Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overdraagbaarheid garantie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overdraagbaarheid garantie ?

    Hallo,

    ik sta op het punt een lens tweedehands over te kopen, ze is in januari dit jaar gekocht. Nu vraag ik me af of ikzelf ook garantie heb op deze lens (ik krijg bij aankoop het originele factuur mee). Met andere woorden: is garantie eigenlijk overdraagbaar of niet?
    Ik heb hier al eens gezocht, en niemand weet het eigenlijk met zekerheid, vandaar de vraag.

    alvast bedankt
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Overdraagbaarheid garantie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
    Hallo,

    ik sta op het punt een lens tweedehands over te kopen, ze is in januari dit jaar gekocht. Nu vraag ik me af of ikzelf ook garantie heb op deze lens (ik krijg bij aankoop het originele factuur mee). Met andere woorden: is garantie eigenlijk overdraagbaar of niet?
    Ik heb hier al eens gezocht, en niemand weet het eigenlijk met zekerheid, vandaar de vraag.

    alvast bedankt
    De garantie is altijd overdraagbaar !
    De fabrikant geeft garantie op het toestel of in jouw geval lens en niet op de persoon die hem koopt .

    Comment


    • #3
      Re: Overdraagbaarheid garantie ?

      dit is het topic dat ik reeds had gelezen:
      topic

      post #16 : garantie niet overdraagbaar op tokina lens -> is dit dan alleen voor dat merk, of moet de winkel sowieso garantie geven op de lens (eender wie ze bezit)
      wat ik me ook afvraag, als ik ze moet binnendoen in garantie, staat op het factuur wel een andere naam van aankoper dan mijn naam.... en ik denk dat er op het factuur geen serienummer van de lens staat... zorgt dit dan niet voor problemen?

      merci!
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #4
        Re: Overdraagbaarheid garantie ?

        En als het niet overdraagbaar is: wie kontroleert het? Ooit je ID bij de fotohandel moeten laten zien?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Overdraagbaarheid garantie ?

          De garantie slaat op het product, niet op de bezitter of eigenaar.

          Comment


          • #6
            Re: Overdraagbaarheid garantie ?

            imho is het niet overdraagbaar in deze zin:

            je koopt je persoon tweedehands bij een particulier.
            die particulier geeft er geen garantie op

            maar de garantie via de factuur blijft nog wel lopen
            foto als spiegel of als venster?

            Comment

            Working...
            X