Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparaties bij Epson

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparaties bij Epson

    Wie heeft er A.U.B. positieve of negatieve ervaring met de hersteldienst van Epson in Nederland?

    In België worden namelijk de beste printers verkocht door de firma met de slechtste dienst na verkoop.

    Mijn eerste A3 printer Epson 1270 kon na twee jaar al niet meer hersteld worden (te duur?)

    December 2003 een Epson 1290S gekocht (1 jaar garantie) nu in herstelling sinds 27 oktober 2005.

    De stukken voor de herstelling zijn niet beschikbaar, en dit voor een printer die nog in de cataloog staat (hoe is het dan gesteld met de andere?)

    Daar ik heel tevreden ben met de resultaten van deze printer, overweeg ik een volgende aankoop te doen in een buurland,

    Vandaar deze vraag.

    Bedankt bij voorbaat voor de reacties.
    Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

  • #2
    Re: Reparaties bij Epson

    Als dealer kan ik alleen maar positieve opmerkingen geven op herstellingen van Epson.

    Het kan dat stukken niet op voorraad zijn en dat er wat op moet gewacht worden. Van 27 oktober tot nu heb ik nog nooit meegemaakt en is inderdaad onaanvaardbaar.

    Herstellingen zijn soms duurder dan een nieuwe, dat is nu eenmaal zo met de steeds dalende prijzen van printers. Vooral de uurlonen zijn duur omdat een printer herstellen makkelijk 2 werkuren opslorpt. Een A4-printer herstellen buiten garantie is dus nooit aan te raden. Voor een A3 ligt het uiteraard anders.

    Ik spreek vanuit Belgische ervaring...

    Edit: waarom herstelling Nederland? Epson heeft een (zeer goede) hersteldienst in België.
    Last edited by MacTheKnife; 7 januari 2006, 11:26.
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Reparaties bij Epson

      Ik twijfel niet aan het kunnen van de mensen die voor Epson werken maar na een email aan Epson België kreeg ik volgend antwoord:

      U printer is bij de firma ARC in Dilbeek ter reparatie, hier kunt u precies na vragen hoe lang het duurt:

      02 466 5000

      Bij ARC kunnen ze mijn printer niet herstellen omdat ze de stukken van Epson niet krijgen (niet in voorraad)

      Ik had de indruk een tennisbal te zijn op de US Open.

      Het neemt niet weg dat ik een toch niet zo goedkoop A3 printer al meer dan 75 dagen moet missen.

      Ik zou in de toekomst mijn printers kopen in een buurland (Nederland, Frankrijk of Duitsland) waar men wat meer respect heeft voor de klant (en deze printer in geval van problemen daar ook laten herstellen)
      Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

      Comment


      • #4
        Re: Reparaties bij Epson

        simpel : klachtendienst contacteren.
        Nikon D90

        Comment


        • #5
          Re: Reparaties bij Epson

          Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Lamin
          [color=#000000]
          U printer is bij de firma ARC in Dilbeek ter reparatie, hier kunt u precies na vragen hoe lang het duurt:
          De firma ARC is volgens mijn bevindingen toch wel betrouwbaar, maar als ze de stukken van Epson niet krijgen , kunnen ze ook moeilijk je printer herstellen.

          Comment


          • #6
            Re: Reparaties bij Epson

            @Eddy: denk je nu echt dat de stukken in Nederland, Duitsland,... wel liggen en in België niet? De stukken zijn niet voorradig in Europa. Punt.

            Stuur de printer maar naar Nederland, Duitsland,... en ook daar ga je bot vangen! Als ik mij niet vergis ligt de voorraad aan stukken in Spanje. Is het daar aanwezig, dan ligt het binnen enkele dagen in om het even welk reparatiecentrum in Europa. Maar als het daar niet ligt...

            ARC kan daar dus totaal niks aan doen, maar ja, zij zullen natuurlijk wel boter op hun hoofd hebben bij de klant.

            Vooraleer je iemand beschuldigt, even nadenken aub. Ik handel bijna dagelijks met ARC en ik kan je voor 500% verzekeren: nog NOOIT heb ik met een beter reparatiecentrum kunnen en mogen werken. En ik hoop het nog héééééél lang te mogen doen. Ook voor Epson.
            Nikon, Apple & Epson

            Comment


            • #7
              Re: Reparaties bij Epson

              Ik beschuldig ARC niet, ik wens alleen een klantvriendelijke aanpak, in plaats van me van de ene firma naar de andere te sturen zou ik liever willen weten hoelang ik mijn printer nog moet missen.

              Mijn vraag is gewoon zijn de diensten na verkoop in ons buurlanden klantvriendelijker (en misschien efficiënter door een groter voorraad stukken) dan bij ons?
              Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

              Comment


              • #8
                Re: Reparaties bij Epson

                Vroeger toen ik nog in de winkel werkte moest men onderdelen van een product na 2 jaar van laatste verkoop nog op voorraad hebben. Kan zijn dat dit ondertussen is veranderd, maar misschien dat iemand hier meer over weet!!?
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment

                Working...
                X