Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud Fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oud Fotomateriaal

    Hallo!

    Ik heb hier nog wat oud fotomateriaal liggen zoals:
    Statieven
    Oude camera's van Olympus, Agfa, Canon, Onyx
    Lenzen
    Fliters
    ...

    Nu vroeg ik mij af wat de waarde hier zou van kunnen zijn. Meer bepaald had ik in gedachten om deze eventueel verkopen.
    Maar waar kan ik al dit materiaal eens laten "schatten"? Ik heb echt geen idee van de waarde, en wil me niet "in het zak laten zetten"...

    Bedankt!
    Ter info: ik ben van regio Brugge!

  • #2
    Re: Oud Fotomateriaal

    Een goede indicatie is te vinden op websites zoals Ebay.
    Omdat die website zo groot is maak je erg veel kans om dit soort spul in aanbieding te vinden bij anderen.
    En zo heb je een idee van de vraagprijzen die veel voorkomen.
    Soms zie je ook biedingen waar de prijzen stukken lager zijn.

    Ik had het er al eerder over.
    Als je lang (heel lang) kan wachten dan kan je dit soort prijzen vragen.
    Maar een realiteit is dat tussen vragen en krijgen er een grote brug zit.
    Als je met realistische prijzen werkt dan krijg je het wel gemakkelijk van de hand.

    Comment


    • #3
      Re: Oud Fotomateriaal

      Als daar geen exotische dingen tussen zitten zullen ze niet veel waarde hebben.
      Een gewone camera tussen de € 10,- en € 40,-
      De lenzen is iets anders, daar kunnen lichtsterke groothoeken ferm wat opbrengen tot enkele honderden euro's.
      Om je een voorbeeld te geven.
      Enkele jaren terug kocht ik op Ebay.com (USA) een spikslinternieuwe Canon A1 met een 50mm f/1,4 lens voor (opsturen naar België inbegrepen) voor € 80,-.
      Ok, het toestel was inderdaad nieuw, de dichtingen waren zelfs nog dik in orde, alleen had de verkoper geen melding gemaakt dat er precies Coca Cola over het prisma had gelopen.
      Je ziet het alleen door de zoeker en niet op een foto.
      Ah ja, de doos, de handleiding en nog andere zaken waren precies of deze recht uit de winkel kwamen.
      Dat was wel een opportuniteit, zoiets kom je niet veel tegen want opsturen uit de VS kost nogal wat hoor.

      Op het Analoog Foto Forum zijn de prijzen echt realistisch, neus daar eens rond misschien.
      Maar je zult wel een gedetailleerder beschrijving eraan toe moeten voegen en een paar foto's.
      De kans dat je het op dit forum sneller zult verkopen is groot hoor.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment

      Working...
      X