Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 38
  1. #1

    Standaard Nen mens komt inderdaad wat tegen!!!!

    De hele hektische dramatiek begint eigenlijk bij een bericht van de post: "bericht van niet levering pakket, dd maandag 30 september" ... dat we toen in onze brievenbus vonden ... HET RELAAS ...

    Op donderdag 26 september 2002 bestelde ik dan eindelijk de felbegeerde digitale camera Canon Powershot G2, op het voor ons vertrouwde adres www.fotoking.de ... We hadden er een klein jaar terug reeds onze Nikon CP 880 met accesoires besteld, en alles was toen ook vlotjes verlopen ... Onmiddelijk na online bestelling (op vrijdag 27 sept.) kregen we ook deze keer bevestigingsmail van goede ontvangst "order" + mededeling dat de Canon slechts binnen 15 werkdagen zou geleverd kunnen worden, omdat hij wegens grote vraag niet meer in voorraad was en de levertijd van Canon ietwat op zich liet wachten ... Effe balen - want de Nikon was indertijd wel op voorraad en toen werd die ons twee dagen na bestelling reeds per taxipost geleverd, maar goed ... "geduld is een schone zaak, nietwaar?!"

    Dan werd het maandag, 30 september ... en vonden we 's avonds dus een bericht van de post in onze bus:
    "bericht van niet levering pakket" - afhaalbaar vanaf 1 oktober 09h00 in het postkantoor ...

    JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ... Dit moest en kon niet anders dan de digi zijn!!!!
    Had Fotoking blijkbaar toch nog een levering binnengekregen van Canon en hadden ze m'n bestelling toch al kunnen opsturen???

    Op dinsdag 1 oktober 2002 ... toevallig vrij van werk (alsof dat het zo moest zijn ...) snelde Sammeke natuurlijk in speed-tempo naar de post om het pakket (rembourszending, stond wel niet op bericht van de post vermeld, maar goed) op te halen.
    Wat bleek?? ZE KONDEN HET PAKKET OP GEEN 100 UREN TERUGVINDEN!!!!!!! HET WAS SPOORLOOS!!!

    Het deerde hun daar precies ook niet zo veel, tot ik hun vertelde dat het pakket wellicht een digitale camera bevatte - het enige pakket wat ik op dat moment trouwens verwachtte ... Dan schoten ze bij de post toch wel een beetje meer in aktie ... Ze zouden alle postkantoren in Gent faxen om op zoek te gaan naar ons pakket ...
    De dagen die erop volgden trakteerde ik de post voorts op persoonlijke bezoeken of telefoontjes om te informeren naar het verloren pakket ... Ze antwoordden me uiteindelijk dat ik niet meer moest langskomen of bellen; van zodra pakket gevonden zou ik een nieuw bericht in de bus krijgen ...
    Tja, wat nou??? Er zat niks anders op dan te wachten ... Effe dacht ik eraan om Fotoking te mailen, maar toen meende ik dat ik maar beter kon afwachten, om niet nodeloos verwarring te scheppen ... Zo gedacht, zo gedaan!

    Dagen verstreken ... Stilte in de brievenbus ... geen beweging ... "geduld is een héél schone zaak!!"

    En toen was het ineens donderdag 17 oktober 2002 ... My brother has his birthday ...
    Die avond vonden we na lang wachten opnieuw een bericht in de bus ... deze keer van TAXIPOST!!
    Het betrof een rembourszending ad xxx euro, en aan het bedrag te zien moest dit echt wel de lang verwachte digitale camera in pakket van Fotoking Duitsland zijn ... Op de kaart van TAXIPOST stond "dat we elkaar niet hadden kunnen treffen, en dat we mochten opbellen om een nieuwe afspraak ter levering mochten maken" ...
    Dus, gelijk gebeld naar TAXIPOST ... Ze konden leveren vanaf maandag 21 oktober, maar we spraken af dat ze het pakket kwamen leveren op dinsdag 22 oktober - daartoe nam ik dan voor de zekerheid ook een dag verlof!
    TAXIPOST beloofde ons dat ze op dinsdag in de loop van de voormiddag zouden leveren - zoals wij hadden mogen vooropstellen ...

