Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair en handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ryanair en handbagage

    Ik vlieg binnenkort met Ryanair naar Glasgow (met redelijk veel fotogerief. Op de website én in de emails én op de boardingpass én ... staat overal hoe belangrijk het is dat men zich houdt aan de max afmetingen en het max gewicht van de handbagage. Wordt dit werkelijk gecontroleerd ? Stel dat de afmetingen van mijn rugzak er net iets boven zitten en/of het gewicht is net over de limit ... Ik heb geen zin om net voor het instappen enkele lenzen af te geven. Ik wou de vraag hier even stellen omdat ze overal de nadruk leggen op die handbagage.

    Iemand (positieve/negatieve) ervaringen hiermee ?

    PS: Ik heb een Lowepro Vertex 300 (min of meer de max afmetingen) en het gewicht (met het materiaal) komt ongeveer op 11/12 kg (10kg is het max).

    Groeten, Tom.

  • #2
    Re: Ryanair en handbagage

    ze zijn streng (tas in bij het door de controle gaan in een houder steken enzo)
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Ryanair en handbagage

      Ik zou het risico niet nemen want de boetes zijn niet mals.

      Voor een goedkope luchtvaartmaatschappij is elk extra inkomen welkom.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Ryanair en handbagage

        ik zou zelfs meer zeggen, het is net door streng te controleren op bagage en afmetingen dat ze hun prijzen zo laag kunnen houden

        Niet doen dus - lenzen afgezen zullen ze niet vragen, maar je zal alleszins een serieuze toeslag moeten betalen als je nog mee wil.

        Comment


        • #5
          Re: Ryanair en handbagage

          Bij Ryanair heb je 99% kans dat je "prijs" hebt. Iets buiten maat of gewicht ga je zeker betalen.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Ryanair en handbagage

            In november nog 50€ boete betaald omdat de handbagage te zwaar was.
            Naderhand kom ik tot de vaststelling dat de vrouw 3 flesjes Cola in de bagage had zitten.
            Dat waren dure flesjes geworden.

            Marc
            Nikon

            Comment


            • #7
              Re: Ryanair en handbagage

              Steek het geen meer weeg dan 10kg in een fotovest
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Ryanair en handbagage

                Bedankt voor de reacties. Nu weet ik tenminste dat het belangrijk is dat ik me aan de regeltjes hou. De goedkoopste dingen zullen dan ook in de valies gestoken worden.

                Tom.

                Comment


                • #9
                  Re: Ryanair en handbagage

                  streng??? Ik heb 1 x gereisd met Ryan Air. Er stappen daar madammen op met zomaar even 2 handtassen ter grote van een trolly en ze vroegen aan mij om mijn kleine handbagage dan maar tussen mijn benen te zetten ?? dat was dus een no go. Mijn bagage gin in het voorbestemde vak bovenaan of de vlieger ging niet op.
                  Nooit heb ik meegemaakt dat mensen bij het wegen van de bagage die ter plekke opendoen en zaken overladen in handbagage, enkel omdat de valies te zwaar woog. SCHANDALIG !!!!!!! of m.a.w. een vliegtuigmaatschapij voor de marginalen !!
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ryanair en handbagage

                    Bij chartervluchten (low cost maatschappijen niet meegerekend) mag je nu normaal gezien per persoon 20 kg bagage en 6 kg handbagage meenemen.
                    Wij dus met z'n twee met 40 kg bagage en één handbagage (met de juiste afmetingen) van 12 kg.
                    NO WAY, wij waren verplicht de handbagage te verdelen in 2 x 6 kg.
                    Ik in alle staten tot ik de logische uitleg hoorde.
                    De luikjes van de kasten waar je in het vliegtuig de handbagage dient op te bergen kunnen tegen een druk van 6 kg maal ergens een bepaalde factor.
                    Weegt één stuk handbagage meer, dan kan bij een bruuske beweging van het vliegtuig het bagagedeurtje openschieten, en valt je (mijn) 12 kg zware handbagage op een passagier, met alle gevolgen vandien.....
                    Zo zie je maar dat alles z'n reden heeft.
                    Wij maakten een paar weken terug zelfs mee dat iemand geweldig te keer ging omdat ie voor de zoveelste keer z'n paspoort moest bovenhalen ?!?!?
                    Ik haal het met plezier 20 keer boven als het de veiligheid maar ten goede komt.
                    Prettige reis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ryanair en handbagage

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
                      In november nog 50€ boete betaald omdat de handbagage te zwaar was.
                      Naderhand kom ik tot de vaststelling dat de vrouw 3 flesjes Cola in de bagage had zitten.
                      Dat waren dure flesjes geworden.
                      't waren dan wel heel kleine flesjes, want normaal mag dit niet in handbagage.
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ryanair en handbagage

                        Twee weken van Charleroi naar Alicante gevolgen met Ryanair en er werd(helaas) geen controle op gewicht en afmetingen uitgevoerd! Terwijl er passagiers waren met handbagage dat zichtbaar al twee keer zo dik was als toegestaan.

                        Daardoor moest ook ik mijn bagage tussen mijn benen houden, terwijl de (te) grote koffers in het rek zaten.
                        EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ryanair en handbagage

                          Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
                          Twee weken van Charleroi naar Alicante gevolgen met Ryanair en er werd(helaas) geen controle op gewicht en afmetingen uitgevoerd! Terwijl er passagiers waren met handbagage dat zichtbaar al twee keer zo dik was als toegestaan.

                          Daardoor moest ook ik mijn bagage tussen mijn benen houden, terwijl de (te) grote koffers in het rek zaten.
                          Heb je in Alicante dan ook het beruchte mandje met de maximum afmetingen zien staan bij de boarding gates van Ryanair ? Soms moet je er bij het afgeven van je boardingticket de handbagage er nog eens inpassen en wegen. Als de handbagage er niet in past (te groot) dan is het "NO GO". Als het erin past, maar te zwaar is : bijbetalen. Ik weet echter niet waarom de ene keer wél, en de andere keer niet, wordt gecontroleerd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ryanair en handbagage

                            Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
                            Twee weken van Charleroi naar Alicante gevolgen met Ryanair en er werd(helaas) geen controle op gewicht en afmetingen uitgevoerd! Terwijl er passagiers waren met handbagage dat zichtbaar al twee keer zo dik was als toegestaan.

                            Daardoor moest ook ik mijn bagage tussen mijn benen houden, terwijl de (te) grote koffers in het rek zaten.
                            dat bedoel ik dus.........onverantwoord .
                            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                            https://sites.google.com/view/pdh65/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ryanair en handbagage

                              Toevallig 2 dagen gelden met rayenair gevlogen!, ze zijn heel streng. Handbagage mag echt maar 10 kilo zijn (ik zeg 9kilo) en max 20x40x55. Je tas wordt op een weegschaal gezet, en er word gekeken of je tas in een op maatgemaakt rek past, heel streng dus!

                              Comment

                              Working...
                              X