Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nen mens komt inderdaad wat tegen!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Dit is inderdaad geen plezante ervaring, maar ik raad je aan even door te bijten en een bewijs van betaling aan te vragen voor in orde te zijn met de garantie. Maar eenmaal je foto's kan nemen zal alles rap vergeten zijn.

    Greetingzzzz,
    Canon 6D

    Comment


    • #17
      Originally posted by Tom Bombadil
      Dit is inderdaad geen plezante ervaring, maar ik raad je aan even door te bijten en een bewijs van betaling aan te vragen voor in orde te zijn met de garantie. Maar eenmaal je foto's kan nemen zal alles rap vergeten zijn.

      Greetingzzzz,
      Inderdaad Tom ... 'k Zal zeker niet nalaten om een betalingsbewijs op te eisen ...
      Ga ik dadelijk doen

      Bedankt voor je antwoord ...
      Sam greetzzzzzzz U
      -------------------------------------------
      Never apologize for showing feeling.
      When you do so, you apologize for the truth.
      -------------------------------------------
      Canon Stuff

      Comment


      • #18
        Heb ik het juist als ik dan stel dat je een gratis camera had gehad indien je taxipost niet zou betalen, en het pakket van de privé-leverancier had aangenomen?
        Nikon D50

        Comment


        • #19
          Originally posted by Burdy
          Heb ik het juist als ik dan stel dat je een gratis camera had gehad indien je taxipost niet zou betalen, en het pakket van de privé-leverancier had aangenomen?
          Niet echt ... Dat zou pas makkelijk geweest zijn

          Ten eerste zou ik dan alleen de camera hebben gehad, zonder meer ...
          Ten tweede zou Fotoking de camera naderhand beslist terugeisen of het teruggestuurde van Taxipost opnieuw aanbieden, ter verduidelijking (de situatie zou sowieso dan toch wel verduidelijkt worden?!) van hoe het pakket werd opgestuurd ... als ze na enige tijd het verschuldigde bedrag nog niet hadden gekregen, de camera wel werd afgehaald ('k heb die afhaling wel moeten aftekenen en identiteitskaart moeten voorleggen), het pakket van taxipost (schuldeiser voor Fotoking!) plots terugkwam ...

          Maar goed, genoeg geleuterd nou ...
          De batterij is aan het opladen ... ... Heb al een stuk van de handleiding in het Engels "online" doorgenomen ... en ik heb ferm veel zin in een schitterend zonnig weekend, met zachte zomerse temperaturen, een hoge zon die door een felblauwe lucht straalt, en een wind die compleet stil ligt ... Maar 't zal waarschijnlijk toch weer een ander klimaat zijn, waain we zullen mogen vertoeven


          Sam greetzzzzzzz U
          -------------------------------------------
          Never apologize for showing feeling.
          When you do so, you apologize for the truth.
          -------------------------------------------
          Canon Stuff

          Comment


          • #20
            Twee weken geleden heb ik mijn camera besteld bij Fotoking, vorige week maandag werd deze onder rembours geleverd door een privé courier. Die man liet me een formulier ondertekenen en toen ik mijn geld bovenhaalde om het verschuldigde bedrag aan hem te betalen, beweerde hij bij hoog en bij laag dat deze levering absoluut niet onder rembours was. Hij nam het geld niet aan en vertrok, ik bleef verbaasd met mijn camera achter.

            Ik heb Fotoking onmiddellijk een e-mail gestuurd en de situatie uitgelegd met de vraag hoe we de betaling dan het best kunnen afhandelen. Een week later (afgelopen maandag) had ik nog altijd geen antwoord van hen ontvangen. Ik heb hen dan nog maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag. Nu is het ondertussen al donderdagavond en heb nog altijd niets gehad.

            Ik heb dus inderdaad al meer dan 10 dagen de camera in mijn bezit en Fotoking laat maar niets van zich horen. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

            Elke

            Comment


            • #21
              Originally posted by Elke
              Twee weken geleden heb ik mijn camera besteld bij Fotoking, vorige week maandag werd deze onder rembours geleverd door een privé courier. Die man liet me een formulier ondertekenen en toen ik mijn geld bovenhaalde om het verschuldigde bedrag aan hem te betalen, beweerde hij bij hoog en bij laag dat deze levering absoluut niet onder rembours was. Hij nam het geld niet aan en vertrok, ik bleef verbaasd met mijn camera achter.