    Vreemd genoeg stak er op 17 oktober 2002 nog een "brief" in de bus van een privé courrier ...
    Deze liet mij weten dat er een pakket voor mij in hun magazijn stond ... van FK (Fotoking????) - zonder meer, geen sprake van rembourszending of wat dan ook ... Ze noteerden in brief gewoon een referentienummer van het pakket + afzender: FK?!!!
    'k Moest hun voor 22 oktober 2002 m'n correcte adresgegevens doorspelen ter levering van het pakket, anders zou het cfm voorwaarden afzender teruggestuurd worden???!
    'k Begreep er niks meer van ... Dus, mailde ik die privé courrier daaromtrent en legde ik uit dat ik maar één pakket uit Duitsland verwachtte, nl. van Fotoking, maar dat dat pakket mij op dinsdag 22 oktober in de voormiddag zou worden geleverd ... Daarop kreeg ik 's maandags een mail terug dat het hier dan wellicht om een vergissing ging, dat de afzender mogelijk per abuis tot 2 x toe m'n bestelling in pakket had opgestuurd, en dat ik maar moest laten weten wat er met het pakket bij hun moest gebeuren ...

    Tja, het enige wat ik kon doen, was TAXIPOST afwachten, want aan hun moest ik immers het totaal verschuldigde bedrag betalen ... in ruil voor ontvangst pakket.

    Dinsdagmorgen 22 oktober, met de kippen uit bed gesprongen ... In een roesh huishoudelijke taken aangevat, in blijde afwachting van levering pakket TAXIPOST ...
    Het werd 11h30 ... Nog geen taxipost gehoord of gezien ... Sammeke begon al op hete kolen te zitten en besloot maar 'ns te bellen naar Taxipost om te horen of het pakket al dan niet onderweg was ...
    'k Moest een nummer opgeven ... Nah, op de kaart van TAXIPOST stond niet één nummer, behalve het bedrag van de rembourszending en ... DPO ... Maar, met onze adresgegevens konden ze de toestand van zaken ook al opsporen (gelukkig maar!!!) ...
    "Chauffeur is onderweg met uw pakket, maar het zal wellicht rond 13h00 zijn eer dat ie bij jullie is ..."

    Ok, dus gewoon nog effe geduld uitoefenen dan ... "geduld werd met de moment een schonere zaak!!!!"

    Het werd 13h30 ... Nog niks!!!!! Ze maken het wel spannend ...!!

    Om 13h40 ging de bel ... "TAXIPOST MET PAKKET UIT DUITSLAND" luidde het door de parlofoon ...

    BLIJ BLIJ BLIJ BLIJ ...

    Chauffeur binnengelaten ... Maar, we hadden het er met ons beidjes al over gehad dat we voor de zekerheid maar beter konden vragen of we het pakket mochten openen, alvorens te betalen, want met die brief van die privé courrier die we op 17 oktober ontvingen, wilden we wel eerst zéker zijn dat de juiste bestelling in het pakket zat - temeer omdat het bedrag dat we aan TAXIPOST moesten betalen 8 euro meer was dan wat ik als totaalprijs op bevestigingsmail van Fotoking had gekregen!!!!! - Een hele discussie (doch wel een beleefde) begon met chauffeur ... Als hij dit toestond, kon hem dat z'n job kosten!!!! Hoedanook, we gaven hem het geld (gepast, en met veel kleingeld erbij!!) en terwijl hij het geld aan het tellen was, maakten we als de bliksem dat pak open ...
    Tot onze grote opluchting zagen we tussen de krantenverfrommelingen de doos van de Canon Powershot G2 blinken, dus dat zat wel goed ... Chauffeur buiten gelaten, en pakket verder ingekeken ...

