Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ophangsysteem voor kaders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ophangsysteem voor kaders

    Ik ben van plan om op een aantal muren kaders te gaan hangen en wil dat met een railsysteem doen dat de hele muur overspent, zodat ik flexible ben in waar ik iets ga hangen.
    Ik ben uitgekomen op dit.

    Omdat hier ongetwijfeld heel veel mensen zijn die zoiets gebruiken, had ik ook graag jullie ervaringen geweten, want het system waarop ik uitgekomen ben is niet goedkoop, maar wel redelijk onopvallend en strak.

    Alvast bedankt!
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: ophangsysteem voor kaders

    je vind dit systeem in veel zalen, en dan kan ik er in komen, omdat die zo veelzijdig mogelijk moeten zijn.
    Ik zou dit echter nooit in mijn living hangen, omdat het verre van onzichtbaar is en ik daar niet permanent wil op zitten kijken.

    Ik koos voor een bepaald type kader en kocht er toen 30 indentieke, dan ging in bepalen waar er foto's moeten komen
    ze hangen allemaal op dezelfde hoogte, en allemaal in portretoriëntatie, achter aan de kader is een sleuf waar je perfect
    een schroef met platte kop kan inschuiven, en aldus hangt je kader onzichtbaar en perfect vlak tegen de muur.
    je ziet geen draad, geen nagel of schroef , en je kanter vormt geen schuine hoek tegenover je muur.

    Is natuurlijk minder veelzijdig maar het blijft een living en geen polyvalente expositiezaal !

    Allez dat is mijn mening, maar ieder zijn gedacht he !

    Succes met je project.

    Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: ophangsysteem voor kaders

      Misschien moet ik erbij vertellen dat onze benedenverdieping volledig open is. Er zijn geen tussenmuren of deuren, dus er is heel veel kijkruimte. De oppervlakte beneden is een dikke 120 m². Strak van vormgeving. Ik dacht dus dat het bij ons niet zou misstaan, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: ophangsysteem voor kaders

        Ik heb dit gehangen in mijn living en hal omdat er glasvezel aan de muur zit. Is wel een ander systeem (F-rame) dat spijtig genoeg niet meer te krijgen is.

        Mij stoort de smalle alu lijn net onder de kooflijst niet. Vind dit heel handig, vooral omdat ik toen ik het gehangen heb nog helemaal geen idee had van de rest van de inrichting. Kan heel veel aan, er hangen ook email reclame borden aan maar dan met 2-4 draden. De draden blijven wel altijd te zien, maar storend vind ik het niet.

        Bedenkingen die ik erbij maak zijn:
        - je moet eigenlijk steeds de hele muur/kamer voorzien, dus ook bvb boven deuren en ramen in die muur anders valt het nog meer op. Kan de prijs omhoog duwen.
        - als je haken gebruikt die je enkel opzij erin kan schuiven dan is het een hele klus als je erbij wil ergens in het midden op een lange muur. Met de haken die je middenin de rail kan toevoegen is dat minder een probleem, maar die kunnen meestal niet zoveel dragen.
        - lichte kaders hebben het moeilijk om de ophangdraad mooi recht te spannen. En de overschot draad wegwerken achter een kleine kader is ook niet makkelijk.
        - als je iets aan 2 of meer draden moet ophangen omdat bvb het gewicht te groot is of niet gelijk verdeeld is het niet eenvoudig om het recht te hangen en/of te zorgen dat alle draden evenveel dragen. Kan ook zijn dat ik niet handig genoeg ben natuurlijk.
        - je moet er voor zorgen dat de ophangdraden mooi recht naar beneden lopen. Heb het voorgehad dat zo'n emailbord de rail van de muur getrokken heeft omdat mijn ophangconstructie ook wat van de muur weg trok. Maar er is maar 1 ophangpunt losgekomen en alles is mooi blijven hangen, andere constructie en die hangt er nu al jaren zonder problemen.
        - kan me inbeelden dat als je fantastische werklui gehad hebt of je woont in een oud huis en je plafond en/of muur loopt niet recht dan is het een pokkejob om dat mooi op te hangen.

        Bedankt voor de link want ik moet nog 1 kamer hiervan voorzien en de prijs valt behoorlijk mee. Dit is een stuk goedkoper dan wat ik vroeger gehangen heb.

        Comment

        Working...
        X