Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: test aankoop

    Maar mensen toch...

    De fotograaf speelt idd. een rol, maar als de fotograaf er iets van kan bakken, dan is hij beter af met een deftige (D)SLR dan met een compactje. Dat staat toch gewoon buiten kijf. Met het compactje heb je in dat geval minder kans op een goede foto, en in minder gunstige omstandigheden kan je het al helemaal vergeten.
    En toch zijn hier verschillende posters aan het pennen alsof het allemaal van de fotograaf alleen afhangt. Yeah right...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #17
      Re: test aankoop

      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Maar mensen toch...

      De fotograaf speelt idd. een rol, maar als de fotograaf er iets van kan bakken, dan is hij beter af met een deftige (D)SLR dan met een compactje. Dat staat toch gewoon buiten kijf. Met het compactje heb je in dat geval minder kans op een goede foto, en in minder gunstige omstandigheden kan je het al helemaal vergeten.
      En toch zijn hier verschillende posters aan het pennen alsof het allemaal van de fotograaf alleen afhangt. Yeah right...
      akkoord, maar dat was niet de reden waarom ik deze topic gestart ben.

      Djienbe

      Comment


      • #18
        Re: test aankoop

        Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
        akkoord, maar dat was niet de reden waarom ik deze topic gestart ben.

        Djienbe
        Klopt, en in een eerdere reactie had ik mijn visie daarop reeds gegeven: Testaankoop kijkt vanuit een bepaald standpunt, dat nogal sterk richting beste prijs/kwaliteit gaat. En topkwaliteit is verhoudingsgewijs meestal veel duurder dan de extra kwaliteit die nog bijgebracht wordt. of heeft een aantal geavanceerde snufjes aan boord waar de doorsnee consument geen gebruik van maakt (en die bijgevolg overbodig zijn volgens die prijs/kwaliteit visie).
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #19
          Re: test aankoop

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Klopt, en in een eerdere reactie had ik mijn visie daarop reeds gegeven: Testaankoop kijkt vanuit een bepaald standpunt, dat nogal sterk richting beste prijs/kwaliteit gaat. En topkwaliteit is verhoudingsgewijs meestal veel duurder dan de extra kwaliteit die nog bijgebracht wordt. of heeft een aantal geavanceerde snufjes aan boord waar de doorsnee consument geen gebruik van maakt (en die bijgevolg overbodig zijn volgens die prijs/kwaliteit visie).
          mmmmja, ik zie het ook ongeveer zo en dat is onder andere waarom ik geschreven heb dat ik wellicht mijn abo opzeg.

          Comment


          • #20
            Re: test aankoop

            Op dergelijke magazines hoef je je toch niet te abonneren. Bewaren is zinloos, enkele maanden later zijn die tests voorbijgestreefd.
            Wanneer ik iets wil raadplegen uit TA begeef ik mij gewoon naar de bibliotheek. Een ganse jaargang (zelfs meer) tot je beschikking!

            Comment


            • #21
              Re: test aankoop

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
              Op dergelijke magazines hoef je je toch niet te abonneren. Bewaren is zinloos, enkele maanden later zijn die tests voorbijgestreefd.
              Wanneer ik iets wil raadplegen uit TA begeef ik mij gewoon naar de bibliotheek. Een ganse jaargang (zelfs meer) tot je beschikking!
              Mijn schoonvader heeft een abonnement op TA en op De Standaard en op Knack, en ik heb gelijk zijn paswoorden voor de online versies. Al ga ik soms liever bij hem even ter plekke de papieren versie inkijken.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #22
                Re: test aankoop

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                Op dergelijke magazines hoef je je toch niet te abonneren. Bewaren is zinloos, enkele maanden later zijn die tests voorbijgestreefd.
                Wanneer ik iets wil raadplegen uit TA begeef ik mij gewoon naar de bibliotheek. Een ganse jaargang (zelfs meer) tot je beschikking!
                Klopt maar ze helpen hun leden wel bij conflicten met handelaars en ik heb zo eens iets voorgehad met mijn auto die plots in brand gevlogen is en volgens de mensen van de garage (waar hij 1 dag voordien binnen geweest was) lag het uiteraard niet aan hun. TA heeft toen zwaar bemiddeld.

                Djienbe

                Comment


                • #23
                  Re: test aankoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  Klopt maar ze helpen hun leden wel bij conflicten met handelaars en ik heb zo eens iets voorgehad met mijn auto die plots in brand gevlogen is en volgens de mensen van de garage (waar hij 1 dag voordien binnen geweest was) lag het uiteraard niet aan hun. TA heeft toen zwaar bemiddeld.

                  Djienbe
                  Aha, dan ging het dus niet zozeer om het abonnement op zich, maar om het lidmaatschap dat je opgezegd hebt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: test aankoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Klopt, en in een eerdere reactie had ik mijn visie daarop reeds gegeven: Testaankoop kijkt vanuit een bepaald standpunt, dat nogal sterk richting beste prijs/kwaliteit gaat. En topkwaliteit is verhoudingsgewijs meestal veel duurder dan de extra kwaliteit die nog bijgebracht wordt. of heeft een aantal geavanceerde snufjes aan boord waar de doorsnee consument geen gebruik van maakt (en die bijgevolg overbodig zijn volgens die prijs/kwaliteit visie).
                    ja en dat heeft voor gevolg dat ze alles op 1 hoop gooien waarbij je de meest gekke vergelijkingen krijgt tussen cameras die eigenlijk in totaal verschillende klassen/segmenten thuis horen en eigenlijk een totaal verschillende publiek zouden moeten aanspreken .. de spreekwoordelijke appels en citroenen ... en bij hun besprekingen valt geregeld op dat ze bepaalde types/modellen schijnbaar enkel kennen "van horen zeggen" .. van sommige specifieke specs hebben ze nog nooit gehoord of ze gooien er met hun klak naar ..
                    Ik vraag mij dus af hoe ze hun andere tests doen .. FWIW

                    Comment


                    • #25
                      Re: test aankoop

                      Al een paar keer iets dergelijks gezien hier:
                      ik vraag me dan af, of ze er even ver naast zitten bij dingen waar ik niets over weet zoals een vaatwasmachiene?
                      Tja... ik heb zelf al wat pc'kes in elkaar gestoken, en heb er momenteel thuis 3 staan, plus 2 laptops en nog een laptop van werk vriendin plus een pc op eigen werkplek. Heb dan nog wat in IT gewerkt ook, en heb me dus ook al geërgerd aan hun pc testen...
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: test aankoop

                        ik vraag me dan af, of ze er even ver naast zitten bij dingen waar ik niets over weet zoals een vaatwasmachiene?
                        tja, velen zullen hier wel met die vraag nu "worstelen" ...
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment

                        Working...
                        X