Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persfotografie ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Persfotografie ...

    Oorspronkelijk geplaatst door charlielima Bekijk bericht
    Combineer dit met het feit dat ik nooit het huis verlaat zonder mijn camera (ja, de technische kant is er misschien nog niet maar aan motivatie geen gebrek) en van tijd tot tijd maak ik al eens wat leuke fotos (waarvan er een paar al in de krant zijn beland ... ^^trots trots^^ ...)
    Mag ik vragen of je voor deze foto's vergoed bent geweest? De pest voor de persfotografen tegenwoordig zijn de hobbyisten of 'wannabes' die al lang tevreden zijn met de 'eeuwige roem' die hun naam onder een foto in de krant oplevert (denken ze).

    Hier zijn een paar van de gangbare tarieven in de Vlaamse dagbladpers tegenwoordig.
    Het Nieuwsblad: €16 (tot vorig jaar €32)
    HBvL / GvA: €33
    De Standaard: €62
    Het laatste nieuws: €65 (nationaal), €10-€20 (regionaal)

    Tel maar uit hoeveel foto's je moet leveren om er van te kunnen leven. Reken maar 4000 euro per maand dat je bruto nodig hebt om een minimum loon netto over te houden.

    Comment


    • #17
      Re: Persfotografie ...

      Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
      Mag ik vragen of je voor deze foto's vergoed bent geweest? De pest voor de persfotografen tegenwoordig zijn de hobbyisten of 'wannabes' die al lang tevreden zijn met de 'eeuwige roem' die hun naam onder een foto in de krant oplevert (denken ze).
      Spot ik een zekere vorm van frustratie in je post ??

      Comment


      • #18
        Re: Persfotografie ...

        Oorspronkelijk geplaatst door charlielima Bekijk bericht
        Spot ik een zekere vorm van frustratie in je post ??

        Frustratie over het feit dat sommige amateurs een bom leggen onder het beroep van (locale) persfotograaf? JAZEKER!
        Ik heb geen problemen met hobbyisten die eens een foto doorsturen naar de krant die een beroepsfotograaf niet heeft, maar dan moeten ze er wel op staan boven vermelde prijzen te ontvagen van de beteffende krant. Doen ze dit niet, en zijn ze al meer dan tevreden met een naamsvermelding, dan is dit oneerlijke concurrentie!

        Comment


        • #19
          Re: Persfotografie ...

          Oorspronkelijk geplaatst door charlielima Bekijk bericht
          Spot ik een zekere vorm van frustratie in je post ??
          Maar antwoord nu eens op mijn vraag...
          Je zegt dat het je droom is persfotograaf te worden. INDIEN je nu gratis foto's levert help je dat beroep onbewust zelf om zeep.

          Comment


          • #20
            Re: Persfotografie ...

            http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ad-242012.html
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: Persfotografie ...

              Ja, en???

              Comment


              • #22
                Re: Persfotografie ...

                Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                Frustratie over het feit dat sommige amateurs een bom leggen onder het beroep van (locale) persfotograaf? JAZEKER!
                Ik heb geen problemen met hobbyisten die eens een foto doorsturen naar de krant die een beroepsfotograaf niet heeft, maar dan moeten ze er wel op staan boven vermelde prijzen te ontvagen van de beteffende krant. Doen ze dit niet, en zijn ze al meer dan tevreden met een naamsvermelding, dan is dit oneerlijke concurrentie!
                Oei, en wat denk je dan over shoot ? Er worden daar foto's gebruikt van BD-ers met enkel maar de naamvermelding. is dat dan ook concurrentie ? Indien niet, wat is dan het verschil tussen een krant een tijdschrift ?
                Laat duidelijk zijn dat we het hebben over occasioneel treffen
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Persfotografie ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Oei, en wat denk je dan over shoot ? Er worden daar foto's gebruikt van BD-ers met enkel maar de naamvermelding. is dat dan ook concurrentie ? Indien niet, wat is dan het verschil tussen een krant een tijdschrift ?
                  Laat duidelijk zijn dat we het hebben over occasioneel treffen
                  Over shoot had ik nog nooit gehoord. Ik heb het hier over de nationale kranten waar professionele persfotografen actief zijn.
                  Last edited by subby; 20 mei 2009, 13:40.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Persfotografie ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                    Ja, en???
                    wilde je post enkel maar bijtreden met een voorbeeld van mensen die hun job verliezen in het voordeel van amateurfotografie.

                    Het is dus zo dat 35 fotografen van de regionale redacties vervangen zullen worden door amateurs en zelfs de reporters zullen verplicht worden zelf de foto's te maken (te laten maken) voor bij hun artikels
                    .

                    Dat je Shoot niet kent spreekt dan weer in jou nadeel.
                    Dat bewijst dat je maar sporadisch Belgiumdigital bezoekt en zeker niet echt betrokken bent bij de community.

                    http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ve-249330.html

                    http://forum.belgiumdigital.com/f103/

                    http://forum.belgiumdigital.com/f101/

                    http://www.shoot.be

                    Enz.....
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Persfotografie ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                      Maar antwoord nu eens op mijn vraag...
                      Je zegt dat het je droom is persfotograaf te worden. INDIEN je nu gratis foto's levert help je dat beroep onbewust zelf om zeep.
                      Ik wou er niet echt dieper op ingaan omdat dit in de verste verte niets met het topic te maken heeft ...

                      Laat het ons stellen dat voor niets de zon nog omhoog gaat deze dagen ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Persfotografie ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door charlielima Bekijk bericht
                        Spot ik een zekere vorm van frustratie in je post ??

                        Subby slaagt nogthans nagels met koppen in deze topic.

                        On topic: In het 'post-analoog' tijdperk zijn de tipgevers/connecties zeer belangrijk geworden op het gebied van faits-divers.

                        mvg,
                        Stijn Hermans
                        Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                        een hoop sunbounce & strobist stuff

                        Comment


                        • #27
                          Re: Persfotografie ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                          Subby slaagt nogthans nagels met koppen in deze topic.
                          En ik geef hem geen ongelijk ....

                          Maar indien we ons daarin gaan verdiepen vrees ik voor

                          - de indeling van dit topic in 2 kampen : pro en contra
                          - paginas en paginas discussies zonder eigenlijk maar 1 ding bij te brengen aan de oorspronkelijk vraag van de topic ...

                          En daar heeft niemand baat bij

                          Comment


                          • #28
                            Re: Persfotografie ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door charlielima Bekijk bericht
                            En ik geef hem geen ongelijk ....

                            Maar indien we ons daarin gaan verdiepen vrees ik voor

                            - de indeling van dit topic in 2 kampen : pro en contra
                            - paginas en paginas discussies zonder eigenlijk maar 1 ding bij te brengen aan de oorspronkelijk vraag van de topic ...

                            En daar heeft niemand baat bij
                            Is er nu eigenlijk een antwoord op de oorspronkelijke vraag of misschien een interessante update? bestaat er in België een interessante website waar alle laatste nieuwtjes op vermeld worden om op de plaats van gebeuren op tijd te geraken? of een website waarop men vermeldt wat er staat te gebeuren zoals interessante bijeenkomsten en dergelijke...
                            Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                            Comment

                            Working...
                            X