Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotograaf prijs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Partyfotograaf prijs?

    Hoi,

    Hoeveel mag je ongeveer per avond tellen als partyfotograaf?

    Groetjes

  • #2
    Re: Partyfotograaf prijs?

    Mooie binnenkomer
    Ik neem effe aan dat het allemaal legaal moet?
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Partyfotograaf prijs?

      Hoi,

      Jawel, alles legaal laten verlopen.

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Partyfotograaf prijs?

        Gewoon per uur werken, en vergeet je post processing niet !
        Het is niet omdat je maar vier of acht uur ter plaatse bent dat je niet nog eens vier of meer uren nodig hebt achteraf om je foto's te bewerken ... dat vergeten veel mensen nogal eens

        Prijzen zet ik hier niet meer online ... gebruik de zoek functie maar, je zal genoeg vinden denk ik ... kijk hier al maar eens : Prijzen bij de professional

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Partyfotograaf prijs?

          Je hebt een hobby, en die kan groeien naar een Passie, dat zijn dingen die je graag doet en daar verdien je geen centen aan, en aan de andere kant heb je een bijverdienste, wat per definitie " werken " is, dus als je je laat betalen in centen voor je hobby of je passie, ben je op dat moment aan het werken.

          Als je der je beroep (bijberoep) wil van maken moet je, je in orde stellen om te kunnen factureren heb je een btw nummer nodig en dien je ook ingeschreven te zijn op het handelsregister.

          Aan U de keuze!
          Last edited by Digipics357; 31 december 2009, 14:07.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Partyfotograaf prijs?

            Ik ben van mening dat uw materiaal gerust terugverdient mag worden.. Of geupgrade.
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #7
              Re: Partyfotograaf prijs?

              Je wil weten hoeveel je kan vragen, maar dat is moeilijk te berekenen voor/door iemand anders. Als je jezelf niks wil wijsmaken dan moet je AL je kosten recupereren en die die kosten kent iemand anders niet... Wat kost je toestel, objectieven, sociale bijdragen, verplaatsing, computer, software, BTW,...?

              Maar aan dergelijke vage antwoorden heb je weinig dat weet ik wel. Ik reken voor "events" als volgt: 90€ per uur fotografie (dus zonder nabewerking). De prijs voor de nabewerking ligt ook in die buurt, meestal iets lager. Ik ga uit van 1 uur nabewerking per 1 uur fotografie (minstens, vaak ligt die verhouding hoger). Verplaatsingskosten: 42 cent per kilometer is een veel gebruikt cijfer, ik vraag echter 50 cent. Daarentegen vraag ik geen uurloon voor verplaatsingen (meestal). Voor de volledigheid: bij veel van mijn (bedrijfs)klanten kan ik zelf kiezen wanneer ik langsga (bijvoorbeeld voor productfotografie of dergelijke), daardoor kan ik mijn verplaatsingen regelen buiten de spitsuren. Daarom vind ik dus dat mijn klanten niet moeten betalen voor uren die ik in de file sta, als dat door mijn eigen slechte planning komt.
              Extra kosten worden apart vermeld en aangerekend. Dat kan dan gaan van rollen achtergrondpapier tot huur van specifiek materiaal, hoewel ik dat laatste vaak opneem in een hogere uurprijs.

              Als je, in tegenstelling tot al het bovenstaande, en zoals velen hier, vindt dat je niet al je kosten moet terugverdienen (??) en zeker geen winst mag maken: geen idee wat je hiervoor "mag" vragen...

              Hopelijk van enig nut...

              Roeland
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment


              • #8
                Re: Partyfotograaf prijs?

                Bij partyzone tellen ze €20 voor het eerste uur, daarna €15/uur.
                about.me/stijnv

                Comment


                • #9
                  Re: Partyfotograaf prijs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                  Bij partyzone tellen ze €20 voor het eerste uur, daarna €15/uur.
                  Btw in?
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Partyfotograaf prijs?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Btw in?
                    Geen idee van eerlijk gezegd, staat er niet bij vermeld.
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: Partyfotograaf prijs?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Abe Bekijk bericht
                      Hoi,

                      Hoeveel mag je ongeveer per avond tellen als partyfotograaf?

                      Groetjes
                      1) Welkom op het forum
                      2) Een vage vraag = vaag antwoord
                      3) Ben je beroeps, amateur ?
                      4) Btw nummer ?
                      5) Tussen de 45€ - 90€ / uur (zwart/officieel)
                      6) Volgende vragen zullen waarschijnlijk zijn : welke lens, instelling, flits, enz,....

                      Succes
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                      Comment


                      • #12
                        Re: Partyfotograaf prijs?

                        Kijk eens op de website van joris bulckens: www.jokko.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Partyfotograaf prijs?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                          6) Volgende vragen zullen waarschijnlijk zijn : welke lens, instelling, flits, enz,....
                          7) wat meestal vergeten wordt: misschien moet de TS zichzelf eerst de vraag stellen ==> "Wat is mijn fotografie waard?!?"

                          Op alles staat een prijs. Het is een beetje hetzelfde als vragen: wat kan ik vragen voor een taart? Is het een stuk biscuit dat van ver even in een trog slagroom gegooid is, eruitgepleurd en overgoten met hagelslag? Of is het een taart uit verschillende deegsoorten, al dan niet met een charmant smakende vulling en met de grootste zorg afgewerkt met bv sprankelend vers fruit...?

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Partyfotograaf prijs?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            7) wat meestal vergeten wordt: misschien moet de TS zichzelf eerst de vraag stellen ==> "Wat is mijn fotografie waard?!?"

                            Op alles staat een prijs. Het is een beetje hetzelfde als vragen: wat kan ik vragen voor een taart? Is het een stuk biscuit dat van ver even in een trog slagroom gegooid is, eruitgepleurd en overgoten met hagelslag? Of is het een taart uit verschillende deegsoorten, al dan niet met een charmant smakende vulling en met de grootste zorg afgewerkt met bv sprankelend vers fruit...?

                            Mvg,
                            Frederic
                            Deze reactie vind ik schitterend
                            ... en toch zo toepasselijk in de fotografie wereld ...

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Partyfotograaf prijs?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                              Bij partyzone tellen ze €20 voor het eerste uur, daarna €15/uur.
                              Kwaliteit betaal je! Moet er meer gezegd worden?
                              Huur mijn fotostudio
                              Jan Cornelis Photography

                              Comment

                              Working...
                              X