Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 44

Discussie: Verzekering camera

Standaard Verzekering camera

Net de topic verloren D70 tegen gekomen en ik vroeg me af wie zijn DSLR of bridge heeft verzekerd tegen diefstal? Bij welke verzekeringsfirma? Voorwaarden? Percentage recupereerbaar of alles?
    Als je professioneel bezig ben met fotografie lijkt me dit evident, maar als amateur ligt dit misschien niet voor de hand. Of denk je hier pas aan als het te laat is...
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Standaard Re: Verzekering camera

Heb al eens navraag gedaan bij m'n eigen verzekeraar.
    Njet.
    Een laptop, dat wel, maar een fototoestel niet.
    Neem je een diefstalverzekering voor je woning, dan is je fototoestel natuurlijk mee verzekerd. Maar alleen voor diefstal en alleen diefstal uit je eigen woning ...
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Bij mijn verzekering blijkt dit wel te gaan.
    Ik moet er nog eens verder over informeren, want ik heb dit via men ouders te weten gekomen (zij regelen nog alles van verzekering enzo, ben nog maar 19 jaar).
    Nikon D4 | Nikon D700 | Nikon 16-35mm 4.0 VR | Nikon 24-70mm 2.8 VR | Nikon 70-200mm 2.8 VR-II | Nikon 50mm 1.4G | Nikon SB-910 | Nikon SB-900
    SHARPimages.be

Ik heb gans de boel vorig jaar laten verzekeren bij Ethias.
    Zal eens opzoeken wat mij dat gekost heeft maar het viel zeer goed mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dondidi Bekijk bericht
    Ik heb gans de boel vorig jaar laten verzekeren bij Ethias.
    Zal eens opzoeken wat mij dat gekost heeft maar het viel zeer goed mee.

Als ik het goed voor heb moet je bij Ethias al klant zijn vooraleer ze je willen verzekeren voor fotomateriaal.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Bij Ethias moet je 2 verzekeringen lopen hebben, heb vorig jaar nog navraag gedaan. Bij KBC kon het na 1 polis.

Bij geheugenkaart.be kan het zeker
    Vinny
    Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Ben hier ook wel erg nieuwsgierig naar.

Bij welke verzekeringsfirma? Voorwaarden? Percentage recupereerbaar of alles?
    Wellicht is het ook handig om te vermelden of je in Belgie of Nederland woont.

Anyway, ik heb een woongarantverzekering bij Centraal Beheer (Nederland). Op deze polis heb ik een inboedelverzekerig met allrisks dekking en een speciale 'kostbaarheden buitenshuisverzekering' met een verzekerd bedrag van 3000,-

Binnenshuis vallen mijn camera en lenzen dus onder de inboedelverzekering. Buitenshuis zijn kostbaarheden verzekerd voor beschadiging en diefstal, met een verzekerd bedrag van max 3000,-. Een van de voorwaarden hierbij is wel dat iets alleen wordt gezien als kostbaarheid wanneer de nieuwwaarde minimaal 200,- bedraagt...

Ik denk er op dit moment over om mijn verzekerd bedrag te verhogen naar 5000,- euro....

Ik heb via de Nederlandse Omroep een verzekering afgesloten voor m'n apparatuur. Je geeft zelf een specificatie met de te verzekeren bedragen en er wordt standaard rekening gehouden met eventuele nieuwe aankopen tot 20% van het verzekerd bedrag. Ook kun je kiezen voor verschillende dekkingsgraden (Europa, wereld) etc.

Google even op "omroep assurantien" en dan kom je er wel.
    Bodies: Nikon D700, D200
    Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
    Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
    Bij Ethias moet je 2 verzekeringen lopen hebben, heb vorig jaar nog navraag gedaan. Bij KBC kon het na 1 polis.

Bij geheugenkaart.be kan het zeker
    Zijn er dan nog bijkomende voorwaardes? bvb diefstal uit de wagen die niet telt, een bepreking op de waarde? ...

