Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer: Canon S9000 of epson 1290?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printer: Canon S9000 of epson 1290?

    Zoek dus één van deze 2 aan te schaffen.
    Het voordeel van de canon is dat hij aparte inkcartridges heeft.

    Heeft iemand ervaring met deze printers?

    Tom

    fuji 6900z =>http://www.dalh.tk
    Nikon D700 - Sigma 24-70 F2.8 IF EX DG HSM - Nikkor 70-300VR

  • #2
    Ik heb de 1290 en ben er zeer tevreden over, zeker voor deze prijs. Geen ervaring met de canon.
    Gescheiden inkt kan een voordeel zijn, maar hoeft in de praktijk niet altijd. Alleen als je 25 afdrukken op A3 maakt van dezelfde foto waarop alleen de zee en lucht te zien is, zal je andere kleuren overhouden. Bij gemiddelde afdrukken valt dit dus erg mee.

    Ander verschil; de Canon ziet er wat mooier uit vind ik, de printer zelf dus, afdrukken niet gezien...

    Erik

    Comment


    • #3
      Ik heb momenteel een Canon BJC-610: vrij tot zeer goed ( destijds ) voor foto's, maar voor tekst kan hij niet tippen aan bv. een Deskjet. Inzake inktverbruik ben ik er wel zéér tevreden over. Maar ik print nogal wat documenten en dus niet allen foto's. Als je de printer bijna uitsluitend voor foto's gaat gebruiken denk ik dat Erik gelijk heeft en dat het dus niet zoveel verschil uitmaakt of je al dan niet gescheiden cartridges hebt... Nu de zwarte inkr is toch steeds afzonderlijk...

      Marc
      Olympus E-100RS
      Olympus E-20

      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Lees de tests op de diverse fora en desnoods Focus en andere fotobladen. Allen zijn lyrisch over de Canon printers.

        Inmiddels ervaar ik het grote voordeel van gescheiden kleurentanks. Je staat er versteld van hoe groot het verschil is in gebruik tussen de kleuren onderling. Van sommige tanks heb ik al een derde vulling geplaatst terwijl bij een andere kleur de eerste tank er nog zit.

        Groetjes,
        Willem


        Canon PowerShot S40
        Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
        http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

        Comment


        • #5
          In de zomer komt Epson ook met een nieuwe fotoprinter in België uit MET aparte kleuren cartridges en twee zwarte inkcartridges... in Japan is deze al te koop...

          Comment


          • #6
            Bij mij is de gele cartridge altijd eerst leeg, doch de anderen volgen ongeveer 1 tot 2 weken later...

            Marc
            Olympus E-100RS
            Olympus E-20

            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Wat IK leuk vind, zijn printers die CF-kaartjes slikken en sommigen hebben zelfs een klein LCD-peview schermpje. Ik geloof dat HP en Canon beiden al zulk een printer hebben.

              Marc
              Olympus E-100RS
              Olympus E-20

              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment

              Working...
              X