              Ik heb Fotoking onmiddellijk een e-mail gestuurd en de situatie uitgelegd met de vraag hoe we de betaling dan het best kunnen afhandelen. Een week later (afgelopen maandag) had ik nog altijd geen antwoord van hen ontvangen. Ik heb hen dan nog maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag. Nu is het ondertussen al donderdagavond en heb nog altijd niets gehad.

              Ik heb dus inderdaad al meer dan 10 dagen de camera in mijn bezit en Fotoking laat maar niets van zich horen. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

              Elke

              Hier begrijp ik echt niets meer van ...
              Sam greetzzzzzzz U
              -------------------------------------------
              Never apologize for showing feeling.
              When you do so, you apologize for the truth.
              -------------------------------------------
              Canon Stuff

              Comment


              • #22
                Originally posted by Elke
                Twee weken geleden heb ik mijn camera besteld bij Fotoking, vorige week maandag werd deze onder rembours geleverd door een privé courier. Die man liet me een formulier ondertekenen en toen ik mijn geld bovenhaalde om het verschuldigde bedrag aan hem te betalen, beweerde hij bij hoog en bij laag dat deze levering absoluut niet onder rembours was. Hij nam het geld niet aan en vertrok, ik bleef verbaasd met mijn camera achter.

                Ik heb Fotoking onmiddellijk een e-mail gestuurd en de situatie uitgelegd met de vraag hoe we de betaling dan het best kunnen afhandelen. Een week later (afgelopen maandag) had ik nog altijd geen antwoord van hen ontvangen. Ik heb hen dan nog maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag. Nu is het ondertussen al donderdagavond en heb nog altijd niets gehad.

                Ik heb dus inderdaad al meer dan 10 dagen de camera in mijn bezit en Fotoking laat maar niets van zich horen. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

                Elke
                Als zij er niks van zeggen best ook niet meer mailen zeker.

                Wie weet heb je nog een gratis camera!
                Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
                www.D-Noizz.be
                wim.proot@gmail.com

                Comment


                • #23
                  Scary, en nu moet ik nog zien in slaap te geraken.
                  Probleem waar de Washingtonshooter wel raad mee zou weten...
                  Waarom dure spullen niet laten leveren in winkel van naam waar die duitsers zaken mee kunnen doen. Zekerheid en gemak voor alle twee, meer zaken omwille van BE-binding en uiteindelijk minder kosten.
                  g-riet-ings,

                  Comment


                  • #24
                    Het intrigeert me al lang hoezeer veel van de mensen in dit forum op 'postorderbedrijven' (tegenwoordig on-line shop of zo genoemd) vertrouwen. Ik heb tot mijn verbazing al veel goede ervaringen gelezen, en al bij al is dit verhaal ook een goede ervaring. Tussendoor zag ik een advies om beter meteen met Visa te betalen (zij het, heel verstandig, niet via internet).
                    Dit alles veronderstelt echter een sluitend systeem van bonafide on-line shops, gecombineerd met bonafide koerierdiensten en correct gebruik van betalingsmedia.
                    Het zal nu zo ongeveer exact 2 jaar geleden zijn dat ik op via internet iets vond op een Duitse site dat toen omgerekend 30 000 BF kostte (een schaakcomputer van Novag om precies te zijn). Ik contacteerde Belgische winkels : niemand had dit ding in huis. Ik overwoog even om het ding in die Duitse winkel te bestellen en mijn visakaartnummer prijs te geven, maar was toch wantrouwig. Ik zocht op de site van de fabrikant Novag, en tot mijn verbazing maakte de fabrikant nergens melding van dit toestel. Ik stuurde een mailtje naar Japan en ontving antwoord : ze waren inderdaad bezig met een prototype en waren hoogst verbaasd dat die Duitse winkel dit toestel al aanbood, het was immers volstrekt niet op de markt. Ze kondigden het toestel zelfs niet voor de eerstkomende maanden aan.

