Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

    Goed, de kogel is door de kerk.
    Ik ga een pc kopen... Ik ben een relatieve leek in PC's , dus ik heb twee dingen opgezocht die er mij goed uitzien, nu wil ik gewoon eens jullie mening horen. Ik heb al uitgebreid de search functie gebruikt, maar het is allemaal chinees... Dus wees lief voor mij, en steun een late bekeerling

    Ik twijfel tss een DELL XPS8500 of een HP Envy H8-1410EB
    Kosten evenveel, de DELL heeft wel , denk ik toch, betere specs.....

    Als monitor zou ik zowiezo 2 x DELL ultrasharp 24"s kopen, de reviews hier en elders zijn zeer goed...

    Hier zijn de voornaamste specs.

    HP
    Windows 8 64
    Intel® CoreTM i7 3770 3,4 GHz
    8 MB cache
    Intel Z75
    10GBDDR3(2x4GB,1x2GB) Totaal aantal slots: 4 DIMM Uitbreidbaar tot 32 GB DDR3
    1 TB SATA 3G (7200-rpm), Dvd-writer SATA 15-in-1 geheugenkaartlezer
    Geïntegreerd 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN, 802.11b/g/n
    NVIDIA GeForce GT 640 (3 GB DDR3 gereserveerd), met hardwareacceleratie voor videobewerking, 1 DVI; 1 VGA; 1 HDMI Beats AudioTM-console; High Definition Audio 7.1
    Landingpad voor USB 3.0
    2 externe optische drives; 2 interne vaste schijven
    3 PCIe x1; 1 PCIe x16; 1 MiniCard
    4 USB 3.0; 6 USB 2.0; 1 audio-ingang; 1 audio-uitgang; 2 analoge audio-ingang; 4 analoge audio-uitgangen; 1 digitale audio-uitgang

    Dell
    3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3770 (3.40GHz, 8MB)
    8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3-geheugen (2 x 4 GB)
    NVIDIA® GeForce GT 640 1GB DDR5 Graphics Card
    2TB Seriële ATA (7200RPM)+ 32GB SSD (Intel SRT) harde schijf
    8x Blu-Ray ROM combo (Blu-ray alleen lezen en CD & DVD lezen/schrijven)

    Kan ik bij die DELL nog geheugen bijsteken, ik vind het niet echt op de site

    waaròm ik verander, dat is een topic op zich...

  • #2
    Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
    10GBDDR3(2x4GB,1x2GB)
    wat je hier doet is mijn inziens niet kosjer... geheugen modules worden per twee geinstalleerd vanwege de dual channel architectuur... dus beter 2*4 en 2*2 of 4*4

    verder zou ik in beiden een SSD van 180Gb in steken voor 't systeem & applicaties... 32Gb is niet genoeg...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      wat je hier doet is mijn inziens niet kosjer... geheugen modules worden per twee geinstalleerd vanwege de dual channel architectuur... dus beter 2*4 en 2*2 of 4*4

      verder zou ik in beiden een SSD van 180Gb in steken voor 't systeem & applicaties... 32Gb is niet genoeg...
      ik heb daar niets aan veranderd, zijn kant en klare oplossingen...
      Voor die extra ssd zou ik wel willen proberen bij Dell, maar het lukt mij niet om dergelijke aanpassingen te doen...
      Heb me rotgezocht op de dell site , maar ik vind geen links om een "build your own system" of zo te doen.

      Comment


      • #4
        Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

        Wat is de prijs van die 2 PC's ?
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

          Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
          ik heb daar niets aan veranderd, zijn kant en klare oplossingen...
          Voor die extra ssd zou ik wel willen proberen bij Dell, maar het lukt mij niet om dergelijke aanpassingen te doen...
          Heb me rotgezocht op de dell site , maar ik vind geen links om een "build your own system" of zo te doen.
          geheugen blijkt in orde... is dual channel memory...

