Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Discussie: Opdelen Showcase

Standaard Opdelen Showcase

Beste vrienden van BD,

Het is hier al verschillende keren geopperd maar is het echt niet nuttig/mogelijk om het forum 'showcase' op te delen in verschillende subfora,
    naar het voorbeeld van fred miranda?
    Het begint IMHO serieus de spuigaten uit te lopen, wat natuurlijk heel goed nieuws is , maar het is nog moeilijk om door het bos de bomen te zien....

Grtz WES

.............. and SHOOT

Standaard

ik ben het helemaal met je eens, Wesley. Het andere forum waar ik ook bij ben, DPZ (www.dutchphotozone.com) heeft dat ook, en daar verdwijnen topics van een dag oud tenminste niet naar de 2e of 3e pagina waardoor ze door velen over het hoofd worden gezien...

Standaard

Heb dit ook al ondervonden, per dag zijn er soms meer dan 3 pagina's met topics, misschien onderverdelen in Dieren, Sport, Portret, Algemeen, enz...

Groeten,

Bart
    Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
    www.bartvo.be

Standaard

Hallo,

We zullen het eens bestuderen ...

Jaja

Standaard

Mag voor mij maar daar zijn al enkele discussies over geweest.

Naar mijn idee zou dit ook een heel goed idee zijn voor Shooting Days:
    Een subfolder per SD, dan blijft alles wat bij elkaar hoort mooi bij elkaar en is het gemakkelijker alles terug te vinden.
    De 'voorbereiding' (aankondiging en inschrijving) kan eerst in de hoofdfolder, maar zodra het een en ander op punt staat (of als men hem 'sticky' zou maken), een subfolder aanmaken en alles daarin (Zo kan de aankondiging en inschrijving 'sticky' blijven in zijn folder)

Indien dit technisch haalbaar is natuurlijk...
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Standaard

Ik ben het hier helemaal mee eens
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

Standaard

Originally posted by wesley
    Beste vrienden van BD,

Het is hier al verschillende keren geopperd maar is het echt niet nuttig/mogelijk om het forum 'showcase' op te delen in verschillende subfora,
    naar het voorbeeld van fred miranda?
    Het begint IMHO serieus de spuigaten uit te lopen, wat natuurlijk heel goed nieuws is , maar het is nog moeilijk om door het bos de bomen te zien....

Grtz WES

.............. and SHOOT
    Het zou ook misschien kunnen opgelost worden door (zoals bij Camera's en accessoires) in de titel van een topic een bepaald genre aan te duiden. bvb [Portret], [Natuur], ...
    Maar de ervaring leert dat de discipline af en toe ontbreekt en dit dus regelmatig vergeten wordt...

Een opsplitsing mag er voor mij gerust komen en lijkt mij bij "Showcase" relevanter en zeker niet discriminerend. Want nu ontbreekt de moed en de tijd om alles nog te bekijken, laat staan commentaar te geven...
    Bij een opsplitsing riskeert men ook minder een topic te missen in zijn/haar voorkeurgenre.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Standaard

Originally posted by filipo

Het zou ook misschien kunnen opgelost worden door (zoals bij Camera's en accessoires) in de titel van een topic een bepaald genre aan te duiden. bvb [Portret], [Natuur], ...
    Maar de ervaring leert dat de discipline af en toe ontbreekt en dit dus regelmatig vergeten wordt...
    Vind ik ook een goede manier....topic-titels zijn nu soms zo vaag....en die discipline opbrengen, ja is een kwestie van even opletten....als je het gewoon bent dan is het natuurlijk een automatisme.
    ***Canon 300D * kitlens * ...

Standaard

Originally posted by Annetje
    Originally posted by filipo

Vind ik ook een goede manier....topic-titels zijn nu soms zo vaag....en die discipline opbrengen, ja is een kwestie van even opletten....als je het gewoon bent dan is het natuurlijk een automatisme.