    TRIL TRIL TRIL ... SPANNEND ... EN OF!!!!!!!!!!!
    Wat bleek?????? In de doos van de camera stak alles van benodigde kabels, geheugenkaart, accu en adapter
    BEHALVE DE CAMERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    "Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezes!!!!"

    Had ik net een kapitaal uitgegeven, had ik er slechte voorgevoelens over gehad, en was ik blijkbaar tóch in de zak gezet!!!!!!!!!!!!! Onbeschrijfelijk dat gevoel en hoe m'n verstand op 00000000000 kwam te staan ...
    'k Stond er werkelijk met de handen in het haar te janken, dat het niet meer proper was ...!!!

    Wat nu begonnen??!! Direct bellen naar TAXIPOST en verhaal doen natuurlijk ... We werden daar natuurlijk van Pierke naar Paalke gestuurd, tweede keer moeten bellen met hetzelfde ritueel - omdat we de eerste keer verbroken werden!!!! Uiteindelijk kregen we op het einde van ons vertelde drama koelbloedig te horen dat we klacht moesten indienen tegen TAXIPOST op adres "nanananana" en tegen afzender ...
    Intussen was ik wel m'n geld kwijt ... en nog iets, geen bewijs van betaling gekregen van chauffeur!!!!!!! Die frank is mij ingevallen terwijl ik in shock aan het bellen was met taxipost (de chauffeur was ook met zeven haasten vertrokken - wellicht omdat de plicht verder riep?! of watte???!!) ... Volgens TAXIPOST is dit heel normaal dat je niet moeten onderteken voor ontvangen rembourszending?! Nochtans meen ik dat ik indertijd bij in ontvangst nemen van rembourszending Nikon CP wel heb moeten ondertekenen voor ontvangst en betaling ... Excuus van TAXIPOST:"ja, maar heel veel chauffeurs vergeten dat" ... Dus, over dat laatste deed Taxipost ook heel 'licht' ...
    Maar goed, we eindigden met de woorden dat we zeker een brief zouden schrijven ... Maar, we waren de wanhoop wel nabij en voelden niet bepaald begrip van TAXIPOST ...

    WAT MOESTEN WE NOU?????!!!

    In een flash kwam het in mij op om 'ns naar die privé courrier in de buurt van Gent te bellen en ons verhaal te doen, misschien wisten die wel raad, konden zij met TAXIPOST praten, of weet ik veel wat ... want wellicht dat die privé courrier ook nog m'n pakket had, waarvoor ik inmiddels - zoals gevraagd aan TAXIPOST had betaald, omdat die zo vooropgesteld werd door Fotoking Duitsland ... Was dat nou niet straf? Twee pakketen in m'n buurt, geld weg ... maar geen camera?!!!!!!!!

    Bij de privé courrier trof ik een rustig en luisterend oor ... terwijl we aan de praat waren en de andere kant mij vroeg of ik iets speciaals aan het pakket kon opmerken (werd het reeds geopend, opnieuw dichtgeplakt, welke tape werd gebruikt, welk ref nr stond er op het pakket, was er een zegel op het pakket, ed) had de privé courrier (aan de telefoon zijnde) het pakketje dat zij daar bij zich hadden opengemaakt om te zien wat de inhoud was ...
    Er was niks onaanvaardbaars aan het pakket van Taxipost te zien, Duitse tape, zegel, ref nummer - alles bleek normaal te zijn ... Op de bijgevoegde bestelbon van Fotoking zag ik plots staan: "2 Pakette" ...
    De privé courrier kreeg intussen meer begrip op de situatie ... Fotoking had m'n order blijkbaar over 2 pakketen verstuurd: 1. accesoires van het pakket naar Taxipost en daarbij Taxipost als inner voor het verschuldigde bedrag gedoopt ... 2. de camera zelf hadden ze dus naar die privé courrier verstuurd - waarvoor er bij ontvangst niks meer moest betaald worden, want Fotoking had er dan blijkbaar voor geopteerd het totale bedrag door taxipost te laten innen ... GOED OM WETEN ALLEMAAL? NIET??!!!!
    Nah, nen mens zou nu toch wel van minder een paniekaanval krijgen, waarbij hartklep dicht kan slaan??!!!!

