Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgepast met Meking studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgepast met Meking studio

    Op 3 januari heb ik verschillende producten besteld via Ebay bij Meking studio. Alles samen voor een bedrag van 113 us dollar. De betaling gebeurde dezelfde dag via Paypall. Ik heb tot op herden nog steeds niets ontvangen. Er werden door mij reeds verschillend mails gestuurd naar zowel Ebay als Meking Studio. Alle mails bleven onbeantwoord. De door verkoper verzonden trackinglink om de status van de levering te volgen werkt niet. Als iemand dezelfde problemen met deze of andere verkoper heeft gehad en weet hoe het probleem kan opgelost worden graag een berichtje.

  • #2
    Re: Opgepast met Meking studio

    Volgens mij ben je via Paypal bschermd tegen dit soort zaken tot €200. Je kunt op de paypal site een geschil openen. Denk dat als een verkoper vaak geschillen aan z'n broek krijgt Paypal hem niet langer de mogelijkheid bied via Paypal te werken.

    Comment


    • #3
      Re: Opgepast met Meking studio

      pas op! er zijn een aantal voorwaarden... je moet binnen de 45dagen je geschil openen click

      ik ga als volgt te werk...

      ik koop iets aan en besef dat het dikwijls 3-4 weken onderweg is. na de 4e week stuur ik een mail, waarop ze verwittig:

      it's more then a month, please refund! the object hasn't arrived.
      I will start a complaint with paypal and ebay tomorrow.
      waarop ze typisch antwoorden

      tks for your note.
      we hope u can wait 1 more week.
      if still not get it then ,we will refund u
      pls inform us before u start a complaint with paypal and ebay
      daarop wacht ik nog een week en dan:

      Dear, still haven't received anything...

      will start a complaint tomorrow, unless you send me a full refund...

      thanks
      en ze antwoorden

      We really have already shipped product out to you.
      Just becuase of the some uncontrolled reasons, the logistics company delay the delivery.
      You will receive it soon.

      In order to protect your buyer protection, we agree to refund you.
      But we need confirm,
      1)After the full refund, could you leave Postive Feedback, with "Detailed Seller Ratings" over 3 stars per each criteria? If not, please do not leave any feedback .
      2)eBay will email you the cancel transaction request, please accept it. (we could take back the eBay transaction fee.)
      3)Could you pay us back if you receive the items?
      en ik heb m'n geld helemaal terug... als ze niet mee werken, open ik hierna een geschil op paypal...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Opgepast met Meking studio

        Ik heb nog nooit zo lang hoeven wachten op iets, ben juist steeds verbaasd door de snelle ontvangst. Pakjes kunnen natuurlijk ook bij de douane blijven plakken omdat je eigenlijk aan een bedrag zit waarvoor je kosten en belasting verschuldigd bent. Enige keer dat ik, uit principe want het ging om een bedragje van 3 keer niks, een geschil heb geopend was het direct opgelost. Later bleek dat er een postbode was ontslagen die post had weggegooid ipv bezorgd..

        Comment


        • #5
          Re: Opgepast met Meking studio

          Via dezelfde shop heb ik vorig jaar een trigger setje gekocht. Is na een, ik denk, anderhalve maand netjes toegekomen. Ook op vragen die ik hen stelde kreeg ik netjes een antwoord. Mij lijkt deze shop wel betrouwbaar. Denk er wel aan dat die gasten ginder pas hun chinees nieuwjaar achter de rug hebben. Waarschijnlijk zit er hierdoor een extra vertraging op.

          Comment


          • #6
            Re: Opgepast met Meking studio

            Doorgaans geen problemen met stuff uit China. 1 maal dacht ik een pakket kwijt te zijn, uiteindelijk is het 3 maand na verzenden aangekomen
            Nikon shooter - Samyang fan

            Comment


            • #7
              Re: Opgepast met Meking studio

              Het is mogelijk dat het pakket bij de douane is blijven hangen, dan moet je gewoonlijk heel veel geduld hebben, en flink bijbetalen.
              Dat is de reden waarom ik bestellingen die langs de douane moeten passeren zoveel mogelijk opsplits in kleinere pakketjes.

              Maar sommige spullen kosten meer dan het maximum waarop je geen invoerrechten en BTW moet betalen, en dan moet je er wat geluk mee hebben dat ze er door geraken zonder extra kosten.

              Ik heb zelf twee keer meegemaakt dat een pakket door een fout van de post (Belgische post) verloren is geraakt.
              Beide keren hadden ze het hier in het postkantoor per ongeluk terug gestuurd naar de afzender, maar blijbaar wisten ze zelf niet meer waar het gebleven was.
              Uiteindelijk heb ik het ene pakket terugbetaald gekregen, en voor het andere hebben ze vanuit China het pakket opnieuw opgestuurd, en toen het later daar terug is aangekomen, hebben ze dat ook nog naar hier gestuurd (zonder er een tweede keer voor te betalen).
              Op dat ene pakket moest ik zo'n 60 euro douanekosten betalen, maar die heb ik gerecupereerd omdat ik dat fietslicht twee keer had aangekregen.
              De tweede zending is zo door de douane geraakt, en dan heb ik dat fietslicht verkocht waardoor ik de douanekosten voor het eerste fietslicht ruim terugverdiend had.
              Dat is geluk bij een ongeluk...
              Last edited by Black B@ndit; 5 maart 2013, 16:13.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Opgepast met Meking studio

                Meking is een goede verkoper dus daar zit je probleem niet, je probleem zal de belgische douane zijn die gaan wel aan je geld zitten, dont worry.
                Ik bestel al een tijdje niet meer in china omwille van die problemen, bestel gewoon in de uk of binnen europa en dan betaal je mss ietsje meer maar heb je het op 3 dagen met wat geluk.

                Comment


                • #9
                  Re: Opgepast met Meking studio

                  Fietslicht? Waarop je 60 euro douanekosten moet betalen? Dat licht wil ik wel eens zien . (fototje aub )
                  Ik stel me nu zo'n 500wat lamp voor aan het stuur van een fiets .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opgepast met Meking studio

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Fietslicht? Waarop je 60 euro douanekosten moet betalen? Dat licht wil ik wel eens zien . (fototje aub )
                    Ik stel me nu zo'n 500wat lamp voor aan het stuur van een fiets .
                    Op een fietslicht van 118 dollar heb ik in totaal zo'n 60 euro kosten betaald (dat is meer dan 50% ).
                    Het is ondertussen nog wat duurder geworden:


                    Ik heb er wel een andere bevestiging voor moeten maken, want de bevestiging met de O-ring was voor mij onbruikbaar (bij elk putje in de weg draaide het licht naar boven, ik heb een beugel om een zaklamp op een geweer te monteren aangepast zodat ik het fietslicht daarmee steviger kon bevestigen op het stuur van mijn fiets).
                    Na een paar jaar is de capaciteit van de accu flink verminderd, ik moet ze dagelijks bijladen (zeker als het koud is).
                    Last edited by Black B@ndit; 5 maart 2013, 22:19.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opgepast met Meking studio

                      Onlangs heeft een vriendin uit de US mij een pak (Hawaiaanse) koffie gestuurd, als verrassing.
                      Zal iets van 20 of 25 $ gekost hebben daar. Kreeg mooie brief van postkantoor, 18 EUR invoerrechten betalen. En verpakking was door douane helemaal aan flarden gescheurd, nog een geluk dat de luchtdicht afgesloten zak met koffie niet kapotgetrokken hebben...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opgepast met Meking studio

                        Nieuwsgierig heb ik als belanghebbende partij de afgelopen dagen dit bericht gevolgd: ook ik had nl op 15 februari een bestelling van 4 artikelen - waaronder een softbox (80 x 80)- geplaatst bij Meking studio.
                        Op 18 februari kreeg ik van ebay een bericht dat alles verzonden was.
                        Gisteren diende de postbode zich tevergeefs met mijn bestelling aan - ja, tijdens de werkuren moet ook ik er zijn! -.
                        Vandaag de bestelling afgehaald en alles perfect verpakt en zonder extra douanekosten geleverd.
                        Canon EOS 5D Mark IV | EF 17-40 f/4 L | EF 24-70 f/12.8 L | EF 24-105 f/4 L | EF 70-200 f/4 L IS | EF 50 f/1.4 | EF 85 f/1.8 | EF 15 f/2.5 | 2 x Speedlite 580EX II | Speedlite 430EX II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opgepast met Meking studio

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dededan Bekijk bericht
                          Nieuwsgierig heb ik als belanghebbende partij de afgelopen dagen dit bericht gevolgd: ook ik had nl op 15 februari een bestelling van 4 artikelen - waaronder een softbox (80 x 80)- geplaatst bij Meking studio.
                          Op 18 februari kreeg ik van ebay een bericht dat alles verzonden was.
                          Gisteren diende de postbode zich tevergeefs met mijn bestelling aan - ja, tijdens de werkuren moet ook ik er zijn! -.
                          Vandaag de bestelling afgehaald en alles perfect verpakt en zonder extra douanekosten geleverd.
                          Ik hou mijn hart vast voor mijn softboxen en paraplu's uit china , zijn wel al 2 weken onderweg . (mijn powerpacks en videolicht kwamen !1! dag na verzending aan in België vanuit Hongkong!!, zonder invoerrechten)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opgepast met Meking studio

                            We zijn ondertussen meer dan 2 maand verder en nog steeds niets ontvangen ! Wat meer is, ik krijg geen enkel antwoord op mijn mails aan zowel Ebay als Meking Studio.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opgepast met Meking studio

                              Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
                              We zijn ondertussen meer dan 2 maand verder en nog steeds niets ontvangen ! Wat meer is, ik krijg geen enkel antwoord op mijn mails aan zowel Ebay als Meking Studio.
                              Vreemd!
                              Ik bestelde en ontving inmiddels een bracket (Flash Shoe Umbrella Holder Light Stand Bracket M11-050), waarvan een schroefje (parapluhouder) ontbrak. Ik heb hen dit onmiddellijk via e-mail laten weten en erbij vermeld dat mijn feedback zou volgen na een positieve afwikkeling. Diezelfde dag kreeg ik een antwoord met verontschuldigingen en een aanbod om het ontbrekende na te sturen met de vraag of dit voor mij goed was. Na mijn antwoord met mijn goedkeuring wederom een bericht van hen met een bedankje voor mijn begrip en de mededeling dat mijn schroefje spoedig zou worden nagezonden. Ik kan dus helemaal niet klagen over hun communicatie. De bestelde artikelen zien er op 't eerste zicht - ik heb nog geen tijd gehad om ermee te experimenteren - vrij degelijk uit.

                              Ik hoop voor jou dat het uiteindelijk toch nog goed komt.
                              Canon EOS 5D Mark IV | EF 17-40 f/4 L | EF 24-70 f/12.8 L | EF 24-105 f/4 L | EF 70-200 f/4 L IS | EF 50 f/1.4 | EF 85 f/1.8 | EF 15 f/2.5 | 2 x Speedlite 580EX II | Speedlite 430EX II

                              Comment

                              Working...
                              X