Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

    De eerste is de Kunstacademie, daar leer je kunstzinnig omgaan met fotografie.
    De tweede is voor te studeren om fotograaf van beroep te worden.
    De derde is een cursus digitale fotografie

    De vierde kan ik u ten zeerste aanraden.
    Ik ken persoonlijk veel cursisten die daar zijn begonnen in het eerste deel met een compactje en in deel twee geëvolueerd zijn naar een DSLR en als examenfoto's toch prachtige werkjes hebben gemaakt die hier in het HOF zeker niet zouden misstaan.

    De docenten zijn zeer bekwaam en alles wordt er grondig uitgelegd en aangeleerd.
    De theoretische lessen worden afgewisseld met praktijk fotograferen (op locatie of in studio) en fotobesprekingen.

    Je leert er alles van sluitertijd, diafragma, iso, wibalans, tot compositie, de gulden snede, het zonesysteem, het gebruik van een grijskaart en creatief omspringen met fotografie.
    Je leert en foto's nemen van :
    -licht
    -ritme
    -diepte
    -mens
    -landschap
    -kleur
    -beweging
    -portretten
    -reportage
    -grafiek / vlakverdeling
    -stilleven
    -modefotografie
    -enz..

    Je leert er vooral ook anders kijken naar foto's zodat je soms details die je vroeger over het hooft zag nu direct herkent.

    Jaarlijks word bekeken of er vraag is naar andere modules, zo is er sinds dit jaar een 4e module Portretfotografie.
    Als je nog niets kent van fotografie en je wil snel mooie foto's leren maken dan is CVOLeuven/Landen ten zeerste aan te bevelen
    Last edited by zunoel; 6 augustus 2008, 14:39.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

      Een echte aanrader is de opleiding Digitale fotografie aan het CTT in Genk!
      http://digitalefotografie.cttlimburg.be/

      Ikzelf heb die opleiding daar gevolgd en de leraar, Johan Doumont, is echt een krak in zijn vak!!
      Als ik me niet vergis beginnen er in september enkele bders!
      Wel een wachtlijst!
      StijnDeGrauwe.be

      Comment


      • #18
        Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

        Heeft iemand suggesties voor het Antwerpse? Ik word jaloers als ik zie wat in Leuven, Limburg of Gent beschikbaar is
        La lune rouge

        Comment


        • #19
          Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

          Hey juppekes

          Al mijn kennis heb ik hier op BD gevonden
          Bootjes

          Comment


          • #20
            Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

            ik ben nu al een tijdje op zoek naar een opleiding ivm flitstechniek en modelfotografie in de regio van gent, maar heb nog niks gevonden (wel leuven en dergelijke maar dat is te ver voor mij).
            sommigen hebben wel een cursus portretfotografie maar vereisen dan wel eerst 2-3 andere cursussen gevolgd te hebben bij hen of je mag niet meedoen (ook niet zonder ingangsproef)

            heb wel al naar KISP gekeken maar daar die volzet is, heb ik er niet veel aan, de volgende zou ergens binnen een 30tal weken zijn, wat nog een tijdje duurt

            als iemand enige voorstellen heeft, altijd welkom.
            Last edited by zarekk; 14 augustus 2008, 16:17.
            Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

            Comment


            • #21
              Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

              hier een link naar de verschillende vestigingen van het deeltijds kunstonderwijs die de optie fotokunst geven

              http://www.ond.vlaanderen.be/onderwi...tokunst&hs=316

              dit zijn wel opleidingen van meerdere jaren in avondschool
              Last edited by flitslampje; 15 augustus 2008, 20:23. Reden: verbetering

              Comment


              • #22
                Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                Ik zou graag een cursus lightroom volgen in der buurt van Hasselt of Diest.
                Iemand een idee?
                Het CVO te Heusden-Zolder heeft een ruim aanbod: Lightroom, Kleurbeheer (gegeven door Marc Cielen), 5 modules Photoshop en 4 modules Digitale Fotografie
                Kies voor een cursus of opleiding bij CVO De Verdieping. De lessen vinden overdag, ’s avonds of op afstand plaats, in een formule die het best bij jou past.
                Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                Comment


                • #23
                  Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                  CVO Vilvoorde start eveneens met een cursus Photoshop CS2. Ik modder wat aan nu met PSPXII, en dacht om eventueel over te stappen en de cursus te volgen. Heb eens gezien naar de prijs van PS CS3: 833 euro!! niet voor mijn geldbeugel dus, tenzij ik de vorige versie CS2 voor een prikje kan vinden.....mijn PSPXII kostte mij 90 euro........
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    CVO Vilvoorde start eveneens met een cursus Photoshop CS2. Ik modder wat aan nu met PSPXII, en dacht om eventueel over te stappen en de cursus te volgen. Heb eens gezien naar de prijs van PS CS3: 833 euro!! niet voor mijn geldbeugel dus, tenzij ik de vorige versie CS2 voor een prikje kan vinden.....mijn PSPXII kostte mij 90 euro........
                    Als je als student ingeschreven bent kun je bij Adobe andere prijzen krijgen
                    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                      Een echte aanrader is de opleiding Digitale fotografie aan het CTT in Genk!


                      Ikzelf heb die opleiding daar gevolgd en de leraar, Johan Doumont, is echt een krak in zijn vak!!
                      Als ik me niet vergis beginnen er in september enkele bders!
                      Wel een wachtlijst!
                      Ik en Gefke gaan ons nog wat gaan amuseren in het CTT.
                      @Evi Wilmus: Geef jij die 3 jarige avondcursus ook in Syntra Hasselt?

                      Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                        Ik geef enkel de korte cursussen bij Syntra in Hasselt. Ik geef van die korte cursussen waarschijnlijk ook enkel maar het 2de deel en tot januari.

                        Ik ga namelijk beginnen les geven in de academie in Maasmechelen en dat is gedurende het eerste half jaar 1 avond per week (woensdag) en vanaf februari is dat maandag- en woensdagavond.

                        De opleiding fotografie is nieuw in de academie van Maasmechelen. Hier meer info: http://www.kunstacademie-online.be/frames.html
                        www.focusfotografie.be
                        www.facebook.com/eviwilmus

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                          Ik begin vanavond aan een opleiding fotografie bij Horito in Turnhout. De opleidingen fotografie zijn blijkbaar populair, ze hebben een derde groep samengesteld. Ik vermoed dus dat fotograaf geen 'knelpuntberoep' is .
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                            Hier nog twee, maar ik kan ze niet beoordelen:


                            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
                            Flickr album Homepage

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                              Iemand die dit studeren? Heb nl. een vraag ivm de toelatingsproeven...


                              Het schijnt zo moeilyk te zyn maar iemand die er al ervaring mee heeft gehad?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                                @ qshot:

                                Nog op zoek naar engelstalige opleiding? Ik ben bezig met een self-study cursus van SPI - School of Photographic Imaging, van de engelstalige Amateur Photographer. (Ben zelf engelstalig, daarom). Als je self-study wilt doen, ipv in de klas, is het wel aan te raden.

                                Check hun website voor meer info: http://www.amateurphotographer.co.uk/spi/


                                Alex

                                Canon EOS 40D, Sigma 30/1.4, 17-70/2.8 & 70-300, Canon 50/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X