Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag dit....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mag dit....

    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000465968728
    Alfafocus: Veerle Goyvaerts

    Op welke naam alfafocus geregistreed is vind je via dns.be Met google en de eigenaar kom bij facebook waar vriendin vd eigenaar foto's plaatst met een link naar de website.
    Adres in Berlaar vind je dan ook weer op dns.
    Zijn we al allemaal te weten gekomen met dank aan creative service, wiens kaartjes zo ook misbruikt.

    Ze heeft een BTW nummer, maar dit wil wss niets zeggen e

    Op facebook heb ik ze ook al gevonden

    Heb mail terug had van Sofam. Ze kunnen enkel dossier behandelen als ik me lid maak (versta dat wel) maar weegt het lidgeld op tov de vergoeding.
    Mijn schoonzus kan ook klacht indienen als ze wenst, aangezien het haar minderjarige dochter is die op de foto staat.

    Comment


    • #17
      Re: Mag dit....

      lid maken bij sofam kost je 1malig ( dus niet jaarlijks ) 125 euro ofzoiets, en 1 foto die zij kunnen "recuperen" brengt je 139 euro ( allee toen ik ) dus winst maak je zeker
      effe aanpassen : van hun site :

      Een overschrijving van 123,95 € op onze bankrekening nr 210-0444101-87 uit te voeren. Het is een éénmalige bijdrage. U hoeft dus geen jaarlijks lidgeld te betalen.

      Bij reproductie zonder voorafgaande toestemming:
      Wanneer het werk zonder voorafgaande toestemming van de auteur en/of zijn rechthebbende wordt gereproduceerd wordt er een schadevergoeding van 200% van het basisrecht met een minimum van 123, 95 EUR per reproductie voorzien.
      Last edited by Guest13; 18 januari 2012, 14:57. Reden: aanpassing

      Comment


      • #18
        Re: Mag dit....

        Dus je recupereert gewoon je bedrag terug via deze personen?

        Comment


        • #19
          Re: Mag dit....

          als dat op mijn antwoord is : yep, je hoeft niks te doen ( wel natuurlijk de bewijzen leveren,) en zij doen juridisch verder alles.
          ( echt gebeurd voorbeeld : van 1 foto : hij had de naam erop verandert en dit in een boekske gezet, heeft ne maat 65000 fr. opgebracht ( +-1625 euro ) was in 3000 oplages gedrukt, en dit was een 1malig boekske ( reklame boekje met sponsers enzo...) voor ne veldcross, dus geen boekje dat je kon kopen in de boekhandel.)

          Comment


          • #20
            Re: Mag dit....

            Heb bericht terug had van Sofam, en het weegt niet op
            idd 123 euro om lid te worden en dan nog es 40 euro per uur voor het openen van het dossier. dat is het mij nu ook niet waard
            Mij is het trouwens niet om een vergoeding te doen, maar gewoon om het principe dat je geen foto's claimt als eigen werken.
            Ga haar allezins een mail zenden met mijn gedacht en hopen dat de andere betrokkene wel iets kunnen bereiken waardoor ze mss beseft dat je zoiets gewoon niet doet.

            Comment


            • #21
              Re: Mag dit....

              Ben al jaren lid van Sofam en dat staat ook duidelijk op mijn website.
              Waarschijnlijk schrikt dat potentiële plaatjesdieven af.

              Comment


              • #22
                Re: Mag dit....

                Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
                Heb bericht terug had van Sofam, en het weegt niet op
                idd 123 euro om lid te worden en dan nog es 40 euro per uur voor het openen van het dossier. dat is het mij nu ook niet waard
                Mij is het trouwens niet om een vergoeding te doen, maar gewoon om het principe dat je geen foto's claimt als eigen werken.
                en daar gaan de dader(s) dus ook vanuit hè.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Mag dit....

                  aanklagen en de grond inboren
                  Advocaat nodig?
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mag dit....

                    Melden aan moderator en vragen om persoon te bannen?
                    iemand die foto's steelt, moet hier toch geen toegang meer krijgen?
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mag dit....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
                      Heb bericht terug had van Sofam, en het weegt niet op
                      idd 123 euro om lid te worden en dan nog es 40 euro per uur voor het openen van het dossier. dat is het mij nu ook niet waard
                      Mij is het trouwens niet om een vergoeding te doen, maar gewoon om het principe dat je geen foto's claimt als eigen werken.
                      Ga haar allezins een mail zenden met mijn gedacht en hopen dat de andere betrokkene wel iets kunnen bereiken waardoor ze mss beseft dat je zoiets gewoon niet doet.
                      als er folderkes van gedrukt zijn en rondgedragen wat al bewezen is, telt de schade niet per foto maar wel per reproductie.
                      dus een oplage van bv 500 folderkes kan al aardig oplopen.
                      een mail sturen.... zijt dan eerst zeker dat je geen stappen meer gaat ondernemen, anders begint sofram er niet meer aan als je mails begint te sturen naar betrokkene.

                      grts
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mag dit....

                        Er staat toch nergens dat de dief een account heeft op dit forum

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mag dit....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Er staat toch nergens dat de dief een account heeft op dit forum
                          Nochtans staat dat hier letterlijk:

                          Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


                          Account naam is Veego.
                          reageert al op 3 huwelijks-reportage-verzoekjes met hetzelfde email adres.
                          Kans lijkt mij groot... dat dat een en dezelfde persoon is
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mag dit....

                            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                            aanklagen en de grond inboren
                            Advocaat nodig?
                            ja maar liefst eentje die gratis werkt
                            ben maar een eenvoudig werkmens

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mag dit....

                              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              als er folderkes van gedrukt zijn en rondgedragen wat al bewezen is, telt de schade niet per foto maar wel per reproductie.
                              dus een oplage van bv 500 folderkes kan al aardig oplopen.
                              een mail sturen.... zijt dan eerst zeker dat je geen stappen meer gaat ondernemen, anders begint sofram er niet meer aan als je mails begint te sturen naar betrokkene.

                              grts
                              ze verzend de flyers via mail, We weten al van een aantal personen naar wie ze die gezonden heeft, maar ze kan er nadien nog zo 100 versturen
                              En dit ga je nooit te weten komen

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mag dit....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Nochtans staat dat hier letterlijk:

                                Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


                                Account naam is Veego.
                                reageert al op 3 huwelijks-reportage-verzoekjes met hetzelfde email adres.
                                Kans lijkt mij groot... dat dat een en dezelfde persoon is

                                idd die persoon

                                Comment

                                Working...
                                X