Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Student fotografie voor trouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Student fotografie voor trouw

    Hallo iedereen,
    Ik trouw op 6 augustus 2021 en sinds we met een beperkt budget zitten zijn we op zoek naar een student fotograaf die haar/zijn portfolio wil vergroten door foto's te trekken op onze trouw. We trouwen in Deinze.
    Groetjes ,
    Liselot

  • #2
    Re: Student fotografie voor trouw

    Moderator Note: Verplaatst van Gezocht naar Algemeen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Student fotografie voor trouw

      we op zoek naar een student fotograaf die haar/zijn portfolio wil vergroten...?
      dan sluit je wel veel mensen hier uit op BD..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Student fotografie voor trouw

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        we op zoek naar een student fotograaf die haar/zijn portfolio wil vergroten...?
        dan sluit je wel veel mensen hier uit op BD..?
        grt,bouk.
        In België ligt dat nog moeilijker ...
        nl. een ingeschreven student in een officiëel instituut heeft niet de copyright: die heeft de school...
        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Student fotografie voor trouw

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          In België ligt dat nog moeilijker ...
          nl. een ingeschreven student in een officiëel instituut heeft niet de copyright: die heeft de school...
          YMMV
          Ja, voor wat hij tijdens de schooluren of als schoolopdracht doet, niet voor wat hij voor eigen rekening in zijn vrije tijd doet.

          Comment


          • #6
            Re: Student fotografie voor trouw

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            ...
            nl. een ingeschreven student in een officiëel instituut heeft niet de copyright: die heeft de school...
            Kan je daar iets meer over kwijt aub?
            Heb je daar documentatie over?

            Deze regeling is mij niet bekend.

            Bij mijn weten tekenen studenten hun auteursrecht niet af bij het aansluiten bij een school.

            Ik vond dit al even bij een opzoeking... https://bib.kuleuven.be/onderzoek/au.../faq/studenten
            Last edited by buurmanBert; 14 januari 2021, 19:47.

            Comment


            • #7
              Re: Student fotografie voor trouw

              Wat mij vooral opvalt is dat dit de enige post of reply is van deze persoon.
              En het ergste vind ik dan nog dat ze specifiek op zoek gaan naar een student fotograaf omdat ze een pro fotograaf niet willen betalen.
              Lijkt me op die manier niet zo netjes tegenover een student fotograaf die dat geld goed kan gebruiken

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Student fotografie voor trouw

                fotograaf is meestal de sluitpost en dan is er inderdaad geen geld meer voor. Als je dat gratis kan laten doen scheelt het wel in de portemonee hé.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Student fotografie voor trouw

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  fotograaf is meestal de sluitpost en dan is er inderdaad geen geld meer voor. Als je dat gratis kan laten doen scheelt het wel in de portemonee hé.
                  Dan moeten ze het maar zelf doen en niet zo een draai aan geven van "om het portfolio uit te breiden"

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Student fotografie voor trouw

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Kan je daar iets meer over kwijt aub?
                    Heb je daar documentatie over?

                    Deze regeling is mij niet bekend.

                    Bij mijn weten tekenen studenten hun auteursrecht niet af bij het aansluiten bij een school.

                    Ik vond dit al even bij een opzoeking... https://bib.kuleuven.be/onderzoek/au.../faq/studenten
                    Ik zie inderdaad , dat eerder recent , hierop een aanpassing is gebeurd in het kader van de europese wetgeving. Wslk ook dat waar pol parasol naar verwijst..
                    In ’mijne’ fotografiestudententijd was dat zo, (met véél discussie)maar ben al een tijdje afgestudeerd.
                    Last edited by Nerdifant; 14 januari 2021, 22:25.
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Student fotografie voor trouw

                      Benevens de copyright perikelen kan ik ook niks met die vraag.
                      Een beetje zoals mijn auto is stuk - de leerling repareert die wel - en gratis ook nog.
                      Not done
                      Ymmv
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Student fotografie voor trouw

                        Je leest nooit: ik zoek een student taxiverhuurder voor onze bruilofsrit naar de student feestzaalverhuurder waarin een student feestorkest onze bruiloft opluistert met vooraf een student ambtenaar en student priester om het huwelijk in te zegenen. Ze vragen nooit om een student schoonmoeder terwijl die zeer veel gratis in de aanbieding zijn.
                        Last edited by Binnenuit; 19 januari 2021, 12:22.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Student fotografie voor trouw

                          Die vragen staan natuurlijk op Belgiantaxis.com, Belgiumpartyparty.be, rentapriest.org en freemotherinlaw.ru.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Student fotografie voor trouw

                            Ongelooflijk hoe iemand weer op zoek is naar een gratis fotograaf.Foto's zijn dus niets waard?
                            Deze uitleg kan ik niet geven als ik mijn fotoapparatuur en randapparatuur koop."T'is voor mijn hobby of voor een gratis portfolio".
                            En de manier van uitleggen is voor mij helemaal te gek voor woorden!
                            Achteraf gaan ze dan nog "opbouwende uitleg" geven hoe de foto's "beter kunnen" en nóg eens laten bewerken ook voor niks.
                            Ik hoop dat ze foto's hebben die er een beetje optrekken want dan zal het te laat zijn.
                            Jawel ik krijg hier de kriebels van van dit soort misbruik!!!
                            Dat ze genieten van hun mooiste dag van hun leven en de mooie foto's.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Student fotografie voor trouw

                              Dag Lieselot,

                              Het is misschien handig dat je bij je aanvraag aangeeft welk budget je voor ogen hebt. Dan bereik je misschien een bepaalde groep fotografen.

                              Want ik volg ook de reacties van de bovenstaande collega's, mijn gedachten gaan zelfs nog verder (maar soit). Van ...het moet weer eens gratis zijn.
                              Heb je er al eens aan gedacht. Die student, met al zijn goede bedoelingen, heeft mogelijks nog geen ervaring in het fotograferen van huwelijken.
                              Als die student al ooit eens is gaan kijken naar een huwelijk weet hij hopelijk welke de 'spannende' momenten zijn.
                              Maw ... dat hij weet wanneer hij waar moet staan. Wanneer wat te verwachten.

                              Dus vandaar mn oproep, voorzie een budget en maak dat ook hier duidelijk.
                              "if you pay peanuts you get monkeys".

                              mvg,
                              Frank

                              Comment

                              Working...
                              X