          SSD zou je achteraf zelf kunnen doen of laten doen... is niet zo moeilijk...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

            999 't stuk zo ongeveer ... ( zonder de schermen... )
            Ik weet dat de doe het zelvers hetzelfde kunnen maken voor minder, maar voorlopig is het nog een te nieuwe wereld voor mij...

            Comment


            • #7
              Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

              Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
              999 't stuk zo ongeveer ... ( zonder de schermen... )
              Ik weet dat de doe het zelvers hetzelfde kunnen maken voor minder, maar voorlopig is het nog een te nieuwe wereld voor mij...
              Ik zou eerder een desktop zelf (laten) samenstellen bij bvb Alternate. Dat gaat goedkoper uitkomen voor dezelfde componenten, of betere componenten voor dezelfde prijs, stiller, betere kwaliteit van voeding en koeling... Daarnaast zou ik er nog een echte ssd in laten zetten, dat is een stuk sneller dan een hdd. Ik heb goede dingen gehoord over de Samsung 840 serie, neem minimum 120 GB en best 250 GB, dan heb je zeker plaats genoeg.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

                Ik zou ook een desktop laten samenstellen bij een winkel zoals Alternate.
                Dan ga je goedkoper uitkomen en zit je niet met "rare" situaties zoals de 2x4 GB en 1x2GB RAM. 32GB SSD is ook niet echt nuttig volgens mij (te klein). Het beste is een SSD van ong. 128GB of beter 256GB voor je Windows & programma's. Je bestanden kan je dan bv. op een HDD van 1 of 2TB zetten, deze kosten tegenwoordig niks meer.

                Comment


                • #9
                  Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

                  Specs zijn zinloos als je er geen gebruik bij zet.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Specs zijn zinloos als je er geen gebruik bij zet.
                    Fotobewerking - websites maken - films bewerken ...
                    Wat de foto's betreft, heb een D800 , dus een weekendje Parijs zijn 1000 Raw's die ik vlug wil binnentrekken, en vooral vlug en veel tegelijk wil opendoen in een fotobewerkingsprogramma... ( terwijl ik op scherm twee een filmpje speel, m'n mails check en zit te cammen met m'n Pa die me een vol jaar gaat zitten uitlachen dat ik toch een pc gekocht heb )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Ik zou ook een desktop laten samenstellen bij een winkel zoals Alternate.
                      Dan ga je goedkoper uitkomen en zit je niet met "rare" situaties zoals de 2x4 GB en 1x2GB RAM. 32GB SSD is ook niet echt nuttig volgens mij (te klein). Het beste is een SSD van ong. 128GB of beter 256GB voor je Windows & programma's. Je bestanden kan je dan bv. op een HDD van 1 of 2TB zetten, deze kosten tegenwoordig niks meer.
                      Die 32 GB SSD is eigenlijk geen SSD (toch niet in die functie) maar wordt gebruikt als cache voor de harddisk, om deze te versnellen. Die 10 GB ram vind ik ook behoorlijk vreemd. Dat ze daar dan gewoon 16 GB in proppen, voor de prijs dat dat meer kost...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

                        Ik gebruik al meer dan 10 jaar Dell & Alienware. Problemen werden altijd in garantie opgelost (die je jaarlijks kan verlengen).
                        Je kan in de XPS inderdaad nog geheugen bijsplaatsen. Je kan gaan tot 32Gb (zie http://www.crucial.com/store/listpar...208500&Cat=RAM.
                        Zoals de overige posters al aanhalen, ik zou een SSD bijbestellen of achteraf bijplaatsen. Dit maakt een wereld van verschil.

                        Over HP hoor ik niet veel positiefs (google is your best friend).
                        Zorki-1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overschakeling van Mac naar PC - Dell of HP

                          Heb zelf de Dell xps (8300 denk ik, vorige versie dus), zeer content van, ga akkoord met ssd, 16 of 24 gb ram is voldoende.

                          Comment

                          Working...
                          X