Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Standaard Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

Waar zijn er leuke verborgen pareltjes te vinden in België. Natuurgebieden met vennen, weilanden, natte heide, plassen... Ik zou graag wat meer natuurfotografie doen in de ochtend. Vennen en natte heide gebieden zijn ideaal voor het vormen van nevel, wat een natuurfoto dan weer wat meer sfeer geeft. Heeft iemand nog tips voor soortgelijke locaties? Ik heb zelf geen auto dus echt gaan verkennen is moeilijk voor me. Ik moet echt al gericht gaan zoeken én vinden op de ochtend zelf.
    Ook zou ik het leuk vinden om iemand te ontmoeten die dezelfde fotografie doet en er misschien samen af en toe op uit trekken. (Ik woon in regio Gent)

Groetjes!

Standaard Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

Er zijn heel mooie boeken uitgegeven, waar in detail vermeld staat waar en wanneer je die plekken kan bezoeken.
    Nu kan ik hier moeilijk die boeken overschrijven

Google eens naar
    - Koen De Langhe
    - Bart Heirwegs
    - Bob Luijks
    en sorry voor al die andere auteurs, die ik nu vergeet te noemen.
    Anderen kunnen dit lijstje misschien aanvullen.

Als je een fotomaatje zoekt, vertel dan ook waar je woont !

Oh ja, Gent was vermeld.
    Laatst gewijzigd door lut; 15 februari 2021 om 20:10

In het Gentse heb je Bourgoyen, ergens tussen Mariakerke en Drongen en uit die buurt zag ik al veel goede beelden
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

de Bourgoyen ken ik uiteraard, maar daar al net iets té veel geweest. Ik doelde meer op iets onbekendere pareltjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evie Bekijk bericht
    de Bourgoyen ken ik uiteraard, maar daar al net iets té veel geweest. Ik doelde meer op iets onbekendere pareltjes.
    Als je zelf geen auto hebt wordt het uiteraard moeilijk om die "onbekende pareltjes" te vinden, laat staan er te geraken
    Als je er kunt geraken met het openbaar vervoer zijn ze ook niet onbekend meer hé

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Ja, okeee. Twas maar een vraag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Als je zelf geen auto hebt wordt het uiteraard moeilijk om die "onbekende pareltjes" te vinden, laat staan er te geraken
    Als je er kunt geraken met het openbaar vervoer zijn ze ook niet onbekend meer hé

grts
    Sieg
    Zoals de TS zelf zegt, 's morgens én openbaar vervoer is tricky.
    Veel kan men bereiken met volgende planning:
    • Planning: weer , locatie. Als je alles moet verzinnen ter plaatse maak je géén foto
    • Neem een B&B de avond ervoor.
    • Schaf een plooifiets aan om mee te nemen
    • Bezoek toeristische websites voor detail en regels

Een voorbeeld:
    https://blog.gerthermans.be/wandelin...eide-zonhoven/
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Heb je een fiets?
    Dat breidt je actieradius toch wel flink uit naargelang je conditie...

Fondatie van Boudelo is ook zeker de moeite in de ochtend. Niet echt vennen maar toch regelmatig mistige taferelen als de weersomstandigheden goed zitten. Ligt tussen Stekene-Lokeren-Sint-Niklaas

Vennetië ?

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 november 2020, 10:34
  2. Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 juli 2016, 12:25
  3. Urbex Locaties België
    Door Urundi in forum Reisfotografie
    Reacties: 290
    Laatste bericht: 19 november 2014, 21:45
  4. Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 maart 2011, 17:47