    Moraal van het verhaal:

    Alles is dan toch veilig op z'n pootjes terecht gekomen; we zijn de camera gisterennamiddag persoonlijk bij de privé courrier gaan afhalen, en tegen 16h30 waren we thuis met het complete pakket!!!
    Alles nog 'ns goed doorkeken ... de set was compleet en er is op het eerste zicht niks mis mee ...
    Omdat ik nog ferm moest bekomen van de shock heb ik camera & accesoires veilig opgeborgen, want ik trilde nog helemaal van de paniek die mij was overvallen!!!!
    M'n felbegeerde G2 krijgt komend weekend m'n volledige en welverdiende aandacht!!!
    Waarom had Fotoking dat pakket in twee delen opgestuurd: om de verzendingskosten te beperken en voor de veiligheid???

    Wat ik wel nog ga doen, is Fotoking informeren over de shock die ze mij bij deze manier van verzending bezorgd hebben ... Het ware wel tof geweest hadden ze op voorhand een kort mailtje verstuurd met opmerking van op welke wijze ze m'n order zouden opsturen, niet?????

    De Nikon CP zat indertijd in een grotere doos, en werd wel in 1 pakket opgestuurd, en de verzendingskosten waren identiek (voor mij als klant dan toch) ...

    Het verschil van die 8 euro is ook verklaarbaar ... Op de site van Fotoking staat er immers dat er voor onder rembourszending naar Benelux een kost wordt gevraagd van om en bij de 19 euro, terwijl ze mij op bevestigingsmail per vergissing te weinig hadden aangerekend ... en dat was mij ook opgevallen, dus ik had ook wel rekening gehouden (in m'n achterhoofd) met dergelijke correctie bij in ontvangst nemen ...

    De privé courrier raadde mij anders wel nog aan TAXIPOST aan te schrijven om toch een bewijs van betaling op te vragen, want eigenlijk had ik dat gekregen moeten hebben ...
    Maar ja, langs de andere kant: als ik het geld niet had gegeven, dan had taxipost het pakket niet geleverd en hadden ze het gewoon terug meegenomen ... Dus??

    Nog één kleine opmerking: ondertussen kregen we ook een nieuw bericht in de loop van vorige week ivm het "verloren pakket" dat teruggevonden was ... Dit hebben we gisteren afgehaald, en had stomweg niks met heel deze zaak te maken; het betrof een leuke attentie van een goede vriendin van ons ...


    STERK VERHAAL OF NIET????

    Zouden jullie nog om betalingsbewijs naar Taxipost schrijven??????






  2. #2
    Geregistreerd: 17 mei 2002

    Standaard

    Oef, een echte thriller Sammeke.
    Slecht voor het hart in elk geval
    Maar uiteindelijk hebben jullie de camera en dat is het voornaamste nietwaar ?
    Ik zou toch nog maar eens achter dat betalingsbewijs aangaan, je weet maar nooit.
    Trouwens heb je dat niet nodig voor je garantie?
    Jo

    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  3. #3

    Standaard

    Jek, wat een verhaal ! Leest als de beste thriller !
    Maar gauw van die G2 genieten en "shooten" zou ik zeggen !

    Groeten,
    Saluti,

    Pascal

  4. #4

    Standaard

    heb mijn microdrive (petieterig klein) ook besteld bij fotoking en afgehaald bij taxipost-kantoor in Mol. Ik heb daar toch een ontvangstbewijs getekend. Hier best toch voor zorgen denk ik.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

  5. #5

    Standaard

    Prachtig verhaal, spannend verteld.
    Leerzaam.
    Met de beste groeten.

