Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud analoge camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderhoud analoge camera's

    Kent er iemand een winkeltje waar men nog onderhoud en herstellingen uitvoert op analoge camera's? Ik heb een aantal body's die wel eens onderhoud op de sluiter kunnen gebruiken, maar vind hier niet onmiddellijk een geschikte winkel voor. Ik woon zelf in Gent, maar hoor graag alle mogelijke opties. Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Onderhoud analoge camera's

    Hangt er een beetje van af welk merk/type camera. Voor Oost-Duitse camera's en lenzen is er bvb fotoservice-olbrich in Görlitz waar ik goeie ervaringen mee heb. Voor Mamiya is er dan Focale22 in Frankrijk die een goede naam heeft, maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt/moeten maken.

    Comment


    • #3
      Re: Onderhoud analoge camera's

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Hangt er een beetje van af welk merk/type camera. Voor Oost-Duitse camera's en lenzen is er bvb fotoservice-olbrich in Görlitz waar ik goeie ervaringen mee heb. Voor Mamiya is er dan Focale22 in Frankrijk die een goede naam heeft, maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt/moeten maken.
      Gaat in dit geval om een Nikon FE en Nikon F3.

      Comment


      • #4
        Re: Onderhoud analoge camera's

        Je kan eens vragen bij Camera Service Limburg in Nederland. Geen ervaring mee, maar ik had daar gevraagd of ze grootformaat sluiters herstelden. (kon een andere sluiter voor weinig geld op de kop tikken en heb dat toen niet laten herstellen)

        Comment


        • #5
          Re: Onderhoud analoge camera's

          Kijk eens als camera repair nog bestaat. Eekhout 16 Gent (tegen de kazerne). De allerbeste in zijn vak is Sover Wong in Londen maar ik vrees dat die enkel F2 doet, ik heb er zo ooit ene opgestuurd en ik kreeg hem terug met een uitgebreid gecommentarieerd verhaal + een CD met beelden van de verschillende stappen + een lijst met de gecalibreerde sluiterssnelheden (de fabriekswaarden van Nikon stonden er bij, de zijne waren beter) + een speciaal Japans muntje dat als enige exact geschikt is om het batterijcompartiment te openen....

          Comment


          • #6
            Re: Onderhoud analoge camera's

            En de factuur ?? zat die er ook bij?

            Comment


            • #7
              Re: Onderhoud analoge camera's

              https://www.analoogfotoforum.nl/inde...c,16754.0.html

              hier vind je enkele adressen, voel je vrij om ook nog even door de rest van het forum te gaan!

              Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: Onderhoud analoge camera's

                Ik heb eens een prijsofferte gevraagd bij Will van Manen om een mooie Yashica 124G te herstellen, ik viel van mijn stoel toen ik de prijs zag.
                Alleen het opsturen en terugsturen zat die al boven de € 150. Het herstellen van de 124G was een veelvoud van dat bedrag.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Onderhoud analoge camera's

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  En de factuur ?? zat die er ook bij?
                  Jawel, het viel mee. In ieder geval maar 1/4 van wat ik recent heb betaald voor de reparatie van mijn 70-200.....

                  Comment

                  Working...
                  X