Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Belgium Digital "Book Of Fame"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Belgium Digital "Book Of Fame"

    Om dit topic maar een titel te geven.

    Vorig jaar was hier al eens sprake van geweest, maar nogal laat op't jaar zodat het zeker niet meer haalbaar zou geweest zijn. Of het nu dit jaar al dan niet haalbaar is weet ik natuurlijk niet, maar ik zou zeggen, laten we er weer eens over babbelen:

    Een jaarlijkse uitgave: de Belgium Digital: Hall Of Fame in boekvorm!

    En om dan meteen een optie aan te kaarten: www.lulu.com
    Meer specifiek voor fotoboeken : http://www.lulu.com/products/books/photobook.php
    Last edited by yowan-kenobi; 11 april 2007, 09:39. Reden: extra link

  • #2
    Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

    Ja dat zou leuk zijn, want er er zijn hele mooie foto's te zien die wel de moeite waard zijn, ik zou die ommiddelijk kopen maar is er belangstelling genoeg ?

    ik volg dit topic ben benieuwd.

    Mvg,
    Digidan.
    Mvg, Digidan.
    BD0844BE
    website.

    Comment


    • #3
      Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

      Als dit ooit uitkomt heb ik ook interesse.
      Lijkt me echt een tof idee

      Comment


      • #4
        Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

        Ik denk dan wel dat het misschien de moeite loont om bij de desbetreffende fotografen na te gaan of er hogere resoluties beschikbaar zijn en of het gebruik van hun foto in een boek (dat dan door de VZW verkocht wordt, neem ik aan?) toegelaten is. Ik kan me best voorstellen de beperking van 900x900 ervoor zorgt dat een foto niet helemaal tot zijn recht komt in een kwalitatief boek.

        Ik denk dat het een hoop werk met zich meebrengt, maar ik kijk er naar uit
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

          Goed idee, maar ik stel me vooral wat vragen bij de prijs. Goeie fotoboeken zijn vrij duur dacht ik, wellicht kan je wel ergens een hoeveelhedenkorting krijgen, maar ik denk dat een "marktonderzoek" door een poll ("hoeveel zou je willen besteden aan een HOF-boek?") niet slecht zou zijn.
          Met alle respect voor de fotografen, 30€ zou ik bijvoorbeeld niet geven aan zo 'n boek. Johan, ik heb je link nog niet gevolgd dus ik weet niet over welke prijzen men daar spreekt.

          Comment


          • #6
            Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

            Dit was de vorige topic :
            ik zat even te kijken tussen Jouw mooiste foto van 2006... en toen schoot mij een ideetje binnen, is het mischien leuk om hier een best off 2006 BD fotoalbum van te laten maken? ik heb alleen zelf weinig tijd om zo iets in elkaar te zetten en uit te zoeken waar het het goedkoopst is. groeten Nico


            Als je alle foto's neemt :
            52 weken x (gemiddeld) 9 HOF-foto's + 12 Challenge-winnaars = 480 foto's

            Heel wat werk om dat samengesteld te krijgen maar het zal wel de moeite lonen.
            En het boek in welk formaat ? Er zitten immers allerlei formaten tussen de foto's : landschap, portret, pano, vierkant, ...

            Interesse zal wellicht omgekeerd evenredig zijn met de prijs. Een vlugge berekening bij lulu geeft iets van 76 EUR (zonder verzendkosten en 1 foto per blz).
            Er was sprake van een drukker binnen BD, misschien kan die een voorstel doen (als hij het ziet zitten tenminste...) ?

            Als dit idee uitgewerkt wordt, zou ik wel niet graag meer in de plaats zijn van de HOF-selecteerder want die zijn/haar taak gaat wel door sommigen veel kritischer bekeken worden (met de gekende gevolgen ). Vandaar ook mijn idee om er evt een wekelijke publieke poll aan te verbinden die bepaalt welke (3,4,5 ?) van de geselecteerde HOF-foto's uiteindelijk in het boek komen. Aantal foto's beperken is ook werkbesparing voor de samensteller van het boek en een beperking van de kostprijs...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

              Lijkt me wel gaaf om daar in te staan. Je ziet ze wel vaker dit soort boeken, bij de bruna ligt er nu ook 1. Onderverdeelt in journalistiek, portet, nude, sport en noem maar op.

              Prijs is natuurlijk altijd een probleem, maar wil best mijn foto's daar voor in hoge resolutie ter beschikking stellen en een bijdrage doen aan de kosten, mits genoeg deelnemers.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                dit ziet er wel een tof initiatief uit, al ga ik er (voorlopig allesinds) niet in staan. Maar ik denk als er genoeg interesse is dat die kostprijs wel te drukken moet zijn.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #9
                  Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                  en ook het aantal te drukken exemplaren heeft invloed op de prijs. Vermits het waarschijnlijk niet om een grote oplage zal gaan denk ik dat het wel redelijk prijzig zal worden.
                  Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                  Bezoek mijn foto's online

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                    52 weken x (gemiddeld) 9 HOF-foto's + 12 Challenge-winnaars = 480 foto's
                    Gezien sommige er met 2 of meer foto's zullen instaan mag je al rekenen op een eerste 300 kopers: nl. diegenen die een foto in het boek hebben staan
                    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                      Zeker interessant !! Ik blijf dit dan ook volgen

                      Peter
                      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                        Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                        Gezien sommige er met 2 of meer foto's zullen instaan mag je al rekenen op een eerste 300 kopers: nl. diegenen die een foto in het boek hebben staan
                        das waarlijk een goeie opmerking, die zeker mee genomen kan worden.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                          Ik ben al een koper als men HOF foto erin staat
                          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                          http://www.racenews.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                            Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                            Ik ben al een koper als men HOF foto erin staat
                            Zo zullen de meesten wel reageren.


                            Maar ik denk dat zo'n boek met ruim 400 foto's vrij duur zal worden, en dan zal het aantal kopers nog kleiner worden .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Belgium Digital "Book Of Fame"

                              Lijkt me geweldig.

                              Wel zouden dan de mensen een voor een benaderd moeten worden of ze hun foto er wel in willen hebben.(copyright )
                              Er zou een peil-topic gestart moeten worden wie er evt. interesse zouden hebben in zo'n boek.
                              Wel een prijsindicatie eraan koppelen.
                              Dan kunnen diegene die interesse hebben hun foto's die erin komen staan in hoge resolutie kunnen mailen zodat je perfecte afdrukken krijgt.

                              Als er genoeg gegadigden zijn kan hiermee verder gewerkt worden.

                              Gr kees
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X