Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lambency Flash Diffuser goed of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lambency Flash Diffuser goed of niet?

    Goede middag, iedereen

    Ik was laatst op een festival en ik zag daar iemand met een Lambency Flash Diffuser denk ik dat het was.
    (lijkt allesinds op deze: https://www.youtube.com/watch?v=niEOxQF2-Go)


    *Maar is dit een goed idee om deze aan te schaffen?
    *Wat zijn de grote voor EN nadelen van dit?
    *Waar vindt ik dit in België of kan ik dit best online kopen? Wat is een goede site dan?

    *is dit combineerbaar met de Metz 44 AF 1? Of kan ik best een andere aanschaffen?

    Het is vooral voor op festival fotografie
    En ik weet dat een flits eigenlijk not done is, en zelf vindt ik ook dat dit de sfeer wat weg laat, maar soms kun je gewoon niet anders. En ja ik heb licht sterke lenzen van F2.8. Maar ik was 2 weken terug op Extrema outdoor als fotograaf, en daar schenen heel weinig lichten op het publiek, dus echt serieus moeilijk om daar savonds laat foto's te maken.
    Maar ik had wel de indruk bij die gast die dit had, dat de flits precies niet zo fel was en overal wat ging, en daar door de sfeer niet zo fel weg nam.

    Ik heb zojuist ene gevonden op: http://www.cameranu.nl/nl/p151464/jj...am-metz-44-af? het is wel niet die ik eerst zei, maar deze werkt zoizo op mijn flitser? Of is dit geen goede flitser?

    moesten jullie nog tips hebben, alles is welkom omtrent flitsen op een festival, want heb hier echter nog niet zoveel ervaring mee.

    MVG,
    Jeroen
    Last edited by jeroen1357; 5 juni 2015, 16:47.

  • #2
    Re: Lambency Flash Diffuser goed of niet?

    Die diffusors zijn mijn inziens een broodje aap.
    De hardheid van een lichtbron staat in directe relatie tot zijn groote en hoe ver het van je model staat.
    Hier maak je het lichtoppervlak welliswaar 2 tot 3 keer groter, doch is dat nog steeds peanuts en niet merkbaar op foto.
    Wat je wel zal hebben is 1 tot 2 stops verlies in output LOL

    ik zou zeggen: stop er je geld nie in. is dure bucht en zal in jou geval geen aarde aan de dijk brengen.

    Zelfde verhaal voor die kapjes van 5 euro op ebay. (wat eigenlijk maar 10 cent waard is)
    Maar het voordeel daarvan is dat je in huis met lage witte plafonds iet beter invulling krijgt op je onderwerp.
    Maar je kan dat eigenlijk simuleren door je flits te gebruiken waar em voor ontworpen is.
    Zet de kop op 45 graden naar boven en je hebt exact zelfde effect.
    Dus ook weer niet van toepassing op jou situatie.
    Last edited by xafke; 5 juni 2015, 23:21.

    Comment


    • #3
      Re: Lambency Flash Diffuser goed of niet?

      Ik geef xafke gelijk, volgens mij is zo'n "Omnibounce" alleen maar goed om de accu's van de flitser zo snel mogelijk leeg te krijgen, en tegelijk zorgt die er ook voor dat de flitser oververhit als je een paar foto's kort na elkaar maakt.
      Het grootste deel van de flitsenergie gaat verloren, daardoor moet de flitser veel meer vermogen leveren om de foto correct belicht te krijgen (en dan trekt die meer stroom, en wordt die sneller te warm).

      De oppervlakte vergroot bijna niet, dan zal zo'n plastieken kapje ook niet helpen om het licht zachter te krijgen.
      Ik zie er ook heel veel die de flitser 45° naar boven zetten, op die manier gaat het flitslicht gewoon over het onderwerp heen, dat helpt dus ook helemaal niets.

      De enige manier om het licht zachter te krijgen is door een groot "flitsoppervlak", maar hou er dan ook rekening mee dat heel wat goedkope softboxen het licht vooral in het midden afgeven, er wordt dan maar een beperkt deel van de oppervlakte gebruikt.
      Waarschijnlijk hebben die softboxjes die je op een externe flitser zet hetzelfde probleem, en als die echt invloed zou moeten hebben op de belichting, dan moet je al een heel grote softbox over de externe flitser zetten (dat wordt erg onhandig op een festivalterrein).

      Als ik tijdens optredens foto's maak van het publiek, dan gebruik ik het aanwezige licht, maak een paar foto's kort na elkaar, want het licht dat van het podium komt is geen constante lichtbron.
      Dat de iso dan omhoog moet, dat weet je ook wel, maar met de huidige camera's kan je op hoge iso nog steeds heel aanvaardbare foto's maken.
      Ik heb ooit een flitser meegenomen, maar omdat ik die toch maar zelden gebruikte heb ik die de laatste jaren maar thuis gelaten.
      Als mensen vragen om een foto te maken (dat doen ze hier op Rijkevorsel Swingt geregeld), dan kan je vragen of ze zich zo zetten dat er licht op hun gezichten valt (van het podium, of zelfs van een drankkraam, dat is ook al voldoende).
      Last edited by Black B@ndit; 6 juni 2015, 17:42.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Lambency Flash Diffuser goed of niet?

        sorry voor het late antwoord,

        THNX voor deze info

        Comment


        • #5
          Re: Lambency Flash Diffuser goed of niet?

          Binnen werkt de diffuser perfect als de ruimte niet te groot is(de muren moeten nog wel licht terug sturen).

          Gebruik: de diffuser naar bovenrichten met de holle kant, dus flitskop 90gr draaien(in de lensrichting) en met knikken van kop naar boven richten.

          Nadeel zwaar.

          Gekocht bij Fotoshop Aalten.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Lambency Flash Diffuser goed of niet?

            sorry voor het late antwoord,

            thnx voor de reactie

            Comment

            Working...
            X