Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uurloon beginnend bandfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uurloon beginnend bandfotograaf

    Ik heb afgelopen zaterdag (25-03-06), wat trouwens mijn verjaardag is, gevraagd aan een band, die op een feestje in het dorpshuis speelde, of ze ook belang hadden bij een fotograaf. Hier waren ze zeer enthousiast over en stelden ze de vraag: "Hoeveel kost je per uur?" Dat vond ik zelf ook een goede vraag.

    Mijn vraag is dan ook:

    Wat is een redelijk uurloon voor een beginnend concertfotograaf c.q. bandfotograaf?

    grt,

    Dirk Ane
    Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

  • #2
    Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

    maak eerst eens een shoot, ga dan met de band praten over geld??.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

      idd

      maar je moet het natuurlijk wel legaal houden
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

        Met 2 bakken jupiler kom je toch al aardig in de buurt

        Comment


        • #5
          Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          maak eerst eens een shoot, ga dan met de band praten over geld??.
          Dit is al gedaan en de band begon zelf over het geld.

          Oorspronkelijk geplaatst door ccf
          Met 2 bakken jupiler kom je toch al aardig in de buurt
          Als ik (nog) zou drinken dan was dat eventueel een optie.
          Last edited by Drogist; 27 maart 2006, 10:08.
          Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

          Comment


          • #6
            Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

            Je vraagt toch geen geld voor je eerste shoots eerst een paar keer gratis en dan kan je zien hé maar voor band shots vraag ik 100 en indien vrienden vraag ik 50. Ik weet het dit is spotgoedkoop maar ik zit nu ook niet in het rijkste muziekmilieu dat er is en om het allemaal een beetje in leven te houden
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • #7
              Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
              Je vraagt toch geen geld voor je eerste shoots eerst een paar keer gratis en dan kan je zien hé maar voor band shots vraag ik 100 en indien vrienden vraag ik 50. Ik weet het dit is spotgoedkoop maar ik zit nu ook niet in het rijkste muziekmilieu dat er is en om het allemaal een beetje in leven te houden
              Ik neem dat 100 euro per keer vraag en niet per uur.

              Maar dat even terzijde de precieze details weet ik nog niet. Ik ben gewoon aan het uitzoeken wat een redelijk uurloon is. Ik heb namelijk geen idee wat redelijk is. Plus het feit ik ben nog een beginnend fotograaf.

              Ik zat zelf iets in de richting te denken van 10 euro. Moet er wel bij zeggen dat het me niet om het geld gaat maar om de foto's. Maar een redelijk uurloon is leuk meegenomen, toch.

              grt

              Dirk Ane
              Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

              Comment


              • #8
                Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                Mja kijk ma als het dus om een fotoshoot gaat met bandfoto's neem je best gewoon een vast bedrag das makkelijker.
                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                Comment


                • #9
                  Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                  Een beginnend fotograaf vraagt geen vergoeding maar betaald leergeld.(Werkt gratis)
                  Foto's kan je nadien verkopen.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
                    Je vraagt toch geen geld voor je eerste shoots eerst een paar keer gratis en dan kan je zien hé maar voor band shots vraag ik 100 en indien vrienden vraag ik 50. Ik weet het dit is spotgoedkoop maar ik zit nu ook niet in het rijkste muziekmilieu dat er is en om het allemaal een beetje in leven te houden
                    Same here..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
                      Een beginnend fotograaf vraagt geen vergoeding maar betaald leergeld.(Werkt gratis)
                      Foto's kan je nadien verkopen.
                      Helemaal gelijk..
                      Eén keertje foto's nemen en dan al verwachten om betaald te worden vind ik er een beetje over.. :s

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                        Doe daar gewoon uw ding, maar mooie foto's, laat hen uit uw beste foto's kiezen , en vraag om uw naam en link te vermelden bij publicatie.

                        Als ze uw foto's goed vinden zullen ze zelf uit eerlijke schaamte iets geven zonder dat je er moet achter vragen.
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                          Doe daar gewoon uw ding, maar mooie foto's, laat hen uit uw beste foto's kiezen , en vraag om uw naam en link te vermelden bij publicatie.
                          Als ze uw foto's goed vinden zullen ze zelf uit eerlijke schaamte iets geven zonder dat je er moet achter vragen.

                          Zoals ik al eerder heb gezegd:

                          Oorspronkelijk geplaatst door drogist
                          de band begon zelf over het geld.
                          vandaar dat ik hierover begin, maar ik denk dat het makkelijker is om een vast bedrag te nemen.
                          Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                            Een redelijk uurloon begint van 30euro per uur. Maar een professional zal meestal 50 a 100euro per uur vragen. Dan bedoel ik voor een halve of hele dag.

                            Als het maar voor 1 uur of 2 uur is kan je beter een fee vragen die hoger ligt. Neem 150 of 200euro.

                            Maar het ligt natuurlijk aan de opdrachtgever zijn budget af. En dat is altijd te klein
                            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uurloon beginnend bandfotograaf

                              Ik doe dingen op verzoek (voorlopig) ook gratis (als het al gevraagd wordt ).

                              Wat ik wel vraag is dat ik op de hoogte gehouden wordt van eventueel gebruik van de foto's en dat mijn naam niet uit de foto's geknipt wordt.

                              Ik vindt dat als je geld begint te vragen, je ook volledig je klant garanderen dat je kunt leveren. dwz backup materiaal om pannes op te vangen, voldoende kennis om in alle mogelijke omstandigheden aanvaardbare foto's te kunnen produceren etc.

                              Daar ben ik nu (nog) niet aan toe.

                              Daarbij komt ook nog dat ook liefst wel wettelijk in orde zou zijn, als ik geld begin te vragen. En dan moet je toch redelijk genoeg te doen hebben om er nog iets aan over te houden, denk ik zo.

                              Proficiat trouwens.

                              Jo.
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X