Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone als enige camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartphone als enige camera

    Volgens een artikel in "Het Laatste Nieuws" van vandaag, gebruiken veel mensen hun
    smartphone als enige camera, waardoor de goedkope compacts nog nauwelijks verkopen.
    Zouden deze laatsten daardoor gedoemd zijn om te verdwijnen?
    Rudi

  • #2
    Re: Smartphone als enige camera

    Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
    Volgens een artikel in "Het Laatste Nieuws" van vandaag, gebruiken veel mensen hun
    smartphone als enige camera, waardoor de goedkope compacts nog nauwelijks verkopen.
    Zouden deze laatsten daardoor gedoemd zijn om te verdwijnen?
    Rudi
    Ik zou het niet weten of de goedkope compacts verdwijnen, het kan me ook geen bal schelen, omdat het feit of het zo is absoluut niet relevant is met wat mij wel interesseert. Wat is de toegevoegde waarde Rudi van zo'n opmerking?
    Die zie ik niet. Ben ik blind of zo.
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Smartphone als enige camera

      Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
      Die zie ik niet. Ben ik blind of zo.
      Paul
      Inderdaad.
      t Is niet omdat het jou niet intresseerd dat het voor anderen ook zo is.
      Verkeerde berichten bestaan niet, het komt alleen over zoals de personen
      die het lezen, het beoordelen.
      Elk heeft daar zijn eigen mening over.
      De vraag die ik stelde is eerder retorisch, niemand heeft een glazen bol om de toekomst te kijken.
      Rudi
      Last edited by rudimaes; 3 juni 2014, 10:17.

      Comment


      • #4
        Re: Smartphone als enige camera

        Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
        Volgens een artikel in "Het Laatste Nieuws" van vandaag, gebruiken veel mensen hun
        smartphone als enige camera, waardoor de goedkope compacts nog nauwelijks verkopen.
        Zouden deze laatsten daardoor gedoemd zijn om te verdwijnen?
        Rudi
        Niet zo verbazend toch? Je ziet immers iedereen met zijn smartphone fotograferen en de kwaliteit wordt steeds beter.
        Zou wel kunnen betekenen dat de cameraproducenten iets anders moeten gaan bedenken om geld te verdienen. Nikon/Canon/... Smartphones?
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Smartphone als enige camera

          Je kan evengoed zeggen :"De meeste mensen gebruiken hun auto om naar de bakker te rijden. Is de fiets daarom gedoemd om te verdwijnen ?"

          Wie echt wil fietsen zal blijven fietsen. Wie echt wat anders wil fotograferen dan een snapshot, zal een camera blijven gebruiken.

          Zou er over een paar jaar een smartphone (van maximaal 10mm dik) met zoomlens 16-300/2.8 en ISO 50000 verschijnen, dan zou ik ook overstappen en hebben de compacts geen reden meer tot bestaan.

          Comment


          • #6
            Re: Smartphone als enige camera

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Je kan evengoed zeggen :"De meeste mensen gebruiken hun auto om naar de bakker te rijden. Is de fiets daarom gedoemd om te verdwijnen ?"

            Wie echt wil fietsen zal blijven fietsen. Wie echt wat anders wil fotograferen dan een snapshot, zal een camera blijven gebruiken.

            Zou er over een paar jaar een smartphone (van maximaal 10mm dik) met zoomlens 16-300/2.8 en ISO 50000 verschijnen, dan zou ik ook overstappen en hebben de compacts geen reden meer tot bestaan.
            De vraag die ik stelde is gewoon overgenomen uit het krantenartikel. Niemand behoeft ze te beantwoorden, want niemand weet het juiste antwoord.
            Dit bericht is gewoon een faits divers.
            Rudi

            Comment


            • #7
              Re: Smartphone als enige camera

              Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
              De vraag die ik stelde is gewoon overgenomen uit het krantenartikel. Niemand behoeft ze te beantwoorden, want niemand weet het juiste antwoord.
              Dit bericht is gewoon een faits divers.
              Rudi
              Dat bedoel ik dus, een opmerking die kant nog wal raakt.

              Comment


              • #8
                Re: Smartphone als enige camera

                Het is een feit dat de meeste mensen een foto "goed" vinden als ze relatief scherp is en ze er op staan. Velen merken niet eens dat bv de voeten van een persoon niet helemaal op staan of hebben er geen probleem mee dat wanneer ze een foto van een bezienswaardigheid/ panorama... nemen er voorbijgangers op de voorgrond lopen, dat een horizon/gebouw niet recht staat... De technische kwaliteit van smartphones is in dat opzicht meer dan genoeg voor wat er verwacht wordt. Wie er meer wil uithalen kiest voor een (D)SLR.
                Gaan compactjes daarom verdwijnen? Eens de gebruikers van compactcamera's vinden dat ze met hun smartphone hetzelfde kunnen zullen er misschien wel minder van verkocht worden maar voorlopig lijkt het er toch op dat er voor elke soort camera nog een markt is.

                BTW, je ziet ook steeds meer mensen filmen met hun smartphone en tablet maar er is toch nog een groot aanbod videocamera's.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Smartphone als enige camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                  Dat bedoel ik dus, een opmerking die kant nog wal raakt.
                  Ik vrees dat dit nochtans een heel pertinente opmerking is die verdorie een grote invloed kan hebben op "echt fotomateriaal". Voor de gevestigde fabrikanten van fototoestellen zijn de compacts een goed deel van de inkomsten. Als die wegvallen en niet naar een ander type in hun gamma gaan dan blijft er minder over om de toestellen die jou wel interesseren te ontwikkelen. Dus geen compacts kan op termijn leiden tot geen dslr's (of systeem of advanced compacts of whatever).

                  BTW, je ziet ook steeds meer mensen filmen met hun smartphone en tablet maar er is toch nog een groot aanbod videocamera's.
                  Zo'n groot aanbod zou ik dat niet noemen. Eerlijk gezegd, zoveel videocamera's zie je niet meer. Zelden dat ik op reis iemand met een videocamera zie rondlopen. Ik denk dat er meer hun dslr als videocamera gebruiken dan een "echte" videocamera.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smartphone als enige camera

                    Only time will tell, maar dat er evolutie is, dat is wel een feit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smartphone als enige camera

                      In ieder geval is het gebruik van de camera van je smartphone of tablet veel handiger, als het doel FB of een of andere verkoopsite is, het doel heiligd de middelen.


                      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smartphone als enige camera

                        Ga je bewust fotograferen met een goede smartphone, ga je zeker en vast goede foto's maken. Ben ervan overtuigd dat iemand met een visie beter foto's maakt met een smartphone dan velen met een DSLR. Zelfs groot afgedrukt.
                        Maar we wijken af, Ja, de compactcamera gaat evolueren naar richting smartphone. Wifi, Gps, en nu nog telefoneren...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smartphone als enige camera

                          Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.



                          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Smartphone als enige camera

                            http://blog.mingthein.com/2014/05/26...asses-part-ii/ - voor de fans van Ming Thein (en iPhotography)
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smartphone als enige camera

                              t' Is weer komkommertijd vlak na de verkiezingen. Dus bladvulling in de kranten en de VTM doet er nog een schepje bovenop.

                              Comment

                              Working...
                              X