Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

    hey allemaal

    ik ben pieter, nieuw lid hier
    ik zoek een opleiding die doorgaat op zaterdag of in de week voor de middag
    ik sta namelijk met de late
    liefst regio mechelen - heist op den berg - lier ....

    groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

    Comment


    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

      CVO eens checken, maar de cursussen tot mei zijn nu reeds 2 weken bezig vrees ik.
      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
      Flickr

      Comment


      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

        Hallo,

        Ik heb hier nu al verschillende negatieve reacties gelezen omtrent de cursus bij Syntra West. Ikzelf zou volgend cursusjaar willen starten maar ben nu sterk aan het twijfelen.
        Ik ben beginner, heb geen enkele ervaring maar zou toch een degelijk opleiding willen genieten.
        Daarom had ik gedacht aan de dagopleiding gedurende één jaar. Ik voel er niet veel voor om nog eens 3 jaar avondopleiding te volgen.

        Graag reacties van iemand die momenteel bij syntra les volgt en eventueel alternatieven.

        Alvast bedankt!

        Isabelle

        Comment


        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

          Hey,

          Ik ben eigenlijk op zoek naar een avondcursus fotografie en fotobewerking (apart of te samen) in de buurt van Beveren.
          Ik was op de schoonheidsschool Antwerpen al gaan kijken en die cursus leek mij zeker interesant, maar zij later geen minderjarige toe en ik had hier al graag mee gestart voor mijn toelatings exaam voor Grafisch Ontwerp...

          Weet er iemand soms een gelijkaardige avondcursus in de buurt van Beveren/Antwerpen, waar je dus ook als minderjarige aan kan deelnemen?

          Comment


          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

            Lessen fotografie voor beginners

            Over enkele weken start een professionele fotograaf met lessen.
            Doch worden er nog andere (gemotiveerde) beginners gezocht.
            De klas zal uit +/- 5 man bestaan.
            De lessen gaan wss door in Beerse
            Stuur me gerust een bericht indien je interesse hebt.

            (gaande van belichting, camera , compositie, objectieven, photoshop....)
            Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

            Comment


            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

              Hallo iedereen

              Mijn naam is Michael Claerbout en ik ben fotograaf en oprichter van Bergfinn. Deze zomer richt ik een intensieve cursus Lightroom 3.0 en Photoshop CS5 in. Beide cursussen gaan door te Brugge. Bij interesse (min 6 inschrijvingen) kan een cursus ook op andere locaties worden ingericht.

              In Augustus word er ook een vervolg cursus Photoshop ingericht. Deze cursus is enkel toegankelijk voor geavanceerde gebruikers en is toegespitst op retouche met en zonder wacom tablet. (contacteer me hierover voor meer informatie)

              Bij vragen kan je me steeds contacteren op 04854900704
              of via mail michael@bergfinn.be

              Meer informatie over de cursussen kan je hier vinden.

              Groeten en wie weet tot binnenkort! Michael.

              Comment


              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                Weet iemand soms een cursus fotografie tijdens de zomervakantie 2010 ?

                Mvg,
                Mister Quinten
                Mvg,
                Mister Quinten (Prové)
                http://quintenprove.wordpress.com/

                Comment


                • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                  Had ik even geluk! Ik had het laatste lootje voor de fotografiecursus van september aan het Kisp getrokken.
                  Maar nu vraag ik mij af of ik niet beter naar Sint-Lucas zou gaan?
                  Weet iemand wat het verschil is tussen de 2 benaderingen van deze cursussen/opleidingen?
                  Bij het Kisp heb ik wat schrik dat creativiteit minder aan bod gaat komen en langs de andere kant vrees ik dat bij Sint-Lucas er minder technische ondersteuning gaat zijn. Maar dat zijn maar vermoedens natuurlijk.
                  Moeilijk hoor
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

                  Comment


                  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                    @ Tini: hangt ervan af waar je precies naar op zoek bent hé. Ik heb zelf net de 4 eerste modules aan het Kisp afgerond, en ik ben van plan om volgend jaar naar Sint Lucas te gaan. Kisp is inderdaad redelijk technisch, maar die kennis is natuurlijk onontbeerlijk als je aan de slag wil gaan. En ik vermoed dat het aan het Sint Lucas véél minder technish zal zijn. Maar in mijn mening is die technische bagage onontbeerlijk om aan de slag te gaan.
                    Heb je de nodige technische kennis nog niet, dan zou ik eerder naar het Kisp gaan. Heb je die wel al, of vind je dat je die niet nodig hebt, is Sint Lucas misschien meer geschikt.

