Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief voor Nikon D70

    Ik ben op zoek naar een geschikt drievoet-statief (al dan niet occasie) waarop een Nikon D70 te monteren is.
    Ik zoek niks uitgebreids, wil het vooral gebruiken om er wat mee te oefenen. Wel wenselijk: 360° horizontaal draaien, in hoogte verstelbaar, toestel voorover en achterover kantelen. Indien mogelijk ook naar links of rechts kantelen.

    Iemand een tip? Want op veel van die fotoshop-sites staat er vaak niet bij welke toestellen op welke statieven kunnen gemonteerd worden.
    www.festivalnoise.be
    http://www.timmyhaubrechts.be

  • #2
    Re: Statief voor Nikon D70

    bij mijn weten is de bevestiging van fototoestellen op statieven standaard, maw, er is geen verschil in de vatting tussen bv een Canon Ixus en een Nikon D70
    Wat belangrijker is IMO, welke lenzen heb je, zware tele's vergen een zwaarder statief...
    Ga je het stief veel meenemen, in rugzak, is het voor studiowerk....

    Comment


    • #3
      Re: Statief voor Nikon D70

      Je hebt al alminiumen statieven vanaf 30€, natuurlijk zijn die niet zo stevig zoals nodig bij zwaardere lenzen zoals picasso al aangaf.
      Ik gebruik zo een goedkoop statiefje en doet al wat ik wil, ik heb nog geen zware lenzen in mijn bezit. Ik zou ook nooit een lens van wat gewicht en van 1000€ op dat ding zetten, maar voor snap en gebruiksgemak is het zeker voldoende (kantelt naar overal, en draait naar overal)

      -M-
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Statief voor Nikon D70

        wel, ik wil het zowel binnen- als buitenshuis gebruiken, maar niet meteen voor studio-opnamen (bij gebrek aan...).
        'k Ben maar een beginner en heb nog niet de uitrusting die jullie allen hebben .

        M'n lenzen zullen geen probleem vormen vermoed ik. Twee NIKKOR lenzen die beiden iets van niks wegen. Een licht statiefje volstaat dus.

        't was vooral om die bevestiging dat ik twijfelde.

        Swat: welk statief raden jullie aan met de mogelijkheden die ik eerder opsomde, rekening houdend met een budget van om en bij de 120 euro dat ik er max. aan wil spenderen?
        www.festivalnoise.be
        http://www.timmyhaubrechts.be

        Comment


        • #5
          Re: Statief voor Nikon D70

          Bij de meeste statieven hoort ook een balhoofd / 3d kop. Deze bevestig je op het statief (en daarop weer de camera), zodat je de camer kunt draaien / kantelen enz.
          Heb je verder ook nog eisen, bijvoorbeeld over de hoogte van het statief of het gewicht van het statief (je moet het namelijk wel dragen)? En wil je ook nog dat je de camera met een snelkoppeling snel van het statief kunt halen, of is dat minder belangrijk?
          Daarnaast heeft het gewicht van je lenzen ook invloed. Nu heb je nog lichtgewichtlenzen, maar heb je ook nog aankoopplannen voor de toekomst op dat gebied?

          Er zijn diverse merken die goede statieven maken, zoals Manfrotto, Velbon, Gitzo. Ik ben alleen bang dat je dat niet nieuw voor die prijs kan krijgen. Maar een goed statief kan heel lang mee en zou tweedehands ook zonder problemen gekocht kunnen worden.

          Zelf heb ik de Manfrotto 055PROB en de bijbehorende kop is ook van Manfrotto, de 804RC2. Dit is een goedkope combinatie, waarvoor ik 200 euro kwijt was. Maar dit is denk ik voor jou iets te veel van het goede, want het statief staat wel als een huis en is (voor mijn gevoel zeker) superstevig. Ik heb ze gekocht voor mijn D70 en mijn lenzen, waarvan de zwaarste (tot nu toe, je weet nooit wat de toekomst brengt) de 80-200 is. Een lichter statief van Manfrotto is de 190DB. Op de Manfrotto site staat bij elk statief (en ook balhoofd / 3dkop) hoeveel gewicht die aan kan en hoe hoog het statief is. Ik neem aan dat de concurrenten van Manfrotto dat ook wel op hun site hebben staan.
          Last edited by JLP; 12 oktober 2006, 16:31. Reden: toevoeging tekst
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Statief voor Nikon D70

            Let op met die lichtere goedkope statieven! Ik heb zelf een D70 tegen het asfalt zien kletteren omdat een licht statief (600gr) de camera niet voldoende tegenhield...
            Nu heb ik een zwaarder statief met balhoofd, kost zo rond de 60€ en weegt 2kg. Nadeel is natuurlijk dat je dat gewicht ook moet meesleuren, maar nu sta ik tenminste gerust als mijn toestel op dat statief staat...

            Comment


            • #7
              Re: Statief voor Nikon D70

              Tot 2kg moet toch haalbaar zijn. 'k ben een stevige jongen, dus dat meezeulen moet wel lukken :-)

              Verdere aankoopplannen voor lenzen? Wel ja, in de toekomst wellicht de 80-200 2.8.

              Een snelkoppeling is niet noodzakelijk. Die Manfrotto 055PROB lijkt me wel interessant. Desnoods spaar ik een maandje langer , want zo dringend is het nu ook weer niet. Gewoon kwestie van diverse meningen te horen / zien en op basis daarvan een aankoop te doen.
              www.festivalnoise.be
              http://www.timmyhaubrechts.be

              Comment


              • #8
                Re: Statief voor Nikon D70

                Ik heb vorige week bij Grobet in Antwerpen de combinatie 190DB met kop 804RC2 gekocht voor €115. Valt binnen je budget is en zeer stevig. Gewicht ong. 2,5 kg.
                Mijn website: www.nickvangoubergen.be

                Comment

                Working...
                X