Ik denk er nml ook over om mij te gaan verzekeren, maar bij mijn rondvraag vorig jaar, was het ook overal njet...

Bij mijn makelaar was dit geen enkel probleem, mijn polis geld enkel in Europa dat wel ( kan ik eventueel met een bijbetaling upgraden voor een bepaalde periode wanneer ik buiten Europa zou reizen ).
    Alle materiaal is verzekerd tegen de nieuwwaarde met een vrijstelling van 250 euro. Verzekerd tegen schade door eigen schuld, door derden en diefstal zelfs uit de wagen. Enkel s’nachts tussen 22 en 7u moet de wagen in een afgesloten parking staan.
    Ik betaal nu iets van een 240 euro per jaar dacht ik ( koop je iets bij of verkoop je iets dan is dit per kwartaal aanpasbaar dacht ik ) , dit komt neer op 22,5euro/1000euro materiaal, normaliter is dit echter 35euro/1000 maar aangezien ik al mijn verzekeringen bij dezelfde makelaar lopen heb heeft hij een inspanning gedaan om een gunstiger tarief aan te bieden .
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Zelf ben ik amateur maar toch verzekerd. M'n polis is gekoppeld aan een patrimonium verzekering bij KBC. De eigenlijke verzekering heet "verzekering kostbare voorwerpen". In die polis staat een gedetailleerde lijst van alle verzekerde voorwerpen. Bij mij gaat dit zelfs tot de filters.
    De verzekering geldt wereldwijd voor alles wat er maar kan gebeuren, diefstal, laten vallen,... en dit tegen nieuwwaarde. Wanneer eenzelfde toestel niet meer te krijgen is (ik heb zo bvb lenzen van +/-15 jaar oud) dan wordt je vergoed op basis van een huidig evenwaardig toestel met dezelfde specificaties.

Sedert ik die verzekering hebt slaap ik toch wat geruster. Wanneer je al een tijdje bezig bent dan wordt het al een aardig sommetje. Ik verschoot er zelf van toen ik m'n lijstje opmaakte.
    Ik betaal zo'n 250€ per jaar, vrijstelling 207€ als ik me niet vergis.
    Ik weet het, 't is veel geld maar wanneer je alles kwijt bent dan kost het je nog veel meer.

Mvg,
    Patrick
    Wat je niet probeert, dat weet je niet...

Ik heb mij laten vertellen dat als je uw toestel en dergelijk gekocht hebt via een kredietkaart je automatisch een verzekering hebt.
    Weet daar iemand iets meer van ?

Ik weet het niet ,je kunt natuurlijk alles verzekeren
    Maar ik heb de ervaring dat het verzekeren van elektronica niet veel zin heeft
    Stel je nu 3 jaar oude toestel word gestolen ,en je krijgt dus de vervangingswaarde (iets voor een 4 megapixel toestel)
    Dat zal een flinke uitkering worden (not)
    Als je computer bijv een half jaar oud is ,is hij volgens de verzekeringsmaatschappij bijna niets meer waard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    Ik heb mij laten vertellen dat als je uw toestel en dergelijk gekocht hebt via een kredietkaart je automatisch een verzekering hebt.
    Weet daar iemand iets meer van ?
    Met mijn Mastercard (Red) zit daar inderdaad een verzekering op van enkele maanden dacht ik ja...

Ik heb een verzekering via mijn makelaar bij DVV. Ik heb een waarde van +/- 1600 Euro verzekerd voor 70 Euro (/jaar). Wereldwijde Dekking... (Ik vertrok een maand nadat ik mijn materiaal had aangeschaft op vakantie naar de USA).
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
    Ik weet het niet ,je kunt natuurlijk alles verzekeren
    Maar ik heb de ervaring dat het verzekeren van elektronica niet veel zin heeft
    Stel je nu 3 jaar oude toestel word gestolen ,en je krijgt dus de vervangingswaarde (iets voor een 4 megapixel toestel)
    Dat zal een flinke uitkering worden (not)
    Als je computer bijv een half jaar oud is ,is hij volgens de verzekeringsmaatschappij bijna niets meer waard
    Dit is geheel afhankelijk van de verzekering. Ik kan bij de specificatie zelf aangeven voor welk bedrag ik iets wil verzekeren. Dit is dan ook de "waarde" van het item wanneer deze bijvoorbeeld gestolen wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
    Dit is geheel afhankelijk van de verzekering. Ik kan bij de specificatie zelf aangeven voor welk bedrag ik iets wil verzekeren. Dit is dan ook de "waarde" van het item wanneer deze bijvoorbeeld gestolen wordt.
    Ik zeg niet dat je ongelijk hebt ,maar lees dan alle kleine lettertjes drie keer
    Verzekeringsmaatschappijen zijn op deze wereld om veel premies tebeuren en weinig uit tebetalen
    En als er dus staat de vervangingswaarde is dat niet de waarde bij aankoop
    Normaal gesproken ben je met verzekeren meestal duurder uit dan met zelf het risico te nemen
    Het lijkt me erg duur om alleen voor diefstal 250€ tebetalen
    Ben in mijn 43 jarige leven twee keer bestolen ,da's een risico dat ik zelf wel kan nemen
    Daar wil ik dus geen groot kantoorpand en eentussenpersoon en nog een aantal mensen voor hoeven te betalen
    Iets anders is als je je brood ermee moet verdienen en je hebt de volgende dag toch weer een toestel nodig

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt ,maar lees dan alle kleine lettertjes drie keer
    Verzekeringsmaatschappijen zijn op deze wereld om veel premies tebeuren en weinig uit tebetalen
    En als er dus staat de vervangingswaarde is dat niet de waarde bij aankoop
    Normaal gesproken ben je met verzekeren meestal duurder uit dan met zelf het risico te nemen
    Ben in mijn 43 jarige leven twee keer bestolen ,da's een risico dat ik zelf wel kan nemen
    Daar wil ik dus geen groot kantoorpand en eentussenpersoon en nog een aantal mensen voor hoeven te betalen
    Iets anders is als je je brood ermee moet verdienen en je hebt de volgende dag toch weer een toestel nodig
    Niet noodzakelijk, ik heb er geen probleem mee om jaarlijks 240 euro neer te tellen, als ik m'n gerief kwijt ben dan kost me dat bijna 10.000 euro om alles nieuw te kopen. Bij mij staat alles duidelijk op papier, m'n lenzen die veel waardevaster zijn dan m'n body zijn allen tegen nieuwwaarde verzekerd, staat zwart op wit, de body tegen werkelijke waarde wat dan wel zo goed als niks meer is maar soit, het grote geld zit toch in de lenzen. Als ik alles gestolen wordt dan kost me dat 250 euro vrijstelling meer niet.
    Maar iedereen is er natuurlijk vrij van zo'n kantoor met personeel te onderhouden hé
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Op jaarbasis is 240 euro niets als je dan voor 10.000 euro verzekerd bent, vind ik toch. Als je natuurlijk nooit bestolen wordt... dan betaalde je je cam dubbel. Een prof kan dat risico niet nemen.

@Agent-orange: ik woon in België. Ik kan me voorstellen dat er in NL andere tarieven en voorwaarden van toepassing zijn.

@superduc: idd elektronica is na enkele jaren steenoud. Langs de andere kant, de cams worden met de jaren ook goedkoper dat compenseert het eventueel verlies een beetje. Een degelijke cam vervang je ook niet direct na 3 jaar.
    Ik weet niet of de verzekeringsfirma's de verzekerde waarde laten dalen met de jaren?
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

De verzekering van de NOB die Kees bedoelt is een hele bekende binnen fotograferend Nederland. Oorspronkelijk bedoeld voor de beroepsfotografie, maar ze accepteren ook amateurs. Niet de goedkoopste, wel een hele goede dekking (o.a. tegen molest, als je dat wilt!). Reken wel op een stevige premie; 3% of daaromtrend van de te verzekeren waarde.

