Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdracht onder welk statuut? (fiscaliteit)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opdracht onder welk statuut? (fiscaliteit)

    Hallo belgiumdigital!

    Ik heb onlangs een opdracht binnengehaald bij een lokale gemeente voor een 4-daags zomerfestival. Ik kon hun geen BTW-nummer geven aangezien ik (nog) niet over een vennootschap beschik. Ze stuurden mij desalniettemin een bestelbon op (waarop ik binnen de maand na levering zou moeten reageren met een factuur).

    Hoe pak ik dit nu fiscaal het best aan? En niet alleen voor mij, maar ook voor hun? aangezien zij zonder BTW-nummer niet hun BTW gaan kunnen terugvorderen?
    Ik ben geen zelfstandige? Ik kan dit echter wel aangeven als ofwel diverse inkomsten / beroepsinkomsten (zijn hier voorwaarden voor deze laatste?)

    Ik heb ook gehoord van twee andere manieren:

    1) langs een interimkantoor gaan dat de administratie regelt, ik betaal belastingen, gemeente kan BTW terugvorderen, maar duur? hoeveel kan ik dan terugvorderen via belastingen? ik val nog onder studentenstatuut

    2) ik bel gemeente terug en vraag hun om mij als jobstudent 4 dagen te werk te stellen? geen belastingen betalen, geen btw te betalen voor hun (krijgen zij dan andere kosten?)

    ... ?

    Hopelijk ben ik duidelijk genoeg in mijn beschrijving, 't is allemaal niet zo simpel :-)
    Zijn er hier mensen met ervaring??
    Last edited by Loof; 28 mei 2012, 12:43.

  • #2
    Re: Opdracht onder welk statuut? (fiscaliteit)

    Ik werk via KVR, maar mits je student bent weet ik niet hoe dat in zijn werk zit.

    Misschien eens navragen.
    website: www.stijnboelens.com

    Comment


    • #3
      Re: Opdracht onder welk statuut? (fiscaliteit)

      Wellicht heb je hier wat aan?