  6. #6
    Geregistreerd: 20 september 2002

    Standaard

    Lol, ja Sammeke we hebben dit dus samen meegemaakt, maar nu ik het wederom lees, lig ik echt gigantisch in een deuk
    En op de manier dat je dit alles verteld jeeemig!!!
    't Is weer raak hoor
    Ennuh jazeker, dit weekend super genieten van je G2 he?



    Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
    -------------------------------------------
    Girly
    --------------------------
    Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
    --------------------------

  7. #7

    Standaard

    Originally posted by Girly
    Lol, ja Sammeke we hebben dit dus samen meegemaakt, maar nu ik het wederom lees, lig ik echt gigantisch in een deuk
    En op de manier dat je dit alles verteld jeeemig!!!
    't Is weer raak hoor
    Ennuh jazeker, dit weekend super genieten van je G2 he?




    Ja, ge kunt de vertelling mooi vinden en zo, maar het is wel effectief allemaal zo gelopen, en op dat moment gisteren kon ik echt wel stijl achterover vallen van het verschot ... Achteraf, éénmaal het hart gelucht, kan ik weer op positieven komen, maar het was niet echt lachen gisteren

    Bedankt voor al jullie reacties ...
    'k Ga zeker nog taxipost contacteren om een bewijs van betaling op te eisen ...

    En 'k ga zeker van de G2 genieten
    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

  8. #8
    Geregistreerd: 20 april 2002

    Standaard

    Als ik dat zou voorkrijgen zou ik een ongeluk begaan denk ik...als ze me eerst niet moeten reanimeren teminste....

    Een mens spaart wat, investeerd na wikken en wegen, wacht ongeduldig, en krijgt dan zoiets voor... zucht x1000
    Nikon CP5700

  9. #9
    Geregistreerd: 20 september 2002

    Standaard


    Ja Krikke, "aangename verrassingen" voelen anders aan

    Bedankt voor je medeleven ... m'n hart klopt al wat rustiger nu
    Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
    -------------------------------------------
    Girly
    --------------------------
    Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
    --------------------------

  10. #10
    Geregistreerd: 12 januari 2002

    Standaard

    Sammeke wat een story zeg.......

    Maaaaaaaaaaaaaaaarrrrrr de G2 is toch nog (gelukkig) gearriveerd .

    Geniet er x-tra van zou ik zeggen

    mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

  11. #11
    Geregistreerd: 9 augustus 2001

    Standaard

    Het was een lang verhaal en ik lees niet zo graag op dit uur, maar het klonk als een erg verhaal met een "eind goed al goed" afloop.

    Proficiat Sammeke met je G2 en laat de fotos maar komen

  12. #12

    Standaard

    Maar Sammeke toch, mijn hart stond even stil......
    Maar een goeie afloop, gelukkig
    Ik had eigenlijk al een foto verwacht
    "Alive and Kicking"

    http://www.pbase.com/tinnew

  13. #13

    Standaard

    pfff wat een verhaal zeg....
    maar eind goed, al goed, toch
    heel veel plezier met jullie G2 gewenst
    ben benieuwd naar de foto's

