Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proper !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proper !

    Laats ben ik de de ENDURANCE 2008 (strand race met fietsen) in de Panne gaan fotograferen. De eerste keer dat ik zoiets avontuurde. Ik zetten de foto's op mijn Smugmug. En mailde de link door naar www.wielernieuws.be

    Ik kreeg een mailtje terug of met de foto's mocht gebruiken om op hun site te plaatsen. Men zou mijn naam vermelden. Dat vond ik best leuk.

    Wat blijkt nu ! De foto's staan erop. Ze worden verkocht aan 2€ per foto, en wie staat er vermeld als fotograaf "Gregory Vanhoucke"

    Schandalig

    Moraal van het verhaal : "zet een watermerk op je foto's"
    Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
    http://fotoalbum.godderis.be

  • #2
    Re: Proper !

    van u kl*ten maken!
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

    Comment


    • #3
      Re: Proper !

      Mailke sturen dat het niet de bedoeling is om er geld op te verdienen. Jij blijft nog altijd eigenaar van het copyright dacht ik.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Proper !

        80% van de omzet vragen .. 20% mogen ze houden als administratiekost en voor het organiseren van de verkoop. Anders laten vaststellen door een deurwaarder dat uw foot' sop die site staan, en dat er geld voor gevraagd wordt en dat er een andere copyright op staat, en ze een ingebrekestelling sturen. als je dan geen goede minnelijke schikking voorgesteld krijgt, kan je nog steeds dagvaarden

        Comment


        • #5
          Re: Proper !

          Ik heb al een mail gestuurd, wacht nog op antwoord.
          Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
          http://fotoalbum.godderis.be

          Comment


          • #6
            Re: Proper !

            als je lid was van Sofam, werd dat een gepeperde rekening voor wielernieuws.be
            Zoiets kan toch echt niet!

            Comment


            • #7
              Re: Proper !

              1: Ze vragen je om foto's voor op hun website en je hebt de bestanden in hoge resolutie afgeleverd?
              2: Verkopen ze 72dpi afbeeldingen als zijnde hoge resolutie?

              Indien het eerste: Altijd enkel je bestanden aanlveren in functie van het gevraagde medium!!!
              Indien het 2de: Garnalen verkopen als zijnde babykreeft is onwettig...

              Wielernieuws.be gaat iig zwaar de fout in je mag het hierbij niet laten.
              Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

              Gratis kijkplezier Coming soon

              Comment


              • #8
                Re: Proper !

                Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                1: Ze vragen je om foto's voor op hun website en je hebt de bestanden in hoge resolutie afgeleverd?
                2: Verkopen ze 72dpi afbeeldingen als zijnde hoge resolutie?

                Indien het eerste: Altijd enkel je bestanden aanlveren in functie van het gevraagde medium!!!
                Indien het 2de: Garnalen verkopen als zijnde babykreeft is onwettig...

                Wielernieuws.be gaat iig zwaar de fout in je mag het hierbij niet laten.
                Ik heb net bericht had, als zou het een fout zijn in de database (?)
                Het zal worden aangepast. Met mijn naam.

                Pas op, voor mijn part mogen ze erop zonder mijn naam. De foto's zijn niet zo bijzonder. Het was mooi weer en ik heb mij geamuseerd.


                Case closed.
                Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                http://fotoalbum.godderis.be

                Comment


                • #9
                  Re: Proper !

                  Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
                  Ik heb net bericht had, als zou het een fout zijn in de database (?)
                  Het zal worden aangepast. Met mijn naam.

                  Pas op, voor mijn part mogen ze erop zonder mijn naam. De foto's zijn niet zo bijzonder. Het was mooi weer en ik heb mij geamuseerd.


                  Case closed.
                  ik zou het toch niet pikken dat zij geld verdienen met mijn eigen foto's.

                  fout in de database is een veelgebruikt excuus
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Proper !

                    Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
                    Laats ben ik de de ENDURANCE 2008 (strand race met fietsen) in de Panne gaan fotograferen. De eerste keer dat ik zoiets avontuurde. Ik zetten de foto's op mijn Smugmug. En mailde de link door naar www.wielernieuws.be

                    Ik kreeg een mailtje terug of met de foto's mocht gebruiken om op hun site te plaatsen. Men zou mijn naam vermelden. Dat vond ik best leuk.

                    Wat blijkt nu ! De foto's staan erop. Ze worden verkocht aan 2€ per foto, en wie staat er vermeld als fotograaf "Gregory Vanhoucke"

                    Schandalig

                    Moraal van het verhaal : "zet een watermerk op je foto's"
                    Even terzijde vermelden dat een watermerk of copyright teken niet nodig is om aan te duiden dat er copyright is op de foto.
                    Het aanbrengen van een aanduiding “copyright” is dan ook niet vereist om bescherming te kunnen genieten. Deze aanduiding wordt ondermeer gebruikt in de Verenigde Staten maar is niet van toepassing in België.

                    maw, van het moment dat jij de foto hebt gemaakt heb je er ook copyright op ook al heb je er geen watermerk op staan. uiteraard helpt het wel om dergelijke praktijken af te schrikken! Foei van die gasten...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Proper !

                      ik zou een deel van de koek vragen!
                      uw camera, lenzen enz. kosten ook een schoon eurooke. moet daarom niet direct
                      via een advocaat gezond verstand doet ook zijn werk! je ziet wel wa er uit de bus rolt.
                      nikon stuff

                      Comment

                      Working...
                      X