Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negen uur tijdsverschil!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Negen uur tijdsverschil!

    Onlangs maakten wij een reis naar de USA. We gebruikten twee fototoestellen. Bij het klasseren van de foto's bleek dat ik bij één van de twee toestellen de tijdzone pas na drie dagen aangepast had.
    Als ik de foto's van de twee fototoestellen nu samenvoeg en ze chronologisch laat sorteren, zit ik natuurlijk met een klein probleem.
    Bestaat er een mogelijkheid om de juiste datum en het juiste uur te zetten bij de eigenschappen van de foto's. Is dit op één of andere manier nog aan te passen?

    Met dank,

    Raf

  • #2
    Re: Negen uur tijdsverschil!

    Ik denk dat dat met geosetter wel moet lukken, daar kan je de tijdszone aanpassen voor de geselecteerde foto's ( bij aanpassen datum )
    Prima programma om GPS gegevens toe te voegen aan je foto's, Ik gebruik een Garmin, en die bewaard een track waar je overal geweest bent (als het ding aanstaat natuurlijk) daar staat ook de tijd bij wanneer je waar was, wel zien dat je tijdsinstelling op fototoestel zo nauwkeurig mogelijk is!
    Succes er mee
    Daniël

    Comment


    • #3
      Re: Negen uur tijdsverschil!

      Lightroom kan dit in iedergeval...dus de tijd een paar laten opschuiven, etc..
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Negen uur tijdsverschil!

        Ik heb het ook via Lightroom opgelost:
        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X