Goed idee ! Phille doet dit al (sinds een topic van hem over apart forum ) heel consequent in Camera s en Accessoires en nu ook in showcase zie ik , nu alleen de rest nog even

Standaard

Zou het niet interessant zijn mensen verplicht meer dan 1 woord als reply te geven? (beetje zoals photosig)
    Ik zie soms foto's met daar 20 keer mooie foto onder. In hoeverre dit bruikbaar is voor de poster.....
    Dit zou ook de vloed aan "nietszeggende" replies oplossen. Als je iets mooi vindt, dan kan je toch minstens 1 zin schrijven waarom je het mooi vindt. Op 2 dagen verdwijnen foto's direct 5 pagina's verder door dergelijke replies.
    Dit moest al lang eens van mijn lever

Standaard

Originally posted by TrustNoOne
    Zou het niet interessant zijn mensen verplicht meer dan 1 woord als reply te geven? (beetje zoals photosig)
    Ik zie soms foto's met daar 20 keer mooie foto onder. In hoeverre dit bruikbaar is voor de poster.....
    Dit zou ook de vloed aan "nietszeggende" replies oplossen. Als je iets mooi vindt, dan kan je toch minstens 1 zin schrijven waarom je het mooi vindt. Op 2 dagen verdwijnen foto's direct 5 pagina's verder door dergelijke replies.

Hi TrustNoOne,

Denkt ge dat dit de oplossing zou bieden voor een sportiever of eerlijker systeem ?

Wat de opdeling betreft zijn er evenveel argumenten voor als tegen denk ik. Eigenlijk vind ik persoonlijk het huidig systeem niet slecht alleen vind ik soms dat er soms nogal kwistig met replies wordt omgesprongen. Theoretisch vraagje (geen request hoor), hoe zou de beoordeling van foto's verlopen mocht de naam van de poster niet vermeld worden ?

Dany.

Standaard

yep, goed idee. mijn stem heb je iig

Standaard

De laatste twee weken zeg ik bij Showcase niets meer en ga alleen naar de foto's kijken,dus aan mijn nietszeggende woorden kan het al niet liggen hé.
    Laat de mensen zelf bepalen wat ze zeggen,al is dit met korte woorden.
    Het is gewoon al een hele tijd te druk op Showcase,er zijn er gewoon te weinig Showcases of zijn er teveel foto's.
    In deze topic hadden ze het ook al,hoe je commentaar moet geven.

http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=34478&whichpage=3

Daarbij Wesley had het hier over iets vele beter en daar ga ik wel mee akkoord.

Voila,mijn lever is nu ook terug in orde ( of is het mijn maag ? ) en sorry als mijne reply wat kort is hé.

mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Standaard

Ik zie soms foto's met daar 20 keer mooie foto onder. In hoeverre dit bruikbaar is voor de poster..... // Op 2 dagen verdwijnen foto's direct 5 pagina's verder door dergelijke replies.
    Onzin hee... een reply doet niets aan het aantal threads. Het maakt gewoon de thread langer, maar verschuift dus geen foto's. Bovendien zegt het soms genoeg voor een fotograaf als 20 mensen de moeite doen om 'reply' te drukken en hun voorkeur of afkeur te laten blijken.

Standaard

Als de mensen met dit forum niet tevreden zouden zijn dan zouden ze wegblijven, maar het tegendeel is waar, waarom?
    Dit is een zeer toegankelijk forum, wanneer je je waardering laat blijken in showroom met alleen een 'mooi', wat kan daar tegen zijn, het noemt toch 'SHOWroom', bij SHOW hoort applaus als het goed is.
    Degenen die niet content zijn met het systeem moeten maar zelf een forum uit de grond stampen, daar kunnen ze dan de regeltjes bepalen zoals zij willen.
    Ik heb de indruk dat er hier enkelen denken 'zoveel te minder zielen, zoveel de meer vreugd'