                    L.
                    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                    Comment


                    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                      een opleiding fotografie zoek ik niet zo direkt maar wel eerder photoshop, zag dat LBC antwerpen (suddermansstraat) ook een opleiding geeft van een paar jaar (avondschool)
                      heeft er iemand van jullie deze opleiding gevolgd of is er mee bezig?
                      ik zie die opleiding zeker wel zitten maar vind niemand die daar mee bezig is of reeds die opleiding gevolgd heeft , zou graag eens horen of dat de moeite is ....

                      iemand ervaring???
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Je bedoelt waarschijnlijk: "Is gestart op 03-01-2009."

                        Mvg.
                        Robert
                        Hoi,

                        Ben bezig aan die cursus,
                        is nu bijna afgelopen

                        Maar CVO begint nu volledig met nieuwe faciliteiten voor fotografie : uniek in belgie

                        CVO Heusden-Zolder pakt uit met een nieuwe opleiding voor fotografen
                        Door het grote succes van de opleiding Digitale Fotografie investeert de school in een meer dan behoorlijk uitgebouwde fotostudioinfrastructuur.

                        De leuze Meer dan 300 cursisten Digitale Fotografie – dat moet je verdienen indachtig, besloot de directie het nodige fotostudiomateriaal aan te kopen om aan de cursisten een optimale werking te kunnen garanderen.
                        Naast de bestaande fotostudio, met 8 professionele flitsers, werden 6 nieuwe, high-tech Bowens monoblocs aangeschaft, voorzien van alle nodige randapparatuur. Zo kunnen de cursisten nu experimenteren met achtergrondprojecties, striplites voor stillevenfotografie, Sunbounce zonreflectiepanelen en een mooi gamma modieuze achtergronden. Kortom, alles wat een fotografenhart zich kan wensen.
                        Er wordt zelfs gedacht aan de inrichting van een tweede fotostudio, maar laat ons niet op de zaken vooruit lopen: Rome werd ook niet op één dag gebouwd...

                        Bovendien biedt het CVO haar cursisten vanaf september de unieke mogelijkheid een professionele opleiding tot fotograaf te volgen. Naast de bestaande structuur voor amateurfotografen komt er een diepgaande opleiding tot vakfotograaf, waarbij naast de technische aspecten van de fotografie tevens fotografiegeschiedenis, en socio- culturele invloeden en strekkingen binnen de fotografie aan bod komen. Veel ruimte voor individuele ontplooiing, en veel aandacht voor praktische opleiding dus binnen deze studierichting.
                        Meer informatie hieromtrent kan je alvast verkrijgen op de opendeurdagen, of bij de betrokken leraars.


                        FOTOGRAFIE wordt een zelfstandige afdeling, met een gloednieuw opleidingstraject tot professioneel fotograaf. De studio is helemaal vernieuwd en wordt uitgebreid met een tweede werkruimte. Deze opleiding is UNIEK in Limburg
                        Opendeur op 21 mei
                        Last edited by Josv; 21 mei 2010, 10:30.
                        Jos
                        Site

                        Comment


                        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                          Iemand die een photoshop cursus weet als avondschool in omgeving van Limburg?

                          Comment


                          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                            Iemand die een photoshop cursus weet als avondschool in omgeving van Limburg?
                            Niet dat ik een avondschool / -cursus weet maar bedoel je echt digi-art met Photoshop of fotoverbetering cq. -bewerking met behulp van Photoshop? M.a.w. wat is het doel dat je met Photoshop wilt bereiken? Een betere foto of eventueel een andere kleurtoon of echt een heel Photoshop kunstwerk?

                            Gr. X.

                            Comment


                            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                              Iemand toevallig ervaring met de cursus fotografie in Herentals DTL CVO?

                              Comment


                              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                                hallo, ik heb zelf 2 van de 3 jaar avonschool gevold bij syntra brugge.
                                het 1e jaar was fantastisch, heel veel bijgeleerd maar dan hebben ze het 2e jaar verprutst door te veel herhaling en een mentaliteit van "trek je plan".
                                nu ik een goeie basis digitale fotografie heb wil ik een andere richting uitgaan.
                                ANALOGE fotografie
                                ik heb al een doka gevonden, een pentax SPII en een canon ae1program.
                                ik heb al heel veel op internet kunnen vinden over doka maar wil graag eerst wat praktijkervaring opdoen bij iemand met ervaring.
                                ik zou graag een korte cursus volgen waar je appart doka kan leren zonder een volledige cursus analoge fotografie te moeten volgen zoals je nog kan in de academie van brugge.
                                als er iemand is die zelf nog een doka heeft en mij eens een paar lessen kan geven zou dat ook zeer leuk zijn.
                                liefst in de buurt van brugge.
                                grts
                                wannes

                                Comment

                                Working...
                                X