Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief mee op vakantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief mee op vakantie

    Kan ik mijn (licht) statief bevestigen aan mijn handbagage of afgeven op het vliegtuig als het niet in mijn valies zou passen? Dit pakt uiteindelijk ook veel plaats is. Meenemen lijkt mij beter. We vliegen met air-malta en vind daarover geen info.

    Groetjes en bedankt, Johan.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Statief mee op vakantie

    Ik steek mijn statief in ons Marijke haar valies ( 2 keer zo groot als die van mij ).
    En als we een week-end met raynair op zwier gaan dan moet mijn statief zo de band op.
    Als handbagage mag je het vergeten ( wapen ) ...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Statief mee op vakantie

      Gewoon in de valies proberen te steken, eventueel demonteren. Anders zal je extra moeten bijbetalen denk ik. Lijkt me iets als skis (of zo ) , moet je ook apart inchecken.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Statief mee op vakantie

        Zeker ze nu extra nerveus zijn daar in Engeland zou ik geen risico nemen: de koffer in of extra inchecken. Of ze het statief in de cabine dulden is een punt van discussie waarbij je niet veel kans maakt om te winnen.

        Marc
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Statief mee op vakantie

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Zeker ze nu extra nerveus zijn daar in Engeland zou ik geen risico nemen: de koffer in of extra inchecken. Of ze het statief in de cabine dulden is een punt van discussie waarbij je niet veel kans maakt om te winnen.

          Marc
          Thxs Guys, ik heb de valies wat (ge)modcase(d) en dat lukt wel.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: Statief mee op vakantie

            Indien dit in de valies zit, zullen ze dit ook niet aanzien als een (vuur)wapen? Op de scanner zijn het een stel buizen en kan al snel op een tweeloop of iets dergelijks lijken?

            Ik vertrek op 24 juli met Brussels Airlines; zou niet willen dat ze heel mijn koffer ondersteboven zwieren voor een statief.

            Comment


            • #7
              Re: Statief mee op vakantie

              Oorspronkelijk geplaatst door Benighted Bekijk bericht
              Indien dit in de valies zit, zullen ze dit ook niet aanzien als een (vuur)wapen? Op de scanner zijn het een stel buizen en kan al snel op een tweeloop of iets dergelijks lijken?

              Ik vertrek op 24 juli met Brussels Airlines; zou niet willen dat ze heel mijn koffer ondersteboven zwieren voor een statief.

              Kijk jij niet wat veel naar de tv?
              Ik denk echt niet dat ze daar moeilijk gaan over doen.
              Die jongens hebben wel wat opleiding gekregen, en kennen echt wel het verschil tussen een statief en zoals jij het noemt een .....

              Comment


              • #8
                Re: Statief mee op vakantie

                Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                Kijk jij niet wat veel naar de tv?
                Ik denk echt niet dat ze daar moeilijk gaan over doen.
                Die jongens hebben wel wat opleiding gekregen, en kennen echt wel het verschil tussen een statief en zoals jij het noemt een .....
                Teveel TV, misschien. Ik bekijk het gewoon realistisch, als je bekijkt hoe streng ze zijn met hun veiligheid en dan zeker een 'risicoland' als Spanje.

                Comment


                • #9
                  Re: Statief mee op vakantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                  Kijk jij niet wat veel naar de tv?
                  Ik denk echt niet dat ze daar moeilijk gaan over doen.
                  Die jongens hebben wel wat opleiding gekregen, en kennen echt wel het verschil tussen een statief en zoals jij het noemt een .....
                  Tja....
                  Stond in 2003.....op de luchthaven van Tenerife Sure.
                  En er stonden veel politiemannen met witte handschoen in de buurt.
                  Even later kon ik het gaan uitleggen
                  Ik had een metalen (wit gelakte) "schoentrekker" in mijn fototas zitten.
                  Voor en achter mij stond een politieman en ik moest zelf dat "voorwerp"
                  uit die tas halen.
                  Ben daarna toch nog veilig thuis geraakt
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statief mee op vakantie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Benighted Bekijk bericht
                    Teveel TV, misschien. Ik bekijk het gewoon realistisch, als je bekijkt hoe streng ze zijn met hun veiligheid en dan zeker een 'risicoland' als Spanje.
                    Spanje? Ik heb m'n statief in de koffer meegenomen naar de states, nog maar 2 maanden terug. Geen problemen.
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

                    Comment

                    Working...
                    X