Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdelen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opdelen Showcase

    Beste vrienden van BD,

    Het is hier al verschillende keren geopperd maar is het echt niet nuttig/mogelijk om het forum 'showcase' op te delen in verschillende subfora,
    naar het voorbeeld van fred miranda?
    Het begint IMHO serieus de spuigaten uit te lopen, wat natuurlijk heel goed nieuws is , maar het is nog moeilijk om door het bos de bomen te zien....

    Grtz WES

    .............. and SHOOT

  • #2
    ik ben het helemaal met je eens, Wesley. Het andere forum waar ik ook bij ben, DPZ (www.dutchphotozone.com) heeft dat ook, en daar verdwijnen topics van een dag oud tenminste niet naar de 2e of 3e pagina waardoor ze door velen over het hoofd worden gezien...

    Comment


    • #3
      Heb dit ook al ondervonden, per dag zijn er soms meer dan 3 pagina's met topics, misschien onderverdelen in Dieren, Sport, Portret, Algemeen, enz...

      Groeten,

      Bart
      Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
      www.bartvo.be

      Comment


      • #4
        Hallo,

        We zullen het eens bestuderen ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Mag voor mij maar daar zijn al enkele discussies over geweest.

          Naar mijn idee zou dit ook een heel goed idee zijn voor Shooting Days:
          Een subfolder per SD, dan blijft alles wat bij elkaar hoort mooi bij elkaar en is het gemakkelijker alles terug te vinden.
          De 'voorbereiding' (aankondiging en inschrijving) kan eerst in de hoofdfolder, maar zodra het een en ander op punt staat (of als men hem 'sticky' zou maken), een subfolder aanmaken en alles daarin (Zo kan de aankondiging en inschrijving 'sticky' blijven in zijn folder)

          Indien dit technisch haalbaar is natuurlijk...
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment


          • #6
            Ik ben het hier helemaal mee eens
            "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

            Comment


            • #7
              Originally posted by wesley
              Beste vrienden van BD,

              Het is hier al verschillende keren geopperd maar is het echt niet nuttig/mogelijk om het forum 'showcase' op te delen in verschillende subfora,
              naar het voorbeeld van fred miranda?
              Het begint IMHO serieus de spuigaten uit te lopen, wat natuurlijk heel goed nieuws is , maar het is nog moeilijk om door het bos de bomen te zien....

              Grtz WES

              .............. and SHOOT
              Het zou ook misschien kunnen opgelost worden door (zoals bij Camera's en accessoires) in de titel van een topic een bepaald genre aan te duiden. bvb [Portret], [Natuur], ...
              Maar de ervaring leert dat de discipline af en toe ontbreekt en dit dus regelmatig vergeten wordt...

              Een opsplitsing mag er voor mij gerust komen en lijkt mij bij "Showcase" relevanter en zeker niet discriminerend. Want nu ontbreekt de moed en de tijd om alles nog te bekijken, laat staan commentaar te geven...
              Bij een opsplitsing riskeert men ook minder een topic te missen in zijn/haar voorkeurgenre.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Originally posted by filipo

                Het zou ook misschien kunnen opgelost worden door (zoals bij Camera's en accessoires) in de titel van een topic een bepaald genre aan te duiden. bvb [Portret], [Natuur], ...
                Maar de ervaring leert dat de discipline af en toe ontbreekt en dit dus regelmatig vergeten wordt...
                Vind ik ook een goede manier....topic-titels zijn nu soms zo vaag....en die discipline opbrengen, ja is een kwestie van even opletten....als je het gewoon bent dan is het natuurlijk een automatisme.
                ***Canon 300D * kitlens * ...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Annetje
                  Originally posted by filipo

                  Het zou ook misschien kunnen opgelost worden door (zoals bij Camera's en accessoires) in de titel van een topic een bepaald genre aan te duiden. bvb [Portret], [Natuur], ...
                  Maar de ervaring leert dat de discipline af en toe ontbreekt en dit dus regelmatig vergeten wordt...
                  Vind ik ook een goede manier....topic-titels zijn nu soms zo vaag....en die discipline opbrengen, ja is een kwestie van even opletten....als je het gewoon bent dan is het natuurlijk een automatisme.

                  Goed idee ! Phille doet dit al (sinds een topic van hem over apart forum ) heel consequent in Camera s en Accessoires en nu ook in showcase zie ik , nu alleen de rest nog even

                  Comment


                  • #10
                    Zou het niet interessant zijn mensen verplicht meer dan 1 woord als reply te geven? (beetje zoals photosig)
                    Ik zie soms foto's met daar 20 keer mooie foto onder. In hoeverre dit bruikbaar is voor de poster.....
                    Dit zou ook de vloed aan "nietszeggende" replies oplossen. Als je iets mooi vindt, dan kan je toch minstens 1 zin schrijven waarom je het mooi vindt. Op 2 dagen verdwijnen foto's direct 5 pagina's verder door dergelijke replies.
                    Dit moest al lang eens van mijn lever

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TrustNoOne
                      Zou het niet interessant zijn mensen verplicht meer dan 1 woord als reply te geven? (beetje zoals photosig)
                      Ik zie soms foto's met daar 20 keer mooie foto onder. In hoeverre dit bruikbaar is voor de poster.....
                      Dit zou ook de vloed aan "nietszeggende" replies oplossen. Als je iets mooi vindt, dan kan je toch minstens 1 zin schrijven waarom je het mooi vindt. Op 2 dagen verdwijnen foto's direct 5 pagina's verder door dergelijke replies.
                      Dit moest al lang eens van mijn lever

                      Hi TrustNoOne,

                      Denkt ge dat dit de oplossing zou bieden voor een sportiever of eerlijker systeem ?

                      Wat de opdeling betreft zijn er evenveel argumenten voor als tegen denk ik. Eigenlijk vind ik persoonlijk het huidig systeem niet slecht alleen vind ik soms dat er soms nogal kwistig met replies wordt omgesprongen. Theoretisch vraagje (geen request hoor), hoe zou de beoordeling van foto's verlopen mocht de naam van de poster niet vermeld worden ?

                      Dany.

                      Comment


                      • #12
                        yep, goed idee. mijn stem heb je iig
                        --
                        Play Drakensang - a free online mmorpg

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by TrustNoOne
                          Zou het niet interessant zijn mensen verplicht meer dan 1 woord als reply te geven? (beetje zoals photosig)
                          Ik zie soms foto's met daar 20 keer mooie foto onder. In hoeverre dit bruikbaar is voor de poster.....
                          Dit zou ook de vloed aan "nietszeggende" replies oplossen. Als je iets mooi vindt, dan kan je toch minstens 1 zin schrijven waarom je het mooi vindt. Op 2 dagen verdwijnen foto's direct 5 pagina's verder door dergelijke replies.
                          Dit moest al lang eens van mijn lever
                          De laatste twee weken zeg ik bij Showcase niets meer en ga alleen naar de foto's kijken,dus aan mijn nietszeggende woorden kan het al niet liggen hé.
                          Laat de mensen zelf bepalen wat ze zeggen,al is dit met korte woorden.
                          Het is gewoon al een hele tijd te druk op Showcase,er zijn er gewoon te weinig Showcases of zijn er teveel foto's.
                          In deze topic hadden ze het ook al,hoe je commentaar moet geven.

                          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=34478&whichpage=3

                          Daarbij Wesley had het hier over iets vele beter en daar ga ik wel mee akkoord.

                          Voila,mijn lever is nu ook terug in orde ( of is het mijn maag ? ) en sorry als mijne reply wat kort is hé.


                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TrustNoOne
                            Zou het niet interessant zijn mensen verplicht meer dan 1 woord als reply te geven? (beetje zoals photosig)
                            Ik zie soms foto's met daar 20 keer mooie foto onder. In hoeverre dit bruikbaar is voor de poster..... // Op 2 dagen verdwijnen foto's direct 5 pagina's verder door dergelijke replies.
                            Dit moest al lang eens van mijn lever
                            Onzin hee... een reply doet niets aan het aantal threads. Het maakt gewoon de thread langer, maar verschuift dus geen foto's. Bovendien zegt het soms genoeg voor een fotograaf als 20 mensen de moeite doen om 'reply' te drukken en hun voorkeur of afkeur te laten blijken.

                            Comment


                            • #15
                              Als de mensen met dit forum niet tevreden zouden zijn dan zouden ze wegblijven, maar het tegendeel is waar, waarom?
                              Dit is een zeer toegankelijk forum, wanneer je je waardering laat blijken in showroom met alleen een 'mooi', wat kan daar tegen zijn, het noemt toch 'SHOWroom', bij SHOW hoort applaus als het goed is.
                              Degenen die niet content zijn met het systeem moeten maar zelf een forum uit de grond stampen, daar kunnen ze dan de regeltjes bepalen zoals zij willen.
                              Ik heb de indruk dat er hier enkelen denken 'zoveel te minder zielen, zoveel de meer vreugd'

                              Comment

                              Working...
                              X