Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printen: 4:3 ratio of 3:2 ratio?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printen: 4:3 ratio of 3:2 ratio?

    Guys & gals,

    Heb tot nu toe nooit fotos laten printen; ik maak albums voor PC of DVD. Heb echter besloten om een selectie ("best of the best" zeg maar) te laten printen. Maar...

    Mijn fotos zijn 4:3 formaat, en met een kader errond wordt dat zelfs 6:5 (horizontale foto) of 5:7 (vertikaal model), maar ik heb ergens opgevangen dat je fotos steeds worden geprint op 3:2 ratio. Is dat waar? Of kan ik hen zelf vragen om de ratio's te behouden?

    Thanks,

    J.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    ja, het is waar. alle printservices willen dat je hen 3:2-formaat bestanden aanlevert, enkel photobox.co.uk kan 4:3 aan geloof ik. (maar let op, fotomapjes zijn hier wel te klein voor hé)

    of je foto 3:2 is of 2:3, dat maakt niet uit, dat zetten ze ginds wel om.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Originally posted by tom314
      ja, het is waar. alle printservices willen dat je hen 3:2-formaat bestanden aanlevert, enkel photobox.co.uk kan 4:3 aan geloof ik. (maar let op, fotomapjes zijn hier wel te klein voor hé)

      of je foto 3:2 is of 2:3, dat maakt niet uit, dat zetten ze ginds wel om.
      Damn! Ik had graag MIJN aspect ratios gehouden (maakt niet uit wat de prijs is, of dat er fotopapier verloren gaat aan de randen of zo...).

      Is dat dan totaal niet mogelijk?

      J.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Sorry, maar dat verplichte 3:2 formaat is voltooid verleden tijd zene.

        Om maar één voorbeeld te noemen, bij www.pixum.nl kan je foto's als volgt bestellen :
        • 9cm formaat - afhankelijk van het fotobestand wordt de uiteindelijke foto tussen 9x9cm en 9x16cm
        • 10cm formaat - afhankelijk van het fotobestand wordt de uiteindelijke foto tussen 10x10cm en 10x17.7cm
        • 13cm formaat - afhankelijk van het fotobestand wordt de uiteindelijke foto tussen 13x13cm en 13x23cm

        Allez kom, 't zijn bijna feestdagen, nog eentje : www.colormailer.be. Hier kan je volgens mij ook voor bepaalde 4:3 formaten kiezen.

        Met Pixum heb ik nog geen ervaring, Tom Bombadil al wel. In elk geval zijn we van beide diensten zeer tevreden prijs/kwaliteit.
        greetings,
        Erik

        Comment


        • #5
          Pixum.nl is een zeer goede service, heeft dikwijls speciale aanbiedingen waarvan je tijdig op de hoogte word gebracht. De kwaliteit van de foto's is gewoon perfect & inderdaad ze drukken de fotot's af zoals je ze instuurd zonder witte rand, dus een specifiek formaat is overbodig, de foto's zullen dan wel wat kleiner zijn dan het gekozen formaat, dat is het enigste waar je rekening mee moet houden. Je kan tot 200mb uploaden alvoren je album vol is. Het enigste is dat het wat lang duurt, maar dat is dan ook maar 1 minpunt. Dit omdat de foto's van nl naar duitsland gaan en vanuit duitsland worden opgestuurd....


          Greetings Thejudge
          A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
          pics @ www.thejudge.be

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jochen
            Damn! Ik had graag MIJN aspect ratios gehouden (maakt niet uit wat de prijs is, of dat er fotopapier verloren gaat aan de randen of zo...).

            Is dat dan totaal niet mogelijk?
            Misschien als je zelf je foto's aanvult met witruimte, om zo tot een 3:2 verhouding te komen ?


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #7
              Misschien was ik wat verwarrend, maar bij Pixum kan je dus perfect met je 6:5 of 5:7 verhouding werken.

              Je foto moet dan 10x12 en 10x14 zijn.
              uiteindelijke foto tussen 10x10cm en 10x17.7cm
              greetings,
              Erik

              Comment


              • #8
                @ Tom314

                Mapjes 10 x 15 zijn toch zat te verkrijgen?.
                Ik heb er in ieder geval geen enkel problem mee
                Jo
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  ik heb enkele foto's besteld bij Pixum
                  4:3-verhouding
                  ben es curieus naar de kwaliteit

                  't is wel goedkoper dan bij mijn fotograaf
                  maar daar was de kwaliteit dan ook echt uitmuntend

                  ik hou jullie op de hoogte
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment

                  Working...
                  X