Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelheid geheugenkaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelheid geheugenkaartjes

    Ik ben al een hele op zoek naar lees- en schrijf-snelheden die gehaald kunnen worden met verschillende merken, soorten en groottes van geheugenkaartjes.
    Hier valt blijkbaar weinig over te vinden...

    Zou het geen leuk idee zijn om iedereen zijn/haar kaartjes eens te laten testen, en een mooie vergelijkings-tabel samen te stellen? Op deze manier kunnen mensen op den duur adhv deze tabel naar de beste/snelste kaartjes op zoek gaan... Met zo veel gebruikers op dit forum moet dit toch doenbaar zijn?

    Wat er dan wel nog moet afgesproken worden is hoe dit juist getest moet worden...

  • #2
    Dat is niet zo evident, die snelheid hangt ook van het gebruikte toestel af, en elk beschikbaar kaartje op elk beschikbaar toestel gaan uitproberen is praktisch niet doenbaar.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Moesten al de kaartjes met dezelfde naam dezelfde resultaten halen zou zo een tabel nog wel iets waard zijn. Probleem is dat er grote veschillen zitten tussen de kaartjes zelf al zijn ze van hetzelfde merk en hetzelfde type. Meestal is het hoe ouder hoe trager.
      Zo een tabel is dus waardeloos. Je kan er wel enkele vinden op het net hoor en iemand zal je er misschien naar verwijzen. Maar weet wel dat die resultaten niets garanderen en eigenlijk waardeloos zijn.

      Comment


      • #4
        kunnen er geen grove resultaten uit getrokken worden?

        wat ik hier bv al merk is dat Sandisk SD kaartjes enorm traag zijn, en dat die van Toshiba een pak sneller zijn...

        in ieder geval, voor CF kaartjes heb ik hier al mooie sites gezien, maar voor SD kaartjes niet. Als iemand hiervoor een link weet te vinden zou ik ook al heel blij zijn...
        Mijn bedoeling was ook niet om exacte cijfers te bekomen, op de bit nauwkeurig, maar om een algemeen overzicht te hebben zoals: dat type/mer ik sneller/beter/betrouwbaarder/... daarom.

        Comment


        • #5
          Originally posted by McJeroen
          kunnen er geen grove resultaten uit getrokken worden?

          wat ik hier bv al merk is dat Sandisk SD kaartjes enorm traag zijn, en dat die van Toshiba een pak sneller zijn...

          in ieder geval, voor CF kaartjes heb ik hier al mooie sites gezien, maar voor SD kaartjes niet. Als iemand hiervoor een link weet te vinden zou ik ook al heel blij zijn...
          Mijn bedoeling was ook niet om exacte cijfers te bekomen, op de bit nauwkeurig, maar om een algemeen overzicht te hebben zoals: dat type/mer ik sneller/beter/betrouwbaarder/... daarom.
          Nee spijtig genoeg kan je zelfs geen grove resultaten krijgen. Volgende keer kan je sandisk een stuk sneller zijn dan je toshiba bijv.
          Vergeet ook niet dat er maar heel weinig (een 3tal als ik mij goed herinner) fabrikanten zijn van SD kaartjes dus uit die wel 100 verschillende merken die je kan vinden komen ze toch allemaal van 3 fabrikanten. Hoe zou je dan zo een vergelijking kunnen maken. Het is zelfs heel goed mogelijk dat je sandisk en Toshiba uit dezelfde fabriek komen. De enige grove leidraad die er is, dat is hou ouder hoe trager. Maar ook dat is een grove leidraad hoor.

          Comment


          • #6
            Voila een site op uw wenken bedient :

            http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
            Groetjes, Blord

            Canon 7D en wat lenzen.

            Comment


            • #7
              hartelijk dank voor jullie antwoorden!

              @Blord:
              hebt ge ook zo'n link voor SD-kaartjes?

              Comment


              • #8
                Van SD kaarten heb ik geen informatie. De geheugenchips zijn toch dezelfde. Misschien zijn de conclusies van CF ook van toepassing op SD-kaarten.
                Groetjes, Blord

                Canon 7D en wat lenzen.

                Comment


                • #9
                  Dag Mc, In fotoMAGAZIN van oktober 2003 n°10 staat op p.65 een test over kaarten met een kleine vergelijkingstabel (3 toestellen een kaartlezer, en een 9-tal verschillende kaarten).
                  Dit graag ter info.
                  Originally posted by McJeroen
                  Ik ben al een hele op zoek naar lees- en schrijf-snelheden die gehaald kunnen worden met verschillende merken, soorten en groottes van geheugenkaartjes.
                  Hier valt blijkbaar weinig over te vinden...

                  Zou het geen leuk idee zijn om iedereen zijn/haar kaartjes eens te laten testen, en een mooie vergelijkings-tabel samen te stellen? Op deze manier kunnen mensen op den duur adhv deze tabel naar de beste/snelste kaartjes op zoek gaan... Met zo veel gebruikers op dit forum moet dit toch doenbaar zijn?

                  Wat er dan wel nog moet afgesproken worden is hoe dit juist getest moet worden...

                  Comment

                  Working...
                  X