Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topje van de ijsberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Topje van de ijsberg

    Mooi artikel van Thom Hogan. Wat kost nu je hobby, fotografie:


    Het is wat Amerikaans georienteerd maar toch goed samengesteld.

  • #2
    Re: Topje van de ijsberg

    Volgens mij slaat de auteur in dit artikel de nagel op de kop!
    http://www.jvermeulen.be

    Comment


    • #3
      Re: Topje van de ijsberg

      ik denk dat ik het echt niet wil weten hoeveel geld er al naar mijn materiaal is gegaan
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #4
        Re: Topje van de ijsberg

        De meeste hobby's kosten geld, een paar jaar geleden gaf ik heel wat meer uit toen ik nog met de motor reed.

        In vergelijking met motorrijden is fotografie voor mij een heel wat goedkopere hobby.

        Ik ken ook mensen die dagelijks op café gaan, of twee pakjes sigaretten per dag roken (meestal combineren ze die twee dan nog), reken maar uit hoeveel dat per jaar kost...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Topje van de ijsberg

          Ik werk hard voor mijn geld en vind dan ook dat ik mag kiezen waar ik het aan spendeer. Ik hou alles bij en tracht diverse zaken tweedehands te kopen om toch aan mijn budget te denken.
          Ik heb het heel moeilijk met geld uitgeven aan een nieuwe gsm, kledij, schoenen, dure feestjes,... zoals veel van mijn leeftijdsgenoten doen.
          Het voordeel van dergelijke "investeringen" is dat je goed materiaal koopt en dat later ook altijd aan een degelijke prijs kan doorverkopen wat niet het geval is bij het laatste model GSM.
          http://blackletterday.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: Topje van de ijsberg

            Op zoek gaan naar de ultieme 2dehands-koop (body of lenzen, maakt niet uit) is OOK een hobby !

            And it pays off

            Van al mijn materiaal (5 lenzen + 2 bodies + 1 flitser) is er slechts 1 onderdeel nieuw
            aangekocht (Sigma 10-20mm), al de rest is 2dehands, zelfs mijn kabas...

            Comment


            • #7
              Re: Topje van de ijsberg

              Ik probeer zoveel mogelijk tweedehands te kopen, omdat het goed is voor mijn bankrekening en het milieu. Of misschien ben ik gewoon tevreden met iets dat werkt zoals het hoort en doet wat ik ervan verwacht, of het nu nieuw is maakt mij niet zo uit.

              Tot hiertoe is al mijn reflex materiaal tweedehands op wat filters en mijn statief na dan.

              Mijn compactje heb ik nieuw gekocht, dat wou ik gewoon hebben en die markt evolueert zo snel dat iets tweedehands kopen dom is omdat je dan gewoon wat achter de feiten aanloopt. Mijn 20D is van december 2005 en doet het nog steeds goed, aan een resolutie die voor mij meer dan behoorlijk is.

              Dit ter zijde, het is niet omdat je een karrevracht aan materiaal koopt dat je daarom beter fotos trekt. Het kan helpen maar het is zeker geen voorwaarde.
              Ricoh Caplio GX100

              http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

              Comment


              • #8
                Re: Topje van de ijsberg

                Quand on aime, on ne compte pas

                en

                le prix: on oublie, la qualité: elle reste

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: Topje van de ijsberg

                  c'est mieux de se perdre dans sa passion que perdre sa passion

                  Comment


                  • #10
                    Re: Topje van de ijsberg

                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Quand on aime, on ne compte pas

                    en

                    le prix: on oublie, la qualité: elle reste

                    Djienbe
                    Is die eerste een vertaling van "liefde maakt blind" of in gebarentaal: >

                    Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                    c'est mieux de se perdre dans sa passion que perdre sa passion
                    't Frans is toch een mooie taal, niet?
                    Er zitten zowaar poëten op BD

                    Comment

                    Working...
                    X