    groetjes
    Anja
    Nikon / Tamron

  14. #14
    Geregistreerd: 31 december 2001

    Standaard

    Inderdaad een straf verhaal...
    Dus, als je iets onder rembours laat afkomen, dan moet je dus betalen aan de postbode/taxipost.
    En inderdaad, je MOET EERST betalen en DAN PAS mag je het pakje openmaken !! M.a.w. als je dan bijv. een stuk steen ipv een digicam in dit pakje ontdekt, zelfs in het bijzijn van Taxipost/Postbode, ben je toch je geld kwijt en dien je die zaak zelf op te lossen met de afzender !!
    Taxipost/Postbode geeft je je geld niet terug zelfs indien ze zelf ook vaststellen dat er een steen in de doos zit !!!!
    Moraal vh verhaal :
    Aankoop via internet betaal je beter met VISA-kaart, want als er dan een steen in de doos zit, ben je daar bij VISA voor verzekerd en krijg je vrij gemakkelijk die som terug (van VISA).
    Althans, dit heb ik me laten wijsmaken door een kennis die bij BCC (=VISA) werkt !
    Wel vermijden om je VISA nrs ook via internet door te geven ! Desnoods fax je die nrs.via een klassieke telefoonlijn door naar de internet-winkel.

    Enjoy your G2
    (Ik hoop er binnenkort ook een te bestellen via internet ...)
    Bye,
    Dirk

  15. #15

    Standaard

    Allen van harte bedankt voor jullie reacties ...

    @Tinne: nog geen pics van G2, omdat ik nog maar ophou met trillen van het verschot, en 't zou wel erg zijn moest ik dan nu al m'n G2 laten vallen, niet?
    Maar, wees gerust ... Dra komen er enkele testshots ... Dat ding kan zien dat het marcheert, of ik ga het krijgen ...

    @ DirkB ... Interessante tip eigenlijk ... Ga toch 'ns proberen uit te zoeken of dat feit een nagel is die prachtig op de kop kan slaan
    Want, als dat effectief zo is, dan voortaan liever idd met visa ...

    @ Jakke, DutchPoison ... Watch out for pics from G2

    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

  16. #16

    Standaard

    Dit is inderdaad geen plezante ervaring, maar ik raad je aan even door te bijten en een bewijs van betaling aan te vragen voor in orde te zijn met de garantie. Maar eenmaal je foto's kan nemen zal alles rap vergeten zijn.

    Greetingzzzz,
    Canon 6D

  17. #17

    Standaard

    Originally posted by Tom Bombadil
    Dit is inderdaad geen plezante ervaring, maar ik raad je aan even door te bijten en een bewijs van betaling aan te vragen voor in orde te zijn met de garantie. Maar eenmaal je foto's kan nemen zal alles rap vergeten zijn.

    Greetingzzzz,
    Inderdaad Tom ... 'k Zal zeker niet nalaten om een betalingsbewijs op te eisen ...
    Ga ik dadelijk doen

    Bedankt voor je antwoord ...
    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

  18. #18
    Geregistreerd: 31 juli 2002

    Standaard

    Heb ik het juist als ik dan stel dat je een gratis camera had gehad indien je taxipost niet zou betalen, en het pakket van de privé-leverancier had aangenomen?
    Nikon D50

  19. #19

    Standaard

    Originally posted by Burdy
    Heb ik het juist als ik dan stel dat je een gratis camera had gehad indien je taxipost niet zou betalen, en het pakket van de privé-leverancier had aangenomen?
    Niet echt ... Dat zou pas makkelijk geweest zijn

    Ten eerste zou ik dan alleen de camera hebben gehad, zonder meer ...
    Ten tweede zou Fotoking de camera naderhand beslist terugeisen of het teruggestuurde van Taxipost opnieuw aanbieden, ter verduidelijking (de situatie zou sowieso dan toch wel verduidelijkt worden?!) van hoe het pakket werd opgestuurd ... als ze na enige tijd het verschuldigde bedrag nog niet hadden gekregen, de camera wel werd afgehaald ('k heb die afhaling wel moeten aftekenen en identiteitskaart moeten voorleggen), het pakket van taxipost (schuldeiser voor Fotoking!) plots terugkwam ...

