Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service en onderhoud Nikon in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Service en onderhoud Nikon in België

    Geachte lezers, BD'ers,

    ik zou graag mijn D70 opsturen (via mijn fotograaf) naar Nikon in België
    om er ten eerste de ccd te laten reinigen, en ten tweede de fabrieksfout
    (groen lichtje van de geheugenkaart knippert en toestel reageert soms niet)
    te herstellen.
    Nu hoor ik allerhande doemscenarios van mijn fotograaf hier in Ieper dat sinds de overgang van Nikon naar een andere firma dan de Beukelaar alles kompleet
    misloopt en hij zou zelfs met moeite aan nieuwe toestellen geraken, laat staan "mijn" toestel kunnen laten herstellen.
    Heeft iemand ervaring hier met de service van Nikon sinds ze naar die nikon Belux overgegaan zijn?
    Met het verlof voor de deur wacht ik nog liever efkens voor mijn toestel op te sturen alhoewel, ik vind de D70 geen goedkoop toestelleke om op een dergelijke manier behandeld te worden.

    groetjes,
    Xommy
    _______ Xommy ______
    Lidnummer: BD0248BE
    ____________________

  • #2
    Re: Service en onderhoud Nikon in België

    Algemene informatie

    NIKON Belux, Filiaal van NIKON France SAS
    Bourgetlaan 50
    1130 Brussel
    België

    Contacten : Algemeen Tel: +32(0)2 705 56 65
    Fax: +32(0)2 726 66 45

    Verkoop : Tel: +32(0)2 705 56 65 info-commercial.belux@nikon.fr
    Marketing : Tel: +32(0)2 705 56 65 info-marketing.belux@nikon.fr
    NPS: Tel: +32(0)2 705 56 65 info-nps.belux@nikon.fr
    Technische Ondersteuning : Tel: +32(0)2 726 28 55
    The Sky is the limit. Digital Gigi

    Comment


    • #3
      Re: Service en onderhoud Nikon in België

      Topic even verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: Service en onderhoud Nikon in België

        Dankuwel moderator, ik wist niet goed waar ik dit moest posten.
        Nu bel ik morgen asap naar Nikon, (tx Gigi) en hoop ik maar dat ik geen twee maand mijn toestel kwijt ben. Ik moet eerlijk zeggen dit "incident" zal verder bepalen hoe ik over Nikon denk en vooral of ik nog ooit Nikon koop.
        Ik bedoel als je een nieuw toestel koopt moet je nu tegenwoordig niet meer alleen kijken hoe het toestel is maar ook de service van de leverancier.
        Vroeger ging ik blindelings Nikon kopen maar bon...

        Xommy
        Ik hou dit forum zeker op de hoogte over het verloop van de herstelling,
        de tijd en de prijs.
        (Green Light of Dead ... zou gratis moeten hersteld worden ... ???)
        _______ Xommy ______
        Lidnummer: BD0248BE
        ____________________

        Comment


        • #5
          Re: Service en onderhoud Nikon in België

          Oorspronkelijk geplaatst door xommy
          Dankuwel moderator, ik wist niet goed waar ik dit moest posten.
          Nu bel ik morgen asap naar Nikon, (tx Gigi) en hoop ik maar dat ik geen twee maand mijn toestel kwijt ben. Ik moet eerlijk zeggen dit "incident" zal verder bepalen hoe ik over Nikon denk en vooral of ik nog ooit Nikon koop.
          Ik bedoel als je een nieuw toestel koopt moet je nu tegenwoordig niet meer alleen kijken hoe het toestel is maar ook de service van de leverancier.
          Vroeger ging ik blindelings Nikon kopen maar bon...

          Xommy
          Ik hou dit forum zeker op de hoogte over het verloop van de herstelling,
          de tijd en de prijs.
          (Green Light of Dead ... zou gratis moeten hersteld worden ... ???)
          Wordt gratis hersteld, 3 maand geleden mijn D70 binnen geweest (was nog wel bij De Beukelaer) gratis hersteld plus sensor gekuist. Heb er wel meer dan een maand op moeten wachten (gelukkig bezit ik nog een paar andere camera's) omdat er geen stukken binnen waren om de hersteling te maken. Kosten 0 €.
          Nikon body's plus wat Nikkor glas.
          Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: Service en onderhoud Nikon in België

            Dank voor uw antwoord marcelv maar dat is nu net waarvoor mijn "fotowinkel" mij zo bang maakt, namelijk hij weet bijlange niet hoe het nu met de service van Nikon is sinds ze onder Nikon BELUX vallen en dus niet meer
            onder de vleugels van de Beukelaer...
            Ik heb alvast zowel naar Nikon als naar een ander fotohandelaar een mail gestuurd met vragen hierover.

            Xommy
            Last edited by xommy; 5 juni 2006, 19:06.
            _______ Xommy ______
            Lidnummer: BD0248BE
            ____________________

            Comment


            • #7
              Re: Service en onderhoud Nikon in België

              Oorspronkelijk geplaatst door xommy
              Dank voor uw antwoord marcelv maar dat is nu net waarvoor mijn "fotowinkel" mij zo bang maakt, namelijk hij weet bijlange niet hoe het nu met de service van Nikon is sinds ze onder Nikon BELUX vallen en dus niet meer
              onder de vleugels van de Beukelaer...
              Ik heb alvast zowel naar Nikon als naar een ander fotohandelaar een mail gestuurd met vragen hierover.

              Xommy
              Als het dat probleem is met uw groen lichtje, is de hersteling wereldwijd gratis.
              Zie hier wat ze op de site van Nikon Europa zeggen over dat probleem: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1
              Ik heb toen dat afgeprint en meegeven met de D70 naar De Beukelaer.

              Wens je veel succes toe met de herstelling van u D70.
              Nikon body's plus wat Nikkor glas.
              Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

              Comment


              • #8
                Re: Service en onderhoud Nikon in België

                Ja ondertussen fototoestel binnen gebracht bij een goede fotograaf hier,
                die heeft voor mijn gratis en deftig de CCD gereinigd en hij advieseert me
                om te wachten tot halfweg juni, dan zou in theorie alles op zijn plooi moeten
                vallen bij Nikon Belux.

                Voorlopig gebeurd dit groen lichtje die knippert maar sporadisch eens,
                (mem card is leeg) en kan ik het toestel terug opstarten, soms na de batterij
                eventjes te verwijderen, maar bon ik vrees dat dit de stille weg naar total failure is, ik zal dus nog even geduld hebben.
                In elk geval zal ik voor een volgende aankoop twee keer nadenken alvorens Nikon te kopen, maar ik vrees dat de andere merken al snel dezelfe toer zullen opgaan, sale sale sale is het tegenwoordig, de service, dat zal van de oude tijd zijn denk ik.

                ik hou jullie op de hoogte.

                Mijn mail naar Nikon (3 dagen geleden) werd nog niet beantwoord.
                Gelukkig is er BD waar ik een beetje troost kan vinden
                _______ Xommy ______
                Lidnummer: BD0248BE
                ____________________

                Comment


                • #9
                  Re: Service en onderhoud Nikon in België

                  Blijkbaar is Nikon BE pas terug operationeel volgende week vrijdag.
                  Mijn fotohandelaar kon geen prijzen geven of bestellingen doen voor volgende week.
                  The Sky is the limit. Digital Gigi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Service en onderhoud Nikon in België

                    Volgende week op 13 en 14 juni is de officiele opening van Nikon BE.
                    Er zijn een paar honderd klanten uitgenodigd.
                    Wij (Tenneco) zitten in dezelfde building. Wij moeten zelfs onze parkingplaatsen voor een gedeelte afstaan.
                    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                    Konica Minolta Dimage A2
                    Lumix FX-30

                    Comment


                    • #11
                      Re: Service en onderhoud Nikon in België

                      @Monty
                      En is dat dan de Bourgetlaan ?

                      Thks
                      The Sky is the limit. Digital Gigi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Service en onderhoud Nikon in België

                        Ja, wij (Tenneco) en Nikon zitten op de Bourgetlaan 50 in dezelfde building.
                        Gemakkelijk te vinden.
                        Tussen IBM en Toyota (hun gebouwen zijn groter), iets verder dan de NATO richting luchthaven.
                        Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                        Konica Minolta Dimage A2
                        Lumix FX-30

                        Comment


                        • #13
                          Re: Service en onderhoud Nikon in België

                          Oorspronkelijk geplaatst door Monty
                          Volgende week op 13 en 14 juni is de officiele opening van Nikon BE.
                          Er zijn een paar honderd klanten uitgenodigd.
                          Wij (Tenneco) zitten in dezelfde building. Wij moeten zelfs onze parkingplaatsen voor een gedeelte afstaan.
                          Damn De 14de was net de enige dag dat ik deze week mijn D70 had kunnen gaan binnenbrengen. Maar als ze dan net gaan fuiven, zal het zeker niet het goeie moment zijn

                          Comment


                          • #14
                            Re: Service en onderhoud Nikon in België

                            Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
                            Damn De 14de was net de enige dag dat ik deze week mijn D70 had kunnen gaan binnenbrengen. Maar als ze dan net gaan fuiven, zal het zeker niet het goeie moment zijn
                            Is volgens mij juist wel het moment om te gaan, of hou je niet van feesten? Je bent toch ook klant, dus eentje meer of minder ...

                            Gr's, Wim
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Service en onderhoud Nikon in België

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                              Is volgens mij juist wel het moment om te gaan, of hou je niet van feesten? Je bent toch ook klant, dus eentje meer of minder ...

                              Gr's, Wim
                              'k denk nie da je dan veel service gaat krijgen ...

                              als je bij mij op een feestje aankomt met werk krijg je ook een "dank u...we zullen er een van de volgende dagen voor zorgen"
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment

                              Working...
                              X