Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service en onderhoud Nikon in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Service en onderhoud Nikon in België

    Tjah vandaag gaat mijn Nikon via de fotograaf naar hun servicecenter...
    Ik ben benieuwd wanneer ik mijn toestel terug zal zien.
    (fabrieksfoutje met knipperend groen ledje, toestel van maart 2004)
    Dit zal alleszins grondig mijn idee over Nikon beïnvloeden.
    De mail die ik hun stuurde werd nog niet eens beantwoord dus dat beloofd...

    Verhuis is geen excuus om service te stoppen, wij hebben onlangs ook verhuisd bij onze firma en toen werkte alles door, op twee drie dagen na.

    Xommy
    _______ Xommy ______
    Lidnummer: BD0248BE
    ____________________

    Comment


    • #17
      Re: Service en onderhoud Nikon in België

      Oorspronkelijk geplaatst door xommy
      ......Verhuis is geen excuus om service te stoppen, wij hebben onlangs ook verhuisd bij onze firma en toen werkte alles door, op twee drie dagen na.

      Xommy
      Het gaat hier niet om een verhuis hé. Nikon Belux is een volledig nieuw filiaal.
      Enfin, vanmorgen heb ik dan toch eindelijk contact gekregen met Procirep, de hersteldienst (is niet hetzelfde als "technische ondersteuning", want die kwieten zitten blijkbaar ergens in Ierland of zo ). Ze waren eerst onwillig om mij te laten langskomen met mijn toestel. Ze push-ten mij om "mijn verkoper" te contacteren.
      Pas toen ik verduidelijkte dat mijn toestel 2dehands is en de "verkoper" "aan de andere kant van van het land woont", was het geen probleem om "langs te komen" . Nu er natuurlijk nog geraken he .

      Comment


      • #18
        Re: Service en onderhoud Nikon in België

        @ Xommy
        Als er een probleem is met hardware zoek ik altijd eerst voor support op de site vd fabricant.

        Als je bij de Nikon support site 'Blinking green light' invult krijg je volgend resultaat.
        Klik hier
        Op de eerste lijn staat jouw geval.

        Ik heb je nu al het adres gegeven en de link naar jouw probleem.
        Ik zou de hand in eigen boezem steken en wat meer googlen ipv op Nikon te schieten.
        Mea culpa, mea culpa maar op internet vind je je oplossing.
        The Sky is the limit. Digital Gigi

        Comment


        • #19
          Re: Service en onderhoud Nikon in België

          Ja meisjes en jongens, het is erg gesteld bij Nikon. Daar juist vernomen van een dealer die gisterenavond naar de opening te Brussel is geweest :
          bureaus die nog meer dan half leeg staan, copieermachines die nog niet zijn uitgepakt, enz... Een directeur die is overgekomen van Nokia. Eentje die dus gewoon is geweest van GSM's te verkopen, maar die het wel goed kan uitleggen. Wat gaat dat in Godsnaam worden...Niemand aanwezig van de technische ondersteuning. Niemand van de dealers weet blijkbaar waar het onderhoud nu eigenlijk moet of zal gebeuren. Sommigen zijn van plan om met Inca Nederland contact te nemen om eventueel aldaar terecht te kunnen om hun klanten tevreden te kunnen stellen. Een warboel dus.
          Als het zo voort gaat verkoop ik verdomme gans mijn boeltje en stap over naar de concurentie!!!
          Alé we zullen, om niet al te impulsief en voorbarig te reageren misschien nog een paar weken de kat uit de boom kijken.

          Groetjes,
          Pol.
          Last edited by enero; 15 juni 2006, 16:24.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Service en onderhoud Nikon in België

            Hoeveel vraag je voor je materiaal ?

            Ben geinteresseerd in:

            AF 50mm 1.4 D
            AF Micro 105mm 2.8 D
            SB 800

            Thanks
            The Sky is the limit. Digital Gigi

            Comment


            • #21
              Re: Service en onderhoud Nikon in België

              Voor mij graag de 70-200 en de 28 1.4

              Comment


              • #22
                Re: Service en onderhoud Nikon in België

                Haha, er is toch al interesse. Maar, jongens... zo'n snelle vaart zal het wel niet nemen. Als ik het ooit doe zal op mijn lenzenset, in zijn onberispelijke staat slechts 10% verlies mogen zijn, anders koop ik mij de opvolger van de Fuji S3, als die er ooit komt.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Service en onderhoud Nikon in België

                  Fuji Service center is in Nijvel geloof ik.
                  Daar wil je zeker nooit terecht komen hoor.
                  The Sky is the limit. Digital Gigi

                  Comment


                  • #24
                    Re: Service en onderhoud Nikon in België

                    Neen maar alle gekheid op een stokje - dit kan toch niet...
                    Zo'n firma, zo'n product ! En dan zo'n amateuristische en geïmproviseerde overgang - een regelrechte schande.