    Maar goed, genoeg geleuterd nou ...
    De batterij is aan het opladen ... ... Heb al een stuk van de handleiding in het Engels "online" doorgenomen ... en ik heb ferm veel zin in een schitterend zonnig weekend, met zachte zomerse temperaturen, een hoge zon die door een felblauwe lucht straalt, en een wind die compleet stil ligt ... Maar 't zal waarschijnlijk toch weer een ander klimaat zijn, waain we zullen mogen vertoeven


    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

  20. #20

    Standaard

    Twee weken geleden heb ik mijn camera besteld bij Fotoking, vorige week maandag werd deze onder rembours geleverd door een privé courier. Die man liet me een formulier ondertekenen en toen ik mijn geld bovenhaalde om het verschuldigde bedrag aan hem te betalen, beweerde hij bij hoog en bij laag dat deze levering absoluut niet onder rembours was. Hij nam het geld niet aan en vertrok, ik bleef verbaasd met mijn camera achter.

    Ik heb Fotoking onmiddellijk een e-mail gestuurd en de situatie uitgelegd met de vraag hoe we de betaling dan het best kunnen afhandelen. Een week later (afgelopen maandag) had ik nog altijd geen antwoord van hen ontvangen. Ik heb hen dan nog maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag. Nu is het ondertussen al donderdagavond en heb nog altijd niets gehad.

    Ik heb dus inderdaad al meer dan 10 dagen de camera in mijn bezit en Fotoking laat maar niets van zich horen. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

    Elke

  21. #21

    Standaard

    Originally posted by Elke
    Twee weken geleden heb ik mijn camera besteld bij Fotoking, vorige week maandag werd deze onder rembours geleverd door een privé courier. Die man liet me een formulier ondertekenen en toen ik mijn geld bovenhaalde om het verschuldigde bedrag aan hem te betalen, beweerde hij bij hoog en bij laag dat deze levering absoluut niet onder rembours was. Hij nam het geld niet aan en vertrok, ik bleef verbaasd met mijn camera achter.

    Ik heb Fotoking onmiddellijk een e-mail gestuurd en de situatie uitgelegd met de vraag hoe we de betaling dan het best kunnen afhandelen. Een week later (afgelopen maandag) had ik nog altijd geen antwoord van hen ontvangen. Ik heb hen dan nog maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag. Nu is het ondertussen al donderdagavond en heb nog altijd niets gehad.

    Ik heb dus inderdaad al meer dan 10 dagen de camera in mijn bezit en Fotoking laat maar niets van zich horen. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

    Elke

    Hier begrijp ik echt niets meer van ...
    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

  22. #22

    Standaard

    Originally posted by Elke
    Twee weken geleden heb ik mijn camera besteld bij Fotoking, vorige week maandag werd deze onder rembours geleverd door een privé courier. Die man liet me een formulier ondertekenen en toen ik mijn geld bovenhaalde om het verschuldigde bedrag aan hem te betalen, beweerde hij bij hoog en bij laag dat deze levering absoluut niet onder rembours was. Hij nam het geld niet aan en vertrok, ik bleef verbaasd met mijn camera achter.

    Ik heb Fotoking onmiddellijk een e-mail gestuurd en de situatie uitgelegd met de vraag hoe we de betaling dan het best kunnen afhandelen. Een week later (afgelopen maandag) had ik nog altijd geen antwoord van hen ontvangen. Ik heb hen dan nog maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag. Nu is het ondertussen al donderdagavond en heb nog altijd niets gehad.

    Ik heb dus inderdaad al meer dan 10 dagen de camera in mijn bezit en Fotoking laat maar niets van zich horen. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

    Elke
    Als zij er niks van zeggen best ook niet meer mailen zeker.

    Wie weet heb je nog een gratis camera!

  23. #23

    Standaard

    Scary, en nu moet ik nog zien in slaap te geraken.
    Probleem waar de Washingtonshooter wel raad mee zou weten...
    Waarom dure spullen niet laten leveren in winkel van naam waar die duitsers zaken mee kunnen doen. Zekerheid en gemak voor alle twee, meer zaken omwille van BE-binding en uiteindelijk minder kosten.
    g-riet-ings,

  24. #24
    Geregistreerd: 25 mei 2002

    Standaard

    Het intrigeert me al lang hoezeer veel van de mensen in dit forum op 'postorderbedrijven' (tegenwoordig on-line shop of zo genoemd) vertrouwen. Ik heb tot mijn verbazing al veel goede ervaringen gelezen, en al bij al is dit verhaal ook een goede ervaring. Tussendoor zag ik een advies om beter meteen met Visa te betalen (zij het, heel verstandig, niet via internet).
    Dit alles veronderstelt echter een sluitend systeem van bonafide on-line shops, gecombineerd met bonafide koerierdiensten en correct gebruik van betalingsmedia.
    Het zal nu zo ongeveer exact 2 jaar geleden zijn dat ik op via internet iets vond op een Duitse site dat toen omgerekend 30 000 BF kostte (een schaakcomputer van Novag om precies te zijn). Ik contacteerde Belgische winkels : niemand had dit ding in huis. Ik overwoog even om het ding in die Duitse winkel te bestellen en mijn visakaartnummer prijs te geven, maar was toch wantrouwig. Ik zocht op de site van de fabrikant Novag, en tot mijn verbazing maakte de fabrikant nergens melding van dit toestel. Ik stuurde een mailtje naar Japan en ontving antwoord : ze waren inderdaad bezig met een prototype en waren hoogst verbaasd dat die Duitse winkel dit toestel al aanbood, het was immers volstrekt niet op de markt. Ze kondigden het toestel zelfs niet voor de eerstkomende maanden aan.

    Mocht ik al met visa betaald hebben, dan weet ik niet hoe het verder zou zijn gelopen. Misschien zou de on-line shop me op de hoogte hebben gebracht, misschien niet. Misschien zou men mijn bestelling in petto hebben gehouden tot het ding op de markt kwam. In elk geval tegen dat het ding op de markt kwam, interesseerde het me niet meer. Ondertussen kan je het kopen voor een derde van de oorspronkelijke prijs, maar met een concept dat niet meer gelijkt op het oorspronkelijk aangekondigde (volgens mij een tegenvaller). Op die paar jaar tijd zijn diverse palmtops op de markt gekomen die schaakprogramma's met betere opties kunnen draaien.

    Voor alle duidelijkheid : ik wil hier niet off-topic lopen door over een schaakcomputer te beginnen. Ik wil tot voorzichtigheid aanmanen met on-line shopping.

    De suggestie van de vorige poster vind ik zeer goed. Ik shop graag on-line, in die zin dat ik producten, informatie en prijzen on-line zoek. Levering krijg ik toch wel liever in de real world, met real money.

    Vriendelijke groeten,
    Ander

  25. #25

    Standaard

    Originally posted by grietings
    Scary, en nu moet ik nog zien in slaap te geraken.
    Probleem waar de Washingtonshooter wel raad mee zou weten...
    Waarom dure spullen niet laten leveren in winkel van naam waar die duitsers zaken mee kunnen doen. Zekerheid en gemak voor alle twee, meer zaken omwille van BE-binding en uiteindelijk minder kosten.

    Ja, wat je zegt ... Maar ja, waarom zouden ze het makkelijk maken als het ook moeilijk en omslachtig kan ... En als de prijzen 'ns overal min of meer evenredig liepen, dan moesten we het ook allemaal niet zo ver gaan zoeken!
    Hoe dan ook, heb gisteren al plezier beleefd aan camera
    Volledig ingesteld, en handleiding grosso modo doorgenomen, de eerste testshots liggen vast ... de komende dagen testen we verder en dra krijgen jullie pics van m'n splinternieuwe speeltje
    Riet, tof dat je hier gereageerd heb ...
    Heb Taxipost immers ook gemaild met verzoek om betalingsbewijs etc.
    Nu maar afwachten hoe traag en met hoeveel moeite dat ik deze in bezit zal krijgen
    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •