Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdelen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mila
    Ik heb de indruk dat er hier enkelen denken 'zoveel te minder zielen, zoveel de meer vreugd'
    Deze indruk krijg ik langzamerhand ook ja. Ben zelf wat minder reply's aan 't posten, maar heb dat inderdaad vaak vrij kort gedaan met weinig woorden dus, ook dat klopt.
    Maar ik ben niet van plan om dat aan te passen omdat ik van mening ben dat het niet van belang hoeft te zijn voor de maker van de foto waarom ik hem mooi vindt.
    Zal wel wat minder vlug en minder vaak reageren, maar dat komt ook denk ikzelf dat je wat meer tijd neemt om een foto te bekijken en dan pas te bedenken of je reageert en hoe.
    In het begin reageerde ik op bijna elke foto, maar dat was echt een verslaving aan het worden dus. Ben er nu bijna een jaar bij en dan ga je vanzelf alles wat rustiger bekijken denk ik.
    Maar als ik dan terugkijk wat ik hier allemaal heb opgestoken,- vooral van de comments van de wat meer ervaren mensen - dan blijf ik erbij dat je dat uit geen enkel boek kunt halen.

    Groetjes, JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #17
      even oud topic ophalen.

      Is er nog verder gedacht aan de showcase op te delen in verscheidene 'subcases'. Moet m.i. toch makkelijk te doen zijn
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #18
        Lijkt me toch geen verkeerd idee. Het gaat tegenwoordig wel keihard in de showcase ! Foto's genoeg voor verschillende sub categorien dacht ik zo
        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

        Comment


        • #19
          Sluit me hier bij aan, de showcase opdelen in aparte stukken zoals sport, stiileven, model, macro enz ....

          Het tempo waarin het tegenwoordig allemaal opschuift is te hoog.

          Misschien kunnen de postings gelimiteerd worden ofzo ? 1 posting om de 3 dagen ? Maar zoals het nu gaat is er geen bal meer aan.

          Comment


          • #20
            .

            misschien nog een idee (indien nog niet eerder voorgesteld)...

            het aantal topics op 1 pagina uitbreiden van 25 naar 40 of 50 bijvoorbeeld... idem voor het aantal replies in een topic...
            in het eerste geval zullen er zo topics minder snel op de tweede pagina terechtkomen. in het tweede geval komt dit misschien het lezen ten goede...

            mvg,
            steve

            .
            ?

            Comment


            • #21
              Originally posted by Perrush
              even oud topic ophalen.

              Is er nog verder gedacht aan de showcase op te delen in verscheidene 'subcases'. Moet m.i. toch makkelijk te doen zijn

              Zoals de Crew (via jaja) al aangegeven heeft, er wordt over nagedacht.
              Hierbij is het niet zozeer de vraag of het technisch allemaal wel haalbaar is, maar of men dit op BD wil. Over deze vraag is al eerder nagedacht en het antwoord was toen Neen.
              De opgegeven reden hiervoor waren divers.

              Persoonlijk snap ik de drang naar 'het op de eerste pagina staan' niet zo goed. Misschien komt dat omdat ik bij het inloggen op het forum altijd gebruik maak van de optie 'active topics'. Zo heb ik alle nieuwe/gewijzigde topics op 1 pagina Op topics die mij echt interesseren, neem ik een subscription (dus ook op deze ). E-mailtje als d'r iets nieuws in gepost wordt, altijd makkelijk.

              Ik denk dat de wens tot indelen ingegeven wordt door het feit dat mensen gewoon niet alle foto's willen zien en ze van BD verwachten hun voorkeur in hap-klare-brokken aangeleverd te krijgen. (maar ik kan d'r ook giga naast zitten hoor) Ik denk echter dat je hier als poster zelf best wel wat aan kunt doen.

              Een van de regels van het regelement is 'duidelijke topics'. Nu heb ik net even gekeken in Showcase en ik kom daar topics tegen als 'Kluut in vlucht...', '[macro] albino spin?', '[Natuur]...........mepbull' en 'Sluizen'. Allemaal duidelijke topics, die ook nog wel bekeken worden, als ze op pagina 2 of 3 staan. De inhoud is duidelijk, als je daarin ge-interesseerd bent, dan kijk je daarna.

              D'r staan echter ook genoeg topics waaruit niet blijkt waar de foto over gaat. Jammer, want ik kan me voorstellen dat niet iedereen al dat soort postings gaat bekijken.