                    Deze switch is toch al heel lang bekend ?
                    Moet ik de service en het herstel van mijn zuurgespaard fotogerief aan dergelijke miskleumen overlaten ?
                    Mag men van een wereldfirma als Nikon niet verwachten dat het opstarten van een nationaal verdeel- en servicepunt beter verloopt dan wat we tot nu toe voorgeschoteld krijgen ?
                    Zou men (reeds weken na de sluiting van De Beuckelaer) niet mogen verwachten om op een eenvoudige telefonische vraag
                    a/ in correct Nederlands en
                    b/ op een correcte manier een antwoord te krijgen

                    Triest, heel triest !
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Service en onderhoud Nikon in België

                      Wel de juiste link met mijn probleem is:
                      http://nikoneurope-en.custhelp.com/c...ZwX3BhZ2U9MQ**

                      En in elk geval (als antwoord op iemands reactie hier...) bijna elke fotohandelaar die ik kontakteerde zat met de handen in het haar over het befaamde Nikon... Als ze zo verder doen, ... dan moet je er wel voor zorgen dat er nooit niks met je toestellen kan mislopen als je geen service kan bieden.
                      Mijn fotohandel zal waarschijnlijk mijn D70 naar Frankrijk opsturen en ik hoop dan om het toestel in anderhalve maand terug te krijgen...
                      In elk geval, de moeite doen om een simpele mail te beantwoorden is blijkbaar al te moeilijk voor de mensen van Nikon (via hun nieuw adres), dus dat geeft al een klein ideetje voor wat ik sta... In het vervolg zal ik eerst naar de service kontroleren en dan naar het toestel, triestige zaak vind ik voor een merk dat tot nu toe een onberispelijke reputatie had. Ik hoop maar dat ze zeer snel én efficient op hun pootjes vallen daar in Brussel.

                      En voor Gigi: het is een fabrieksfout (GLOD) en dus wel degelijk de schuld van Nikon. Ik vind als ik een toestel van (toen 14OO eur) koop ik toch wel ietsje van service mag verwachten??
                      _______ Xommy ______
                      Lidnummer: BD0248BE
                      ____________________

                      Comment


                      • #26
                        Re: Service en onderhoud Nikon in België

                        Geen paniek, geen paniek

                        Blijkbaar is de gemiddelde reparatieduur voor BGLOD-problemen momenteel 3 weken, zoals je kan lezen in de thread hierover. Dat is niet supersnel maar nu ook al weer niet het doemscenario dat sommigen hier op willen hangen.

                        Geef die mannen het voordeel van de twijfel...
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • #27
                          Re: Service en onderhoud Nikon in België

                          We zullen dat doen en optimistisch blijven he, het is gewoon, loop even je vakhandel binnen en hoor eens wat de fotohandelaar ervan zegt, je zou er al heel ongerust over worden.
                          In elk geval, ik breng zeker verslag uit!
                          Ik heb hier iemand gezien die de opvolger van de Fuji S3 zou kopen :-)
                          dit toestel heeft een veel groter dynamisch bereik dan de D70 schijnt het, wat interessant is als je met studioflits werkt en bijvoorbeeld fotos neemt waar het verschil tussen heldere en duistere gedeeltes groot is denk ik.
                          Zouden de andere Nikon toestellen een beter bereik hebben? ik denk bijvoorbeeld de D200? Dit wordt weinig besproken bij reviews vind ik.

                          Xommy
                          _______ Xommy ______
                          Lidnummer: BD0248BE
                          ____________________

                          Comment


                          • #28
                            Re: Service en onderhoud Nikon in België

                            Een vriend heeft zijn D70 (met blinking light) een week geleden binnen gegeven bij Procirep en hij is hem vandaag gaan halen.

                            Als het niet voor hem was, had ik niet eens dat probleem gaan opzoeken.
                            Hier is dus een week onnodig gekankerd en ondertussen is die D70 al terug.

                            Tot spijt wie het benijdt ... de service is dus verzekerd.
                            The Sky is the limit. Digital Gigi

                            Comment


                            • #29
                              Re: Service en onderhoud Nikon in België

                              Eens op google kijken onder Procirep, die mannen zijn toch niet van gisteren

                              .....Dyslexie.......

                              Comment


                              • #30
                                Re: Service en onderhoud Nikon in België

                                Mja, meer dan een maand geleden Nikon spullen besteld, en nog altijd niet binnen.
                                Daar zou je toch zot van beginnen worden.
                                Fotolog -DevLog

                                Comment

                                Working...
                                X