toch naar een Powershot Pro uitgaat.
              Ik woon helemaal niet in de buurt van Mechelen, dus het wordt wel wat lastig om dan op stap te gaan, maar ik denk dat er genoeg BD-ers zijn die dat wel willen.
              Succes met je keuze,

              JLP
              Bedoel je hiermee dat de D70 traag is in de A, S, P en M standen omdat je zelf een heleboel moet instellen, of traag in scherstellen en opslaan van de foto's?
              Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
              www.D-Noizz.be
              wim.proot@gmail.com

              Comment


              • #8
                Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                Een vlugge camera is de D70 niet

                JLP

                Euhm, nou ik vind toch niks met de snelheid van de D70 hoor...op welk gebied vind je 'm niet snel ?
                D7000 en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                  Act , ik kan een aanbod doen met de D70 en woon niet ver uit de buurt (willebroek) maar ben technisch nog niet erg onderlegt. Als het voor u genoeg is om met de camera gewoon wat foto's te maken mag je me altijd kontakteren.
                  D7000 + 28 tot 400mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                    Lucc, dat is al heel lief van jou.
                    Het is zeker niet voor direct. Maar wil er al wel ff over nadenken.
                    Ik wil inderdaad de cam een tijd vasthouden en foto's nemen en voelen hoe die in mijn handen ligt en of ik er tevreden van ben.
                    We houden contact

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                      Je zegt het maar
                      D7000 + 28 tot 400mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Luad
                        Euhm, nou ik vind toch niks met de snelheid van de D70 hoor...op welk gebied vind je 'm niet snel ?

                        De D70 is wel een snelle camera hoor. Wat hier bedoeld wordt is dat wanneer je is de standen A/S/M/P trekt je zelf verandwoordelijk bent voor de instellingen (sluitertijd, diafragma) en het daardoor langer duurt van je kan afdrukken omdat je dit eerst moet instellen volgens de omstandigheden. Maar dat is hetzelfde bij alle camera's die je op handmatige standen zet natuurlijk! Dit instellingen zijn trouwens dankzij handige scrolwieltjes die onder je vindertoppen liggen zeeer snel aangepast !!! pakken sneller dan bij compact-toestellen die handmatige instellingen mogelijk maken, maar waar je alles via een menu ofzo moet gaan instellen

                        in de automatische standen is de D70 imho sneller dan elke willekeurige compact! En waarom zou dit niet aangeraden zijn? omdat eens je de kracht kent van een spiegelreflex, je gewoonweg zelf alles wilt kunnen instellen ipv alles automatisch te laten gebeuren! verder zijn ze niet veel anders dan die automatische functies op compact camera's !

                        Qua autofocus zeker sneller dan compact-camera's hoor, zeker in combinatie met degelijk glas-servies! En qua opslaan van foto's is de D70 1 van de snelste camera's die momenteel te koop zijn.
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                          Oeps, mijn opmerking over de snelheid heb ik niet zo duidelijk uitgelegd.
                          Wat betreft de snelheid van het opstarten, nemen van foto's en opslaan van foto's is de D70 erg snel en goed.
                          Maar wat betreft het instellen van de D70, dit kost meer tijd (als je het goed wilt doen) dan bij een niet DSLR, omdat je meer kan én moet instellen.
                          Dus in dat opzicht is hij wat trager, dan bij een niet DSLR, omdat je daar minder voor moet instellen bij het maken van een foto.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                            Ok, in die zin kan ik je inderdaad volgen JLP. Dacht effe dat je het over de focussnelheid, opstarten etc had

                            Een ruime keuze aan instelmogelijkheden draagt natuurlijk ook nog bij aan de "fotografische" fun, het handige van digitaal is dat experimenteren niks kost
                            D7000 en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraag aan D70 eigenaars en Canon Powershot Pro 1

                              Ik had het inderdaad over focussnelheid, opstarten, opladen van foto's ed...

                              Comment

                              Working...
                              X