              Ga je dat voorkomen met een indeling? Voor een deel misschien wel en voor een deel niet.
              Misschien eerst maar eens beginnen met gewoon duidelijk in een topic te zetten wat er op de foto staat.

              just my 2 cents


              -------------------------------------------
              Voor de duidelijkheid: Bovenstaande is de persoonlijke mening van Mod Test. Deze mening geeft op geen enkele wijze de algemene menining van de Crew en/of mede moderatoren weer.
              In every colour there's the light
              In every stone sleeps a crystal
              Remember the Shaman, when he used to say:
              "Man is the dream of the dolphin"

              Comment


              • #22
                Originally posted by BD Moderator Test
                Misschien komt dat omdat ik bij het inloggen op het forum altijd gebruik maak van de optie 'active topics'.
                Dit is inderdaad een vrij handige manier. Afgelopen weekend in Diest moeten vaststellen dat veel mensen hier uit ontwetendheid (?) niet gebruik van maken.

                Daarom oproep: gebruik eens een paar dagen "active topics". En het leven is plots veel aangenamer.

                peter

                Comment


                • #23
                  Originally posted by peter
                  Dit is inderdaad een vrij handige manier. Afgelopen weekend in Diest moeten vaststellen dat veel mensen hier uit ontwetendheid (?) niet gebruik van maken.

                  Daarom oproep: gebruik eens een paar dagen "active topics". En het leven is plots veel aangenamer.
                  Die optie gebruik ik al een hele tijd en die is idd heel handig.

                  En wat ook handig is, is de mogelijkheid om vlug van het ene topic naar het volgende (of vorige) te springen met en . Deze staan bovenaan en onderaan elke topic.

                  Maar jullie zullen toch moeten toegeven dat de lijst elke dag langer en langer wordt en het aantal replies per topic kleiner en kleiner (op enkele uitzonderingen na, meestal van getalenteerde, bekende leden ).
                  Vroeger mocht je bij wijze van spreken (want wie doet dit nu? ) een dagje overslaan om het forum te lezen, je had er nog altijd een overzicht op. Nu moet je per dag al enkele malen inloggen om alles te kunnen bekijken (laat staan dat er nog veel tijd overblijft om commentaar te geven).

                  Waar is de tijd dat beginners volop advies kregen om hun eerste, getoonde foto's te verbeteren ? Als ze nu 2 replies krijgen is het soms veel ...
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #24


                    à la http://www.phototakers.com ?
                    ______________________________________
                    Johan Leuyckx
                    Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
                    www.leuyckx.be

                    Comment


                    • #25
                      volgens mij is dit zeker geen slecht idee.
                      en hoe je het ook draait of keert, als je op een slechte (lees: drukke) moment een foto post, is die zo verdwenen in de hoop nieuwe threads en reply's..

                      @Moderator & JaJa:

                      heeft dit forum geen POLL functie?
                      zet gewoon een vote op, JA / NEE, een democratische manier lijkt me.
                      1 stem / ingelogd lid..

                      Wat ik ook denk te merken is dat topics van minder ervaring leden zowieso meestal minder replies halen dan de ervaren rotten die hier al geruime tijd vertoeven. 't kan een verkeerde indruk zijn, maar 'k denk dat net die "rookies" de opbouwende kritiek het meest nodig hebben (mezelf onder andere).
                      Misschien dat er inderdaad, door het splitsen van de Showcase thread,
                      meer doelgericht kan gebrowsed/replied worden...

                      Dit is zeker geen negatieve kritiek, gewoon een vaststelling.
                      ik heb al héél wat geleerd hier!!


                      Stijn
                      My Portfolio (like!)
                      Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                      Comment


                      • #26
                        Hallo,

                        Omdat we als crew niet dadelijk reageren op een topic betekent dat niet dat het onderwerp niet belangrijk is.
                        We houden alle voorstellen wel degelijk in ons achterhoofd.
                        Maar - zoals enige tijd geleden elders ook al te lezen viel zijn we momenteel op een ander front ook druk bezig met het forum - en dat heeft nu onze prioriteit omdat de indeling en de structuur daarmee ook nauw samenhangen.
                        Het is onze enige bedoeling het forum zo goed en zo vlot mogelijk te laten draaien - wees daar zeker van ...
                        En nee, we beschouwen het zeker niet als kritiek.
                        Ik denk dat we allemaal op zoek zijn naar de beste oplossing(en) .

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment

                        Working...
                        X