Weet er iemand hoe het dan eigenlijk zit met tweedehands lenzen?
    Want het merendeel van mijn lenzen zijn tweedehands en ik heb daar geen factuur van, maar hoe kan je dat dan aan jouw verzekeraar bewijzen?
    Nice pen, bet you write good stories with it.
    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Dat hoef ik niet. Op de specificatie staat de lens, serienummer en de waarde waarvoor ik het wil verzekeren. That's it.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
    Weet er iemand hoe het dan eigenlijk zit met tweedehands lenzen?
    Want het merendeel van mijn lenzen zijn tweedehands en ik heb daar geen factuur van, maar hoe kan je dat dan aan jouw verzekeraar bewijzen?

Hiervoor moet je eerst een taxatie-rapport laten opmaken. Dit kun je dan overleggen aan de verzekeringsmij. Momenteel ben ik ook in deze procedure. Heb mijn materiaal ook veelal 2e hands gekocht, maar wil het wel gaan verzekeren.
    Via Kamera-Express heb ik een taxatie laten uitvoeren en ontvang ik het rapport. Kost 1% over het totaal taxatiebedrag. Uiteraard alleen in NL geldig. En je moet er wel voor langs, wat ze adviseren is om een afspraak te maken. Niet iedere verkoper mag/kan dat daar doen.

wij zijn een jaar of 4 geleden in Zuid-Afrika overvallen, en onze dig camera, dig video, gsm en nog wat spullen zijn wij toen kwijtgeraakt.

Thuisgekomen (België) bleek, dat wij onder onze inbraakverzekering gedekt waren voor diefstal met geweld.
    In ons geval was hiervan uiteraard duidelijk sprake, onder bedreiging van 2 pistolen, en een kidnapping van 1/2 uur in onze huurauto door een verlaten bergachtig gebied, kun je wel spraken van geweld.
    Maar blijkbaar valt onder geweld ook een stevige duw, waardoor je valt en de dief eenvoudig je fototas kan meepakken.

Voordat je dus een dure verzekering afsluit zou ik zeker even checken of een dergelijke voorwaarde ook in jouw/jullie polis inbraakverzekering is opgenomen.

Er kwam nadien een schade expert thuis langs, om de waarde van de gestolen goederen te bepalen, aan de hand van aankoopbonnen/facturen, en met behulp van....jaja, de brochure van een bekende fotoketen in Be, namelijk Act..shop.
    Op basis van de kosten die je moeten maken om de apparatuur ter vervangen door gelijkwaardige toestellen, minus de afschrijving, wordt dan de schadevergoeding uitgekeerd.

Ging allemaal heel vlot, binnen enkele weken hadden wij het geld op onze rekening.
    Nikon D80 - Tamron 28-75 - Sigma 70-300 APO - Sigma 500 DG ST

Ik heb vanochtend eens voor de nieuwsgierigheid naar ethias gebeld.
    Dat was geen enkel probleem. Zelf heb ik er enkel mijn autoverzekering lopen. (Dus ook maar 1 polis...)
    Ik heb eens een voorstel gevraagd voor een camera met richtprijs 550 euro. (Daar ik van plan ben wss de FZ50 met enkele accessoires of heel mss toch nog de S3, aan te kopen.)

Ik zal hier het voorstel neerzetten zodra ik dit binnen heb.

Mvg,

Johan.
    Mvg,
    Johan

ik heb een extratje genomen bovenop mijn diefstal verzekering waardoor mijn "losse" eigendommen ook buiten de woning verzekerd zijn (laptop, gsm, camera's, lenzen, etc), dus als die op locatie of uit mijn wagen gestolen worden zijn ze nog verzekerd, en de optie was niet eens zo erg duur.
    Het is een polis van Axa-Royal Belge, het bedrag ken ik niet uit het hoofd, kan thuis wel eens in de polis kijken

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten