Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Open brief aan de forumleden ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Open brief aan de forumleden ...

    Open brief aan alle forumleden ...

    BD-crewmembers worden tegenwoordig al bedreigd en worden uitgescholden ...
    Postings in de zin van "Waar de moderatie van de BD-crew wel op lijkt ..."
    Dat wij onmiddellijk moeten reageren op postings ...

    Nu zijn we héél geduldige mensen en trachten steeds - in onderling overleg - te komen tot een oplossing en als het even kan een diplomatieke ook nog.
    Vaak gebeurt het oplossen van dergelijke conflicten "achter de schermen van het forum" omdat we er niet iedereen mee willen belasten/betrekken.
    En dat doen we meestal met hart en ziel - want BD is voor ons ontspanning ...

    De laatste tijd is deze vorm van ontspanning voor ons meer en meer aan het omslaan in een minder plezierige inspanning. We hebben, naast onderhoud en opbouw van de bestaande delen, tal van nieuwe initiatieven in het achterhoofd, maar jammer genoeg wordt ons door de alsmaar toenemende perikelen in het forum voorlopig de tijd en de motivatie ontstolen.

    BD biedt een site en een forum aan waarop mensen hun gezamenlijke interesse kunnen delen, mekaar kunnen helpen, mekaar raad kunnen geven, en dat liefst in een "kameraadschappelijke" sfeer.
    De BD-crew, die allemaal overdag een full-time job heeft, doet de nodige inspanningen om het forum zo goed mogelijk - maar ook weer niet op een "kinderachtige" manier te modereren.
    Maar, dat is blijkbaar niet geheel naar de zin van sommigen.

    Er zijn er die zich menen het recht te moeten toeëigenen om te komen vertellen hoe WIJ ons EIGEN FORUM moeten beheren en modereren ...
    Het forum waarop zij "te gast zijn".
    Je gaat dus ook de gastvrouw vertellen hoe zij HAAR eten moet klaarmaken en wie waar moet zitten?
    Je gaat dus ook bepalen wie er door de gastvrouw uitgenodigd wordt?
    Jij gaat dus ook tegen de gastvrouw vertellen wie ze aan de deur moet zetten - nadat je eerst zelf goed gegeten hebt?
    Je gaat zelf ook nog eens onder een andere vermomming naar het "feestje" om daar de meest krasse en onbeschofte uitspraken te doen - maar zonder kans om herkend te willen worden?

    Het is toch vreemd dat sommige forumleden menen te kunnen bepalen wat er wel en niet kan in het forum en vooral wat de BD-crew naar hun mening zou MOETEN doen en laten. Het forum draait dankzij de inspanningen (en op kosten) van de BD-crew en in die zin bepaalt de crew dus wat er wel en niet kan. Daarbij wordt waar mogelijk rekening gehouden met de suggesties van de forumleden (maar dat kan niet altijd). Bedenk overigens dat locken van een topic altijd reacties oproept ("dictatuur, geen vrije meningsuiting"), maar niet locken ook ("is dat hier toegestaan?"). Locken is dus zeker geen hulpmiddel, hooguit een uiterste lapmiddel.

    En misschien nog veel belangrijker: Wat is het forum ?
    De spreuk "De maatschappij dat ben JIJ" is ook op dit forum van toepassing. Het forum bestaat uit de leden die eraan bijdragen. Het forum bestaat niet uit een grote zak met hangsloten die door de crewmembers zouden moeten worden gebruikt.

    Sommige members zeggen uit het forum te stappen, en doen dit met veel zin voor dramatiek en bombarie ... om dan even later onder een andere ID terug te keren en opzettelijk de sfeer te komen verpesten ...
    Maar da's zonder onze speurzin gerekend. O.a. IP-adressen kunnen zeer handig zijn ...
    We weten dan ook precies over welke members het gaat ... en ze gaan eruit!

    De challenge lijkt ook al een "machtsmiddel" geworden te zijn om forumleden te "pesten" ...
    Wie niet objectief de foto's van de challenge kan beoordelen blijft er beter weg - die stem kunnen we missen. Dat wil niet zeggen dat alle foto's een 10 moeten krijgen.
    Maar met opzet een absoluut onaanvaarbare kwotering geven, dat ruikt erg naar misbruik - en we hebben er de voldoende bewijzen voor via de logfiles van de challenge.
    We hebben dan ook passende maatregelen genomen.

    Sorry mensen, maar dit zijn we dus BEU!
    Het overgrote deel van de forumleden levert een prachtige, constructieve en positieve bijdrage, is zeer behulpzaam en we zijn hen daar dankbaar voor.
    Zij kunnen relativeren en kunnen onderscheiden maken en treden correct op - geheel in de sfeer van het forum. Als er af en toe al eens een "verkeerd woordje" valt, wel dat gebeurt overal ... en dat wordt ook weer snel rechtgezet.
    Aan hen nogmaals: bedankt, jullie helpen dit forum vooruit, met jullie willen we zeker verder!

    De volgende woorden zijn dus enkel bedoeld voor wie ze van toepassing zijn ...
    Als het je in dit forum niet meer aanstaat, blijf er dan weg ...
    Zoek iets anders, maar blijf hier aub weg ...
    Als je het niet eens bent met de manier waarop je hier te gast bent, zoek dan wat anders ...
    Als je vindt dat dit forum jouw eigendom is, en denkt dat je hier alle rechten mag opeisen, zoek dan wat anders, maar laat Belgiumdigital en het forum rustig bestaan als inspiratiebron voor hen die zich wel kunnen vinden in die manier van denken en handelen.

    Blijf weg! (en keer ook niet terug onder een andere ID ...)


    Onze excuses aan al die forumleden die hier rechtstreeks niets mee te maken hebben.
    We moeten jullie "vervelen" met dit soort mededelingen terwijl jullie (en onze) enigste wens is een leuk "verzamelpunt" te hebben rond digitale fotografie ...

    Een (voorlopig) zeer teleurgestelde (maar hoopvolle) BD&forum-crew:
    Jaja, Sven, Peter, Jimmy, Erik en Wim.
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

  • #2
    Hallo beste Crewmembers,
    Ik heb nog niet veel gemerkt van al die heisa rond vervelende forumleden, en ik hoop dat het zo mag blijven. Elke avond kom ik eens rondneuzen op jullie site, en geloof me, altijd is er iets nieuws te ontdekken, en ik zou moeilijk mijn 'uitstapje' kunnen missen. Doe aub verder zoals jullie altijd hebben gedaan, Belgiumdigital is een aangename plaats om te vertoeven. Proficiat!
    Patric.

    Comment


    • #3
      Beste allemaal ( en vooral crew...)
      Ik moei me ( hoop ik / denk ik) zelden in conflicten. En ik ga ook niet preken ( alhoewel ).
      Gewoon één simpel ding: t' is voor iedereen een hobby hier...laten we dat zou houden; en als er iets je irriteert: lees het dan niet. Mensen afkatten of opjutten heeft nog nooit tot iets constructiefs geleid.
      Ik ken geen enkel ander forum waar we op deze manier over onze hobby bezig kunnen zijn: laat dat dus zo blijven.
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        Belgium Digital is voor mij een enorme leerrijke site. Ik kom bijna dagelijks eens zien wat er nieuw is.

        Ik vind dan ook dat de crew alle lof verdient voor hetgeen hier opgebouwd is.

        Ik hoop dat jullie er nog lang mee door willen gaan. Laat die enkelingen jullie niet ontmoedigen. Er zijn honderden leden die hier voor 't plezier naar toe komen.

        Frank
        Frank
        Nikon Coolpix 5700 / Nikon D50
        http://pbase.com/frakke

        Comment


        • #5
          Jullie hebben volkomen gelijk.
          Ik heb me mss eens laten gaan, met veel reactie als gevolg.
          Mijn excuses aan de BD-crew, ik vind het zeer lovenswaardig wat jullie doen en slikken (en blijven slikken).
          Ik ben de lange-teentjes-mentaliteit ook een beetje beu maar wie zonder zonden is...
          Ik hoop dat jullie niet opgeven en als ik kan helpen, ik doe het met volle plezier.
          Ik hoop dat de mensen die ik tekort heb gedaan mij kunnen vergeven, ook ik zal meewerken aan het "herstel" van bd, ook al ben ik nog niet zo lang lid en hoor ik er niet echt bij.

          Tom
          --Canon PS A40--
          --BD0180BE--

          Comment


          • #6
            Wel, laat dit dit de nr. 1 topic worden wat betreft het aantal reply's: met louter adhesie-betuigingen!

            Jan
            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Ook ik leer als beginner veel op de Belgium Digital site alsook het forum. Dagelijks breng ik hier momenteel meer dan een uur door. En mijn kennis gaat er ook langzaam maar zeker op vooruit.
              Van die persoonlijke aanvallen heb ik ook nog niet veel gemerkt en ga me daar ook zeker niet mee moeien. En modurators zijn geen machines die automatisch de 'slechte' posts sluiten, maar mensen die dit als hobby (correct me if i'm wrong) doen. En ik vind het dan ook jammer dat deze worden aangevallen (blijkbaar)

              Bedankt aan de BD-crew voor alle nuttige informatie die jullie elke dag geven en die hier verzameld word. (Dus ook voor het harde werk dat hierachter zit, waar we niet alle weet van hebben) Want het draait onder andere toch om informatie uitwisselen. Kben blij dat ik hier te gast mag zijn
              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Hallo BD-crew leden,

                Zoals jullie aan het aantal postings van mezelf kunnen zien, ben ik vrij nieuw in de digitale fotografie-wereld en heb ik dankzij jullie toffe site, al menig onderwerp met grote voldoening gelezen en in de praktijk kunnen toepassen.

                Laat jullie vooral niet door mensen die met slechte bedoelingen aan gesprekken en discussies deelnemen tegenhouden om deze site in leven te houden en verder uit te diepen.

                Iedere hobby-fotograaf zal jullie dankbaar zijn.
                Groeten,
                Arne

                ps: En zoals reeds gezegd, zei die het slecht voorhebben met deze site, zoek aub een ander tijdverdrijf!
                http://www.arnesmeets.tk

                Comment


                • #9
                  Als ik al deze 'nieuwe' mensen bezighoor heb ik er alvast goede hoop in. En ja hoor, die problemen zijn volgens mij nog steeds een probleem van een kleine minderheid.
                  Al mijn waardering ook naar de crew.

                  Comment


                  • #10
                    ook mijn volle support (117kg) aan de crew
                    (en wat mij betreft mag je nog vlugger overgaan tot verwijderen van de rotte appels)
                    merci voor de vele uren beschaafd plezier.
                    Eddy

                    Comment


                    • #11
                      A B S O L U U T - A K K O O R D !!!!!!

                      Het is al overal zo'n gepest, die paar elementen die het hier de boel een beetje komen verzieken mogen van mijn part de boom in, de pot op,... liefst met de wind van achteren . Vooral dat de rest van ons geen boodschap heeft aan al dat geruzie... we begrijpen zelfs niet waarover het gaat!

                      BD heeft me door een erg moeilijke periode geholpen en daar ben ik de crew en de leden méér dan dankbaar voor.
                      Ik zou dit site dus heel graag lang willen zien bestaan. Hopelijk blijven de initiatiefnemers er in geloven en worden we samen heel erg oud



                      PS snif snif ik heb ook eentjes gekregen....
                      Krijg ik nu een LP?
                      hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                      member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                      visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Beste crew,
                        Laat jullie niet ontmoedigen.
                        Als er enkele verpesters tussen zitten, kan dit niet op tegen de honderden enthousiaste forumleden.
                        en diegene die hier echt plezier beleven danken jullie , beste , crew.
                        Want ik weet hoeveel werk er in zo'n forum steekt.

                        Comment


                        • #13
                          Aan gehele Crew
                          Voor mij en mijn vrouw is de BD site een ware ontspanning en
                          omdanks het drukke bestaan wat wij hebben proberen wij toch wel veel te lezen en af en toe ook wat te posten, door de BD dagen en de SD dagen heeft mij vrouw ook weer zin in het fotograferen gekregen
                          dus jullie inspanningen word van af deze kant zeer gewaardeerd
                          groetjes
                          NoName & Coby
                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

                          Comment


                          • #14
                            Ik sluit me graag bij Eddy aan meer woorden hoef ik er niet aan te wijden...
                            Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                            Comment


                            • #15
                              't is ier tof
                              blijven doorgaan mannen !!!
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X