Standaard

Originally posted by mila
    Ik heb de indruk dat er hier enkelen denken 'zoveel te minder zielen, zoveel de meer vreugd'
    Deze indruk krijg ik langzamerhand ook ja. Ben zelf wat minder reply's aan 't posten, maar heb dat inderdaad vaak vrij kort gedaan met weinig woorden dus, ook dat klopt.
    Maar ik ben niet van plan om dat aan te passen omdat ik van mening ben dat het niet van belang hoeft te zijn voor de maker van de foto waarom ik hem mooi vindt.
    Zal wel wat minder vlug en minder vaak reageren, maar dat komt ook denk ikzelf dat je wat meer tijd neemt om een foto te bekijken en dan pas te bedenken of je reageert en hoe.
    In het begin reageerde ik op bijna elke foto, maar dat was echt een verslaving aan het worden dus. Ben er nu bijna een jaar bij en dan ga je vanzelf alles wat rustiger bekijken denk ik.
    Maar als ik dan terugkijk wat ik hier allemaal heb opgestoken,- vooral van de comments van de wat meer ervaren mensen - dan blijf ik erbij dat je dat uit geen enkel boek kunt halen.

Groetjes, JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Standaard

even oud topic ophalen.

Is er nog verder gedacht aan de showcase op te delen in verscheidene 'subcases'. Moet m.i. toch makkelijk te doen zijn

Standaard

Lijkt me toch geen verkeerd idee. Het gaat tegenwoordig wel keihard in de showcase ! Foto's genoeg voor verschillende sub categorien dacht ik zo

Standaard

Sluit me hier bij aan, de showcase opdelen in aparte stukken zoals sport, stiileven, model, macro enz ....

Het tempo waarin het tegenwoordig allemaal opschuift is te hoog.

Misschien kunnen de postings gelimiteerd worden ofzo ? 1 posting om de 3 dagen ? Maar zoals het nu gaat is er geen bal meer aan.

Standaard

.

misschien nog een idee (indien nog niet eerder voorgesteld)...

het aantal topics op 1 pagina uitbreiden van 25 naar 40 of 50 bijvoorbeeld... idem voor het aantal replies in een topic...
    in het eerste geval zullen er zo topics minder snel op de tweede pagina terechtkomen. in het tweede geval komt dit misschien het lezen ten goede...

mvg,
    steve

.
    ?

Standaard

Originally posted by Perrush
    even oud topic ophalen.

Is er nog verder gedacht aan de showcase op te delen in verscheidene 'subcases'. Moet m.i. toch makkelijk te doen zijn

Zoals de Crew (via jaja) al aangegeven heeft, er wordt over nagedacht.
    Hierbij is het niet zozeer de vraag of het technisch allemaal wel haalbaar is, maar of men dit op BD wil. Over deze vraag is al eerder nagedacht en het antwoord was toen Neen.
    De opgegeven reden hiervoor waren divers.

Persoonlijk snap ik de drang naar 'het op de eerste pagina staan' niet zo goed. Misschien komt dat omdat ik bij het inloggen op het forum altijd gebruik maak van de optie 'active topics'. Zo heb ik alle nieuwe/gewijzigde topics op 1 pagina Op topics die mij echt interesseren, neem ik een subscription (dus ook op deze ). E-mailtje als d'r iets nieuws in gepost wordt, altijd makkelijk.

Ik denk dat de wens tot indelen ingegeven wordt door het feit dat mensen gewoon niet alle foto's willen zien en ze van BD verwachten hun voorkeur in hap-klare-brokken aangeleverd te krijgen. (maar ik kan d'r ook giga naast zitten hoor) Ik denk echter dat je hier als poster zelf best wel wat aan kunt doen.

Een van de regels van het regelement is 'duidelijke topics'. Nu heb ik net even gekeken in Showcase en ik kom daar topics tegen als 'Kluut in vlucht...', '[macro] albino spin?', '[Natuur]...........mepbull' en 'Sluizen'. Allemaal duidelijke topics, die ook nog wel bekeken worden, als ze op pagina 2 of 3 staan. De inhoud is duidelijk, als je daarin ge-interesseerd bent, dan kijk je daarna.

D'r staan echter ook genoeg topics waaruit niet blijkt waar de foto over gaat. Jammer, want ik kan me voorstellen dat niet iedereen al dat soort postings gaat bekijken.

Ga je dat voorkomen met een indeling? Voor een deel misschien wel en voor een deel niet.
    Misschien eerst maar eens beginnen met gewoon duidelijk in een topic te zetten wat er op de foto staat.

just my 2 cents

-------------------------------------------
    Voor de duidelijkheid: Bovenstaande is de persoonlijke mening van Mod Test. Deze mening geeft op geen enkele wijze de algemene menining van de Crew en/of mede moderatoren weer.
    In every colour there's the light
    In every stone sleeps a crystal
    Remember the Shaman, when he used to say:
    "Man is the dream of the dolphin"

Standaard

Originally posted by BD Moderator Test
    Misschien komt dat omdat ik bij het inloggen op het forum altijd gebruik maak van de optie 'active topics'.
    Dit is inderdaad een vrij handige manier. Afgelopen weekend in Diest moeten vaststellen dat veel mensen hier uit ontwetendheid (?) niet gebruik van maken.

Daarom oproep: gebruik eens een paar dagen "active topics". En het leven is plots veel aangenamer.

peter

Standaard

Originally posted by peter
    Dit is inderdaad een vrij handige manier. Afgelopen weekend in Diest moeten vaststellen dat veel mensen hier uit ontwetendheid (?) niet gebruik van maken.

Daarom oproep: gebruik eens een paar dagen "active topics". En het leven is plots veel aangenamer.
    Die optie gebruik ik al een hele tijd en die is idd heel handig.

En wat ook handig is, is de mogelijkheid om vlug van het ene topic naar het volgende (of vorige) te springen met en . Deze staan bovenaan en onderaan elke topic.

Maar jullie zullen toch moeten toegeven dat de lijst elke dag langer en langer wordt en het aantal replies per topic kleiner en kleiner (op enkele uitzonderingen na, meestal van getalenteerde, bekende leden ).
    Vroeger mocht je bij wijze van spreken (want wie doet dit nu? ) een dagje overslaan om het forum te lezen, je had er nog altijd een overzicht op. Nu moet je per dag al enkele malen inloggen om alles te kunnen bekijken (laat staan dat er nog veel tijd overblijft om commentaar te geven).

Waar is de tijd dat beginners volop advies kregen om hun eerste, getoonde foto's te verbeteren ? Als ze nu 2 replies krijgen is het soms veel ...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Standaard

à la http://www.phototakers.com ?

Standaard

volgens mij is dit zeker geen slecht idee.
    en hoe je het ook draait of keert, als je op een slechte (lees: drukke) moment een foto post, is die zo verdwenen in de hoop nieuwe threads en reply's..

@Moderator & JaJa:

heeft dit forum geen POLL functie?
    zet gewoon een vote op, JA / NEE, een democratische manier lijkt me.
    1 stem / ingelogd lid..

Wat ik ook denk te merken is dat topics van minder ervaring leden zowieso meestal minder replies halen dan de ervaren rotten die hier al geruime tijd vertoeven. 't kan een verkeerde indruk zijn, maar 'k denk dat net die "rookies" de opbouwende kritiek het meest nodig hebben (mezelf onder andere).
    Misschien dat er inderdaad, door het splitsen van de Showcase thread,
    meer doelgericht kan gebrowsed/replied worden...

Dit is zeker geen negatieve kritiek, gewoon een vaststelling.
    ik heb al héél wat geleerd hier!!

Stijn
    My Portfolio (like!)
    Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten