Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volgende stap van Adobe ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Volgende stap van Adobe ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Neem gewoon een Apple-ID, dan kan je via iCloud Numbers gebruiken, doet hetzelfde als Excel, en er is OpenOffice en LibreOffice...
    Een Apple alternatief zal niet werken op mijn Medion pc.
    Maar tot nu toe heb ik geen probleem want de oude Office doet voor mij nog alles wat die moet doen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Volgende stap van Adobe ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Een Apple alternatief zal niet werken op mijn Medion pc.
      Maar tot nu toe heb ik geen probleem want de oude Office doet voor mij nog alles wat die moet doen.
      Oh jawel, het is een web-applicatie. :-)
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: Volgende stap van Adobe ...

        Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
        Ik heb ook een abonnement op LR en zal de kat uit de boom kijken, maar zou ik eventueel naar LR 6 terug kunnen schakelen heb de download versie hier nog op computer staan.
        Je zal niet naar Lightroom 6 terug kunnen gaan wat alle vroegere bewerkingen betreft. Dat is mijn bezwaar tegen het abonnement. Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar het ogenblik dat je ermee wil stoppen zou je je moeten kunnen ‘vrijkopen’: voor een redelijke prijs zou je van de versie die je dan in gebruik hebt een licensie moeten kunnen kopen. Op die manier zit je niet opgesloten in een huurcontract.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #19
          Re: Volgende stap van Adobe ...

          Het was een test op de usa adobe.com website. Op de Belgische was er niks van te zien.
          Heb ook het abonnement van 12 euro per maand en vind toch dat je veel waar voor je geld krijgt maar verhogen hoeft voor mij ook niet
          Een alternatief pfff opnieuw een programma aanleren en eens je gewoon bent aan Lightroom.
          Capture one mag vandaag dan nog wel een kooplicentie zijn. Maar hoelang nog ???

          Affinity photo lijkt me een erg goed photohop alternatief. en Photo mechanic een lightroom alternatief.
          De makers van affinity photo zouden ook bezig zijn met een lightroom alternatief.

          Het enige wat we als consument kunnen doen is massaal reageren en protesteren en dreigen om ergens anders te kijken als Adobe weer zo eens iets uithaalt.
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

          Comment


          • #20
            Re: Volgende stap van Adobe ...

            Op een ander forum opperde iemand het idee dat er in de toekomst nog altijd een 10 dollar/12 euro abonnement met Lightroom zal blijven bestaan maar dat Lightroom Classic voorbehouden wordt voor duurdere abonnementen. Het zou me niet verwonderen als Adobe dit inderdaad doorvoert als manier om wat meer geld te verdienen aan de meer veeleisende gebruikers die niet extra willen betalen voor enkel maar meer online opslagruimte.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #21
              Re: Volgende stap van Adobe ...

              Bedankt vrienden voor de antwoorden maar wat ik wel wil zeggen Lightroom Classic CC 8 is wel beter dan de 6 volgens mij.
              Maar indien opslag gaat dit het einde zijn van mijn abonnement.
              Vriendelijke groeten van fotokijker.
              Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
              https://vanmeulder.be

              Comment


              • #22
                Re: Volgende stap van Adobe ...

                Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
                Bedankt vrienden voor de antwoorden maar wat ik wel wil zeggen Lightroom Classic CC 8 is wel beter dan de 6 volgens mij.
                Maar indien opslag gaat dit het einde zijn van mijn abonnement.
                Dan ben je echt verslaafd .

                Om de paar weken komen er nieuwe gadgets uit die de bewerking spectaculair zouden verbeteren - kan je dan voor "slechts" USD 59,90 of zo kopen.
                Ik heb de meeste geprobeerd, bij sommige foto's heeft het resultaat, bij andere dan weer niet, uiteindelijk haal je gemiddeld hetzelfde resultaat met je vertrouwde workflow.

                Uit bestaande tools (en materiaal) is trouwens veel meer te halen dan je ooit voor mogelijk had gehouden.

                Comment


                • #23
                  Re: Volgende stap van Adobe ...

                  Ik zeg het nog een keer, On1 Photo RAW is veel beter dan LR en verder ontwikkelen doe ik nog steeds in CS6.
                  Ik heb ook Affinity geïnstalleerd en ben daar met video's die ik vind aan het leren.
                  Zolang CS6 zijn werk blijft doen blijf ik erbij en anders schakel ik over op Affinity en ON1 Photo RAW.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Volgende stap van Adobe ...