                    Mocht ik al met visa betaald hebben, dan weet ik niet hoe het verder zou zijn gelopen. Misschien zou de on-line shop me op de hoogte hebben gebracht, misschien niet. Misschien zou men mijn bestelling in petto hebben gehouden tot het ding op de markt kwam. In elk geval tegen dat het ding op de markt kwam, interesseerde het me niet meer. Ondertussen kan je het kopen voor een derde van de oorspronkelijke prijs, maar met een concept dat niet meer gelijkt op het oorspronkelijk aangekondigde (volgens mij een tegenvaller). Op die paar jaar tijd zijn diverse palmtops op de markt gekomen die schaakprogramma's met betere opties kunnen draaien.

                    Voor alle duidelijkheid : ik wil hier niet off-topic lopen door over een schaakcomputer te beginnen. Ik wil tot voorzichtigheid aanmanen met on-line shopping.

                    De suggestie van de vorige poster vind ik zeer goed. Ik shop graag on-line, in die zin dat ik producten, informatie en prijzen on-line zoek. Levering krijg ik toch wel liever in de real world, met real money.

                    Vriendelijke groeten,
                    Ander

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by grietings
                      Scary, en nu moet ik nog zien in slaap te geraken.
                      Probleem waar de Washingtonshooter wel raad mee zou weten...
                      Waarom dure spullen niet laten leveren in winkel van naam waar die duitsers zaken mee kunnen doen. Zekerheid en gemak voor alle twee, meer zaken omwille van BE-binding en uiteindelijk minder kosten.

                      Ja, wat je zegt ... Maar ja, waarom zouden ze het makkelijk maken als het ook moeilijk en omslachtig kan ... En als de prijzen 'ns overal min of meer evenredig liepen, dan moesten we het ook allemaal niet zo ver gaan zoeken!
                      Hoe dan ook, heb gisteren al plezier beleefd aan camera
                      Volledig ingesteld, en handleiding grosso modo doorgenomen, de eerste testshots liggen vast ... de komende dagen testen we verder en dra krijgen jullie pics van m'n splinternieuwe speeltje
                      Riet, tof dat je hier gereageerd heb ...
                      Heb Taxipost immers ook gemaild met verzoek om betalingsbewijs etc.
                      Nu maar afwachten hoe traag en met hoeveel moeite dat ik deze in bezit zal krijgen
                      Sam greetzzzzzzz U
                      -------------------------------------------
                      Never apologize for showing feeling.
                      When you do so, you apologize for the truth.
                      -------------------------------------------
                      Canon Stuff

                      Comment


                      • #26
                        Waarom dure spullen niet laten leveren in winkel van naam waar die duitsers zaken mee kunnen doen. Zekerheid en gemak voor alle twee, meer zaken omwille van BE-binding en uiteindelijk minder kosten
                        euhm, lees dit nog eens na, en zeg me dan eens wat er niet in klopt...

                        inderdaad...

                        er zijn in België ook winkels die digicams verkopen, dezelfde zelfs, dezelfde merken, dezelfde types !!!

                        En die zouden moeten dulden dat je bij hen Duitse digicams kunt aankopen, of dat de slager om de hoek dat doet.
                        Het probleem zit o.m. in de BTW die in Duitsland lager ligt.

                        Het ligt dus niet aan moeilijk doen, noch van de Belgische winkels, noch van de Duitse. Ze verplichten je ook niet om te laten opsturen hé, je kan de spullen ook gaan afhalen ook.

