Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex?

    Hallo iedereen!

    Ik ben al een tijd bezig met fotografie. En ik krijg op dit forum zoveel inspiratie om met Urbex te starten. Een tijd geleden heb ik al een paar getalenteerde Urbex'ers gecontacteerd en eentje ervan zei dat het allemaal om zelf zoeken draait.

    Jammer genoeg lukt dat gedeelte niet echt bij mij Ik hoop dat dit niet irritant of onbeleefd overkomt, maar kan er iemand misschien een pm sturen met wat locaties? Of goede tips voor het zoeken van locaties? Als het helpt, ik woon dicht bij Antwerpen en de NL grens. Maar ik heb vervoer ook

    Ik kan geen locaties wisselen, ik waarschuw maar. Ik kan alleen mijn grootste dankbaarheid geven, aangezien ik de locaties héél goed kan gebruiken voor schoolwerk.

    Alvast bedankt.

    groetjes
    Sari

    ps: Ik zal de locaties geheim houden voor anderen (behalve voor de partner die ik meeneem, voor veiligheid). Een andere Urbex'er had namelijk gemaild dat velen geen locaties willen vrijgeven voor diverse redenen, en ik begrijp dit.

  • #2
    Re: Urbex?

    deze stond nog in mijn archief:


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Urbex?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Oh dankje! Lijkt me heel behulpzaam. Ik zal eens alles doorlezen x

      Comment


      • #4
        Re: Urbex?

        Waw, die site moet ik onthouden. Dat zijn wel echt mooie plaatsen. Wie weet kan ik er ook ooit nog een van gebruiken.
        http://www.joerivanhamel.be

        Comment


        • #5
          Re: Urbex?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Die volg ik al een tijdje, z'n fotografie is mmmmm
          Canon Eos 550 met 18-135, Canon powershot A80

          Comment


          • #6
            Re: Urbex?

            Waar ik wel enkele plaatsen weet die er binnenkort niet meer zullen zijn:

            De treinopslagplaatsen in Kessel-Lo achter het station van Leuven.

            De oude treinstellen achter het station van Leuven, op de brug waar de treinen over rijden.

            in de Vaartkom van Leuven ligt nog een oud fabrieksgebouw van Stella Artois. Hier kun je ook binnenraken, maar dat zou ik zéker niet alleen doen.

            Met een goed excuus als "kan ik hier even naar de toilet?" kan je in het Heilig Hart ziekenhuis of het Sint-Pieters ziekenhuis gerust binnengeraken en op het dak belanden. :P

            Boven in het St. Pieters is het zelfs leegstaand. Houdt er wel rekening mee dat dit gebouw afgesloten werd omwille van asbest, ook al komt die niet vrij.
            http://www.joerivanhamel.be

            Comment


            • #7
              Re: Urbex?

              Lange reactie gestuurd die door één verkeerde toets is verdwenen

              Ik ken je probleem maar al te goed want ik ben ooit zelf moeten instappen in dit milieu.
              Niet simpel.

              Comment


              • #8
                Re: Urbex?

                Oorspronkelijk geplaatst door woosh Bekijk bericht
                Waar ik wel enkele plaatsen weet die er binnenkort niet meer zullen zijn:

                De treinopslagplaatsen in Kessel-Lo achter het station van Leuven.

                De oude treinstellen achter het station van Leuven, op de brug waar de treinen over rijden.

                in de Vaartkom van Leuven ligt nog een oud fabrieksgebouw van Stella Artois. Hier kun je ook binnenraken, maar dat zou ik zéker niet alleen doen.

                Met een goed excuus als "kan ik hier even naar de toilet?" kan je in het Heilig Hart ziekenhuis of het Sint-Pieters ziekenhuis gerust binnengeraken en op het dak belanden. :P

                Boven in het St. Pieters is het zelfs leegstaand. Houdt er wel rekening mee dat dit gebouw afgesloten werd omwille van asbest, ook al komt die niet vrij.

                Ik dacht niet dat je nog vlot in de Stella binnenkon. Deuren zijn dichtgelast.
                Maar het is zoals PaulM aangeeft, het is niet simpel om erbij te komen.

                Ik kan maar 1 tip geven.
                Sluit je aan via 1 of ander forum, specifiek gericht op urbex. Enzo kan je reeds de nodige foto's zien.
                Met mogelijke beschrijvingen kan je zo al het één en het ander proberen opzoeken.
                Zo heb ik het ook gedaan.
                En vooral zelf ook je ogen openhouden als je op stap bent.
                Als je dan een nieuwe gevonden hebt kan je verdere stappen zetten.

                Ik hou me er ook al een tijdje met bezig.

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex?

                  Oorspronkelijk geplaatst door afishwithtea Bekijk bericht
                  Oh dankje! Lijkt me heel behulpzaam. Ik zal eens alles doorlezen x
                  Een aantal locaties op die website zijn ondertussen niet meer. Urbex locaties die vandaag nog bestaan kunnen morgen al afgebroken zijn.

                  Een paar maanden geleden besloot ik me te verdiepen in urbex. Na een weekje zoeken had ik al een hele waslijst aan locaties, inclusief eentje die nog niet gekend was in het urbex milieu, zonder ook maar iemand ernaar te moeten vragen (wat waarschijnlijk toch tevergeefs is).
                  Het is echt niet zo moeilijk om vinden maar het vraagt wat initiatief van jezelf:
                  - hou je ogen open. In mijn buurt vond ik er al een viertal door gewoon "beter" te kijken
                  - frequenteer regelmatig urbexfora, -blogs of -websites
                  - Google en Google Earth zijn prima hulpmiddelen om de puzzel in mekaar te doen passen en locaties te ontdekken. Er zijn nog andere nuttige websites maar ook die moet je zelf vinden.
                  Ondertussen vind ik het zoeken al even spannend als het bezoeken en fotograferen.
                  Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex?

                    Oude steenbakkerij in Niel, zijn verschillende delen van, niet enkel het museum maar 1 locatie was eerst super, dan afgezet met politielint wegens brandstichting en dan afgesloten met hekken, die laatste keer ben ik wat verder gaan kijken maar moeilijk uit te leggen waar dat juist was.
                    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                    BE-Wommelgem
                    .: 20D & D700 :.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex?

                      Thurn en Taxis (B)


                      Heb ik laatst nog feest gehad, is de locatie nog toegankelijk waar de foto's van site genomen waren?
                      flickr
                      Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex?

                        Oorspronkelijk geplaatst door afishwithtea Bekijk bericht
                        Hallo iedereen!

                        Ik ben al een tijd bezig met fotografie. En ik krijg op dit forum zoveel inspiratie om met Urbex te starten. Een tijd geleden heb ik al een paar getalenteerde Urbex'ers gecontacteerd en eentje ervan zei dat het allemaal om zelf zoeken draait.
                        Zou ik mogen weten over wie je het hier hebt of zeg je dat liever niet ?

                        Comment

                        Working...
                        X