                    Probleem met CS6 zou zich wel eens kunnen stellen bij een software upgrade van Windows (of Mac) en CS6 bijgevolg niet meer compatibel wordt...
                    Maar dan liever een alternatief programma dan een abonnement.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Volgende stap van Adobe ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Probleem met CS6 zou zich wel eens kunnen stellen bij een software upgrade van Windows (of Mac) en CS6 bijgevolg niet meer compatibel wordt...
                      Maar dan liever een alternatief programma dan een abonnement.
                      Als je ergens nog een CS3 zou liggen hebben kunt ge die klakkeloos op een W10 installeren.
                      Maar het zou eventueel wel kunnen zijn als Adobe afspraken maakt met Microsoft...........
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Volgende stap van Adobe ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Als je ergens nog een CS3 zou liggen hebben kunt ge die klakkeloos op een W10 installeren.
                        Maar het zou eventueel wel kunnen zijn als Adobe afspraken maakt met Microsoft...........
                        Niet teveel paranoia .
                        Oude (32-bit) programma's draaien doorgaans zonder problemen of met een kleine patch op WIN10.
                        Wat wel kan gebeuren is dat sommige (al dan niet cruciale) functies aangepast worden en dan niet meer werken (bv geolocatie in LR6).

                        Comment


                        • #27
                          Re: Volgende stap van Adobe ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Niet teveel paranoia .
                          Oude (32-bit) programma's draaien doorgaans zonder problemen of met een kleine patch op WIN10.
                          Wat wel kan gebeuren is dat sommige (al dan niet cruciale) functies aangepast worden en dan niet meer werken (bv geolocatie in LR6).

                          Comment


                          • #28
                            Re: Volgende stap van Adobe ... (veroorzaakt door Dolby Inc.)

                            Adobe verhoogt mogelijks de druk op z'n Creative Cloud klanten nog wat - u heeft enkel een licentie voor de laatste 2 versies. (wat men daar mee moge bedoelen, is nog niet 100% duidelijk - maar ver achterblijven blijkt geen optie meer). Blijkbaar veroorzaakt door Dolby-licencies - en die werden per cd afgerekend, maar dat bestaat nu niet meer. En dus zijn de advo's aan een rondje cash-verzamelen begonnen! (een rechtszaak).

                            https://www.dailymail.co.uk/sciencet...-continue.html

                            en deze van Appleinsider: https://appleinsider.com/articles/19...ive-cloud-apps

                            "Please note that going forward, Creative Cloud customers will only have direct download access... to the two most recent major versions of Creative Cloud desktop applications," says the company in a blog post.

                            Pijnlijk dat de klant weer 's het slachtoffer moet worden.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Volgende stap van Adobe ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Als je ergens nog een CS3 zou liggen hebben kunt ge die klakkeloos op een W10 installeren.
                              Maar het zou eventueel wel kunnen zijn als Adobe afspraken maakt met Microsoft...........
                              Euh, klopt niet volledig. Ooit heb ik dit moeten doen bij de eerste update naar Win10 ....
                              Bij registratie bij Adobe van de fotosoep kreeg ik te horen dat dit NIET MEER GING. Wanneer er geen ondersteuning meer kwam van een versie, kon je je ook niet meer registreren op die versie. Na wat gehack en gefriemel en gefoefel uiteindelijk toch die versie draaiende gekregen als 'geregistreerd' (neen geen hackversie opgehaald, ...) en zo tot aan de laatste CS6 kunnen upgraden.
                              Ik kon toen ook niet direct CS6 installeren omdat ik niet echt een serial had voor CS6, wel voor CS3 en bijhorende upgrade-keys....
                              Een upgrade-key is helaas niet gelijk aan een basic installatie-key.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: Volgende stap van Adobe ...

                                Ja idd, ik heb ook vernomen dat er al fotografen zijn die een dreigende e-mail zouden ontvangen hebben van Adobe om up te graden naar de nieuwste versie omdat de oude licentie niet meer geldig zou zijn. Ze dreigen met schadevergoeding en geen toegang meer tot de cloud.
                                Wat er nu precies van waar is weet ik voorlopig het fijne niet van.

                                Comment

                                Working...
                                X