Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studiofotografie

    Beste

    Vraag 1:

    Hoe breed moet een fotostudio zijn voor een shoot van Max. 6 personen?

    anders dacht ik aan 1 rij recht, en 1 rij gehurkt anders?

    Vraag 2:

    de achtergrond die ik zal hebben is 2.5 Meter breed, kan ik hier een achtergronddoek aanhangen van 2.7 Meter breed?

    alvast bedankt voor de info

    Groeten
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Studiofotografie

    Nog een klein vraagje.

    is het best om een softbox met of zonder grid aan te kopen voor een eerste lichtopstelling met een reflector??

    80x120cm Grid Softbox

    of

    70x140 cm zonder grid softbox

    alvast bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

    Comment


    • #3
      Re: Studiofotografie

      Niemand die weet wat het beste is met of zonder grid?

      ik wil zo iets van foto's

      vanaf 1min26

      https://www.youtube.com/watch?v=IdcdWkc7xEI

      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
      Nog een klein vraagje.

      is het best om een softbox met of zonder grid aan te kopen voor een eerste lichtopstelling met een reflector??

      80x120cm Grid Softbox

      of

      70x140 cm zonder grid softbox

      alvast bedankt
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Studiofotografie

        in het voorbeeld maken ze gebruik van en softbox met grid. Dat geeft van dichtbij een iets harde licht en dus iets harde afgelijnde licht-schaduw lijnen. Maar hetzelfde affect krijg je door je softbox wat meer naar achter te zetten, dan wordt je softbox meer en meer een puntlichtbron met alle voor en nadelen erbij. (voordeel: juist harder licht, nadeel: je hebt meer vermogen nodig om dezelfde hoeveelheid licht op je onderwerp te krijgen.)
        Hoe korter bij je softbox staat hoe meer het licht je onderwerp gaat "omarmen" of "inpakken" Hoe verder hoe meer een softbox zich gaat gedragen als puntlichtbron (denk aan een peertje in je living. Licht naar overal maar harde schaduwen!!)
        Veel van de "extra's op je verlichting is vaak persoonlijke smaak, ik hou meer van iets hardere gezichten, jij van zachte, ik hou van een spot op de achtergrond achter een gezicht, jij houd van een egale of degrade achtergrond. Hoe je dat bereikt dat kan op meerdere manieren. (soms belachelijk goedkoop, al maak je een grid van het goedkoopste luxaflex uit de ikea, het werkt hoor. idem voor een reflectiescherm, isomo, papier, karton, aluminiumfolie op isomo... het werkt allemaal!! En vergeet niet, er is maar 1 ding dat telt: het resultaat!!

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Studiofotografie

          Dus iedere grid is afneembaar?

          en de softbox moet redelijk dicht staan omdat het niet overdreven breed is de ruimte. dus is een grid beter voor dit werk

          ik dacht aan te starten met deze: (omdat ik goedkoop wil starten om te zien of het iets voor mij is)



          Hier staat er niet bij of deze afneembaar is.


          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          in het voorbeeld maken ze gebruik van en softbox met grid. Dat geeft van dichtbij een iets harde licht en dus iets harde afgelijnde licht-schaduw lijnen. Maar hetzelfde affect krijg je door je softbox wat meer naar achter te zetten, dan wordt je softbox meer en meer een puntlichtbron met alle voor en nadelen erbij. (voordeel: juist harder licht, nadeel: je hebt meer vermogen nodig om dezelfde hoeveelheid licht op je onderwerp te krijgen.)
          Hoe korter bij je softbox staat hoe meer het licht je onderwerp gaat "omarmen" of "inpakken" Hoe verder hoe meer een softbox zich gaat gedragen als puntlichtbron (denk aan een peertje in je living. Licht naar overal maar harde schaduwen!!)
          Veel van de "extra's op je verlichting is vaak persoonlijke smaak, ik hou meer van iets hardere gezichten, jij van zachte, ik hou van een spot op de achtergrond achter een gezicht, jij houd van een egale of degrade achtergrond. Hoe je dat bereikt dat kan op meerdere manieren. (soms belachelijk goedkoop, al maak je een grid van het goedkoopste luxaflex uit de ikea, het werkt hoor. idem voor een reflectiescherm, isomo, papier, karton, aluminiumfolie op isomo... het werkt allemaal!! En vergeet niet, er is maar 1 ding dat telt: het resultaat!!

          Tom
          Last edited by svanma; 7 oktober 2014, 20:17.
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Studiofotografie

            de softboxen die ik ken daar is de grid uitneembaar (wat foefelen met de velcro, maar het gaat wel) hoe het met dit type zit weet ik niet, maar konijn even bellen kost (bijna) niks!! Dan ben je zeker!!

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Studiofotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
              de softboxen die ik ken daar is de grid uitneembaar (wat foefelen met de velcro, maar het gaat wel) hoe het met dit type zit weet ik niet, maar konijn even bellen kost (bijna) niks!! Dan ben je zeker!!

              Tom
              ok, in orde, alvast bedankt voor al je reacties

              als ik mijn set heb en de foto's zijn er zal ik ze zkr hier tonen
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment

              Working...
              X