Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rhodos ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rhodos ?

    Hoi, ik vertrek aanstaande zondag voor 8 dagen naar rhodos. Wie heeft er wat tips ( mooie plaatsen en evt. technieken) voor me om daar mooie foto's te maken. We willen ook een dagje naar Marmaris ( Turkije) met de boot.

    Alvast bedankt
    Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
    http://marcelmol.smugmug.com/

  • #2
    Re: Rhodos ?

    Het is al jaren geleden dat ik er geweest ben, en het is gewoon een prachtig eiland. De hoofdstad is alleen al zeer prachtig, vergelijkbaar met bijvoorbeeld kos, maar dan verschillende malen groter. Veel gezellige straatjes in het oude stadscentrum, en bijzonder mooie gebouwen.

    Net buiten de stad, boven op een berg vind je ook resten van een oud amfitheater, en paardenkoersbaan (ala ben hur). Er wordt zelf weinig reclame voor gemaakt, maar je ziet het wel op sommige plannetjes staan. Toch eens leuk om zien, maar verwacht er niet téveel van. Als je nog een paar honderd meter naar boven toe wandelt, kom je eigenlijk op de top, en heb je een prachtig zicht op de kust (ixia) en bij goed weer zie je ook de luchthaven aan de overkant van de baai, en als de wind goed zit passeren de vliegtuigen je.

    Verder herinner ik me ook zoiets als een vlindervallei, in augustus (toen we geweest zijn jaren terug) zat het daar vol met vlinders (allemaal van de zelfde soort) en nog voller met toeristen, da's wel jammer. Nietemin zeker de moeite.

    Ook is er ergens een oud stadje, Lindos, waar je met de ezel (of te voet) naar boven kan. Je komt dan uit bij prachtige tempelruines, van waaruit je tevens knappe uitzichten hebt over de baaitjes en het stadje beneden.

    Over Rhodos kan je nog veel vertellen, op www.griekenland.net vind je vast wel meer dan ik zo uit mijn geheugen kan oprakelen.

    Comment


    • #3
      Re: Rhodos ?

      Dag Pasjoo, Rhodos is een pracht eiland. Meer info en ook vele mooie foto's vind je op.Rhodos Forum

      We vertrekken ook weer in juli naar dit eiland, natuurlijk om er te fotograferen.
      Kijk op het rhodos forum uit naar foto's van beeldmaker, Er staat ook een link naar een slideshow over Rhodos stad.

      groeten,
      Stefan M

      Comment


      • #4
        Re: Rhodos ?

        Rhodos, dat is Griekenland , niet ????

        Vergeet de vaseline niet ....

        Comment


        • #5
          Re: Rhodos ?

          Vaseline.... wat moet hij daar nou weer mee??
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

          Comment


          • #6
            Re: Rhodos ?

            He bedankt voor de tips !!!!
            Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
            http://marcelmol.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Rhodos ?

              Het is voor mij ook een paar jaartjes geleden en de mooiste plaatsen zijn eigenlijk al opgesomd in grote lijnen. Rhodos-stad, Lindos, Vlindervallei. Dat zijn de voornaamste bezienswaardigheden.

              Alhoewel, de oude stad van Rhodos raak je NOOOOOIT op uitgekeken altijd nieuwe zichten. Ga ook eens door de poorten naar buiten, vooral langs de zeezijde, en kijk eens rond. In de muren kom je hier en daar nog de beschadigingen tegen van beschietingen door de Turken.
              En het zicht op zee en de muren .... mooi!
              Ook de haven (mandraki) en de windmolens zijn de moeite.
              Natuurlijk de musea (als je dat interesseert) maar zeker het grootmeesterpaleis en de ridderstraat niet overslaan!

              Ik had een auto gehuurd voor twee dagen en ben langs de oostkust en langs de westkust gereden, ook een kort ritje door het binnenland gemaakt, maar dat is niet echt interessant. Langs de kusten zijn prachtige stranden en baaien, de moeite om even een fotopauze te nemen. Soms ook eens een kruisvaarders ruïne. (zoals Monolithos)

              Daar heb ik een anecdote over: het was aan het einde van een lang en bochtig, onoverzichtelijk zandweggetje. Halverwege stond een vrouw fruit te verkopen. Alhoewel we niks wilden kopen kwamen we er toch niet langs zonder iets te spenderen, met griekse koppigheid krijg je ze niet voor de auto weg. Dus: 2 euro voor een kilo appelsienen, allez, we mochten passeren. Komt iets verder plots een oud vrouwtje (zoals je ze inbeeldt) van achter een struik gesprongen (! kranige oude dames daar). En op zijn grieks accent: "too evroos, wee keep de kassel cleen". Dus weer dokken want ze gaat ook niet opzij en haar engels is beperkt tot "too evroos". En mijn grieks tot "jassas" (gezondheid). Dus weer dokken. Om aan te komen op de plaatselijke vuilnisbelt! En mistig zeezicht.

              Maar zonder de fooien kom je er niet door! Tenzij je ze omverrijdt, die vrouwtjes!

              Ook een tip. In het uiterste zuiden ligt een schiereiland met een vuurtoren op (heb ik zelf niet gezien), afgescheiden door een smalle landstrook van enkele honderden meters. Links de Egeïsche zee, rechts de Middelandse zee (met je gezicht naar het eiland zelf). Links windsurfers op een zéér woelige zee, rechts windsurfers op een kalme zee. Al bij al de moeite om te zien (of als je zelf surft ...) en eens even uit te blazen, te zonnen, foto's te nemen, ...

              Rhodos is de moeite hoor!

              Comment


              • #8
                Re: Rhodos ?

                Wow, als ik dit allemaal zo lees krijg ik er erg veel zin in.
                Ik krijg als het goed is mijn 2 GB CF kaartje vrijdag binnen, dus kan ik lekker veel foto's maken. ( misschien handig om ze in RAW formaat te schieten ? )
                Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
                http://marcelmol.smugmug.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Rhodos ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker
                  Dag Pasjoo, Rhodos is een pracht eiland. Meer info en ook vele mooie foto's vind je op.Rhodos Forum

                  We vertrekken ook weer in juli naar dit eiland, natuurlijk om er te fotograferen.
                  Kijk op het rhodos forum uit naar foto's van beeldmaker, Er staat ook een link naar een slideshow over Rhodos stad.

                  groeten,
                  Stefan M
                  Wanneer ga je en waarheen?
                  Ik ga op 20 julie voor 15 dagen voor het eerst naar rodhos.
                  Ik ga naar trianta, hotol atlantica prinsess, ken je dat?

                  Gr kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rhodos ?

                    Als je eigen transport hebt, geen agst van een ritje in de natuur (geen reeling over de laatste 200m en slechte baan) ga dan beslist naar Epta Piges (zeven bronnen) nabij Kolympia.
                    Je kan hier een mooie wandeling maken, en 7 heldere en koele bronnen uit de grond zien komen. Het geheel ligt in een fotografisch topkader.
                    Als je avontuurlijk aangelegd bent en niet aan claustrofobie lijd, kan je een ondergrondse tocht door een tunnel maken en liefst barvoets want de bron stoomt er doorheen. Het is er pikdonker, 1.70m hoog en ongeveer 50cm breed. Halfweg is er een luchtkoker waar je best een kijkje naar boven kan nemen maar voorzichtig voor een licht gevoel van desorientatie. Als je hier nog verder gaat (beetje durf) dan mond je uit op een binnenmeer en kom je terecht in Het Paradijs. Hou je toestel klaar en voorzie heel wat opslagplaats want het zicht is gewoon hemels.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment

                    Working...
                    X