Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc magazine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pc magazine

    Hoi,

    Voor wie geïntereseerd is, er staat een dossier in pc magazine van digitale camera's. 44 korte reviews (waaronder de Canon G3 er het beste uitkomt).
    Ook een cd-rom met per camera 2 foto's (studio en buiten opname)

    besproken camera's gaan van 170 tot 1700 €.

    Is erg interessant!

    grtz,
    Tine

  • #2
    Originally posted by CaLim3r0


    44 korte reviews (waaronder de Canon G3 er het beste uitkomt).

    Hoe? Was de Nikon CP5700 er dan niet bij?

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hombre

      Hoe? Was de Nikon CP5700 er dan niet bij?


      Toch wel, met een score (voor zover die pc magazine-scores representatief zijn natuurlijk) van 89 tegenover 92 voor de G3.
      Met als samenvatting :correcte belichting/neutrale soms ondergesatureerde kleuren/vrij veel ruis bij tele in de auto-stand, geen beeldstabilisatie maar goed in de hand liggend.

      In de hoop u hiermede al dan niet een dienst te hebben bewezen ...

      Ludovic P.
      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
      BD0118BE

      Comment


      • #4
        Bedankt Ludovic!



        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hombre
          Bedankt Ludovic!

          You're welcome !

          Ludovic P.
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

          Comment


          • #6
            En wat zeggen ze over de Sony 717, als ik vragen mag

            Comment


            • #7
              wat ik niet begrijp is waarom een PC-tijdschrift digitale camera's gaat testen... een fotografietijdschrift gaat toch ook geen pc's testen?

              Comment


              • #8
                @ Teddy-bear:

                F717
                " Bij onze studio-opnamens zit de camera zelfs met alle instellingen op automatisch meteen goed: we krijgen perfect belichte opnames met accurate kleuren. Ook buitenopnames zijn haarscherp met fraaie kleuren."

                Samen met de canon G3 is het de "keuze van de redactie" in zijn klasse.

                algemene eindconclusie ivm G3 en F717:
                " Wie het onderste uit de kan wil halen zonder meteen een gat in zijn bankrekening te slaan, kan opteren voor de Canon G3, het toestel combineert een uitgebreide functionaliteit met een nagenoeg perfecte kwaliteit. De Sony Cybershot F717 is nog duurder, maar biedt dan ook een krachtigere zoomlens en werkt bovendien ook s'nachts.

                bron: PCMagazine België, juni 2003
                BD0031BE

                Comment


                • #9
                  "Bedankt Stijn "...

                  F717

                  Comment


                  • #10
                    Digitale fotocamera is zowat verbonden met pc werk zeker ?
                    Het merendeel van die tijdschriften pakt zijn onderwerpen wel wat ruimer dan puur pc hardware...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by pieter jelle
                      wat ik niet begrijp is waarom een PC-tijdschrift digitale camera's gaat testen... een fotografietijdschrift gaat toch ook geen pc's testen?
                      Euhm...tochwel Kben nu toch al enkele tijdschriften v fotografie waar ze de ideale "fotobewerkingspc" testen...Natuurlijk niet zo veel als pc magazine's camera's testen maar dit is normaal, de tijdschriften zijn voornamelijk op consumer gericht en digitale fotografie is "in" --> lees ook column in diezelfde pc magazine(ik denk dat ie intussen ook al op www.zdnet.be staat)

                      Tom
                      --Canon PS A40--
                      --BD0180BE--

                      Comment


                      • #12
                        in "netwerk" stond er deze maand een uitgebreide test van 10 digitale fototoestellen tot 750 euro.
                        daar kwam de nikon coolpix 4300 als beste uit de bus met 82%.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stijn0891
                          @ Teddy-bear:

                          F717
                          " Bij onze studio-opnamens zit de camera zelfs met alle instellingen op automatisch meteen goed: we krijgen perfect belichte opnames met accurate kleuren. Ook buitenopnames zijn haarscherp met fraaie kleuren."

                          Samen met de canon G3 is het de "keuze van de redactie" in zijn klasse.

                          algemene eindconclusie ivm G3 en F717:
                          " Wie het onderste uit de kan wil halen zonder meteen een gat in zijn bankrekening te slaan, kan opteren voor de Canon G3, het toestel combineert een uitgebreide functionaliteit met een nagenoeg perfecte kwaliteit. De Sony Cybershot F717 is nog duurder, maar biedt dan ook een krachtigere zoomlens en werkt bovendien ook s'nachts.

                          bron: PCMagazine België, juni 2003
                          Na zonsondergang scheklt de G3 zich zeker automatisch uit? Ik vind die tests maar onzin. De mensen die ze maken hebben vaak helemaal niet zoveel verstand van digitale camera's en proberen alles maar in hokjes te steken, netalso de G3 voor iedereen onder elke situatie de beste camera zou zijn omdat hij een paar puntjes meer krijgt dan de Nikon 5700...

                          De consumentenbond maakt het nog een beetje bontyer door te beweren dat een digitale camera duurder dan 300 euro onzin is en dat de Canon D60 niet beter is dan de Olympus C-300

                          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                          Comment


                          • #14
                            de link tussen computers en digitale camera's zie ik uiteraard wel, maar toch vind ik het een spijtige ontwikkeling dat pc-tijdschriften een graantje willen meepikken en daarom digitale camera's gaan reviewen, en vooral omdat praktisch steeds de nodige expertise ontbreekt, en er soms ronduit onzin wordt neergepend. ik sta nog steeds achter het principe 'schoenmaker blijf bij uw leest'.

                            Comment


                            • #15
                              ... en johnny was me blijkbaar net voor

                              Comment

                              Working...
                              X