                        Wat ik meestal doe: zoek naar een real world-adres, controleer of het bestaat en/of doe navraag op enkele fora naar ervaringen van gebruikers.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #27
                          Kijk, ik heb hier nooit gezegd dat ik niet tevreden ben over Fotoking - ze leveren voor mij nog altijd perfect goede service ... Alleen hadden ze bij dergelijke methode van opsturing gewoon effe kunnen laten weten hoe ze dat gingen doen, nl. via twee diensten.
                          Heb indertijd al genoeg geïnformeerd her en der naar service en betrouwbaarheid van Fotoking, en ben enkel op positieve commentaren en feiten gebotst ...
                          Heb hier gewoon effe verhaal willen doen van de shock die een mens kan opdoen, indien afzender kiest voor een omslachtiger manier van opsturen bestelling - zonder de klant daarvan effe kort op de hoogte te stellen (per email of zo)
                          Voor de rest geen negatieve comments te melden over Fotoking ...
                          Me dunkt dat de meesten toch wel goed onderzoek doen naar betrouwbaarheid van bepaalde bedrijven, vooraleer ze ermee in zee gaan ... Zoniet, dan is dat weer een ander verhaal
                          Sam greetzzzzzzz U
                          -------------------------------------------
                          Never apologize for showing feeling.
                          When you do so, you apologize for the truth.
                          -------------------------------------------
                          Canon Stuff

                          Comment


                          • #28
                            Sam, dat weet ik, ik ben één van degenen die je vertelde dat fotoking een goede, betrouwbare zaak is. Nu vind ik ook wel raar wat er gebeurde.

                            Maar mijn reactie ging over het feit dat ze de dingen moesten doorsturen naar belgische winkels waar je ze dan kon afhalen, wat misschien zonder nadenken wel een goede oplossing is, maar volledig ondoenbaar is..
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by ander
                              Het intrigeert me al lang hoezeer veel van de mensen in dit forum op 'postorderbedrijven' (tegenwoordig on-line shop of zo genoemd) vertrouwen. Ik heb tot mijn verbazing al veel goede ervaringen gelezen, en al bij al is dit verhaal ook een goede ervaring. Tussendoor zag ik een advies om beter meteen met Visa te betalen (zij het, heel verstandig, niet via internet).
                              Dit alles veronderstelt echter een sluitend systeem van bonafide on-line shops, gecombineerd met bonafide koerierdiensten en correct gebruik van betalingsmedia.
                              Ander
                              Gewoon een kwestie van u vooraf even deftig te informeren vooaleer online tot aankoop over te gaan. Wie gaat er nu in hemelsnaam bv. een spiksplinter gloednieuw model digicam kopen bij een niet gekend (online) adres ? Ik doe al jaren online aankopen met zowel betalingen via visa (internet) als onder rembours. Nooit één slechte ervaring mee gehad. En als alle internetbetalingen met het online (secure) doorgeven van visanummers aan betrouwbare adressen zouden gehackt worden, was het visa-systeem al lang onderuit gegaan denk ik.
                              Sammeke koopt bij Fotoking, toch een gerenommeerde shop? Loopt normaal niet fout.
                              En wat die bonafide koerierdiensten betreft : ABX / DHL / TAXIPOST /ENZOZIJNERNOG / niet bonafide ???? Wie vertrouw je eigenlijk ? De real world verkoper om de hoek kan je evenzeer een kat in een zak verkopen die je dan met jouw real money betaald hebt.
                              En je zegt verbaasd te zijn over het feit dat in dit forum zoveel mensen goede ervaringen hebben met online kopen. Gewoon een teken dat deze mensen vooraf geïnformeerd waren. Of verbaast je dat ook ???

                              Ludovic P.
                              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                              BD0118BE

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by tom314
                                Sam, dat weet ik, ik ben één van degenen die je vertelde dat fotoking een goede, betrouwbare zaak is. Nu vind ik ook wel raar wat er gebeurde.

                                Maar mijn reactie ging over het feit dat ze de dingen moesten doorsturen naar belgische winkels waar je ze dan kon afhalen, wat misschien zonder nadenken wel een goede oplossing is, maar volledig ondoenbaar is..

                                Ok, ok
                                Maar, mag ik er even op nadrukken dat ik Fotoking al langer kende dan dat ik van het bestaan van BD afwist ... Bij mijn weten heb ik hier ook altijd positieve ervaringen met Fotoking rondgegooid, maar niet expleciet gekregen hier ... maar soit ...
                                Sam greetzzzzzzz U
                                -------------------------------------------
                                Never apologize for showing feeling.
                                When you do so, you apologize for the truth.
                                -------------------------------------------
                                Canon Stuff

                                Comment

                                Working...
                                X