Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteitscontrole

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kwaliteitscontrole

    Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
    ben je zeker van 100% kwaliteit (made in Japan)
    Kwaliteit is altijd 100%............
    Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
    alsook voor stereoversterkers (luxmann, accuphase), ze behouden ook hun waarde.
    Heeft niets met Japan te maken uit het slechste kwaliteitsland(UK) komen de wonderbaarlijkst goede audio spullen(Linn, Naim, Quad enz).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: kwaliteitscontrole

      Welke wonderbaarlijke dingen komen dan uit China, uwen Nikon ?
      canon of een sony

      Comment


      • #18
        Re: kwaliteitscontrole

        Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
        Welke wonderbaarlijke dingen komen dan uit China, uwen Nikon ?
        Nee, die komen uit het vaderland van Nikon.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: kwaliteitscontrole

          Denk je dat die uit Japan komt?
          Neem nu uit de analoge tijd, een Carl Zeis objectief, neem nu een 50mm f/1.4 (Made in Western Germany) en een Yashica 50mm F/1.4.
          De Duitse uitvoering koste bv 1.200 Fr. de Yashica met moeite 300 Fr.
          Zowel de Carl Zeis als de Yashica lens werden gemaakt in Japan bij ..........................................Yashica en waren optisch 99,99% gelijk.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: kwaliteitscontrole

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Nee, die komen uit het vaderland van Nikon.....
            China dus, maar he degelijk spul hoor !
            canon of een sony

            Comment


            • #21
              Re: kwaliteitscontrole

              De meeste Nikon body’s worden in Thailand gemaakt. Een topmodel als de D6 daarentegen in Japan.

              Comment


              • #22
                Re: kwaliteitscontrole

                Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                Welke wonderbaarlijke dingen komen dan uit China, uwen Nikon ?
                Wat kwaliteit betreft maakt het niets uit in welk land de productie plaats vind, bv Philips consumenten producten komen al tientallen jaren niet meer uit Eindhoven of Hasselt.
                Last edited by Binnenuit; 10 januari 2022, 23:44.

                Comment


                • #23
                  Re: kwaliteitscontrole

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  De meeste Nikon body’s worden in Thailand gemaakt. Een topmodel als de D6 daarentegen in Japan.
                  Wat kunnen we ons daar dan bij voorstellen, geef de thaise mensen die midrange body's om te assembleren, maar ho wacht eens dienen D6 steekt wel nauw, geef deze maar aan de Japanners.
                  Een voorbeeld nog : ik wou een maand geleden een loopband kopen, de verkoper zei ook dat er de laatste tijd meer mankementen waren aan de loopbanden, wat wil je zei hij, aangezien ze niet kunnen volgen in (alweer China) plukken ze daar gewoon mensen van de straat zonder enige opleiding en zetten die mensen aan de band. Waarom zou die verkoper dat zeggen of hierover liegen.
                  canon of een sony

                  Comment


                  • #24
                    Re: kwaliteitscontrole

                    ik begrijp dat de productiekosten lager zijn in China, daarom dat bijna alles daar gemaakt wordt, maar ik dacht altijd (en dit zou me geruster stellen) dat indien een bijv duitse fabriek in hoogwaardige materialen plots hun productie overlaat aan China, verhuizen er dan duitsers mee met veel know how om dan de chinezen te controleren en zo de kwalteitscontrole hoog te houden ?
                    canon of een sony

                    Comment


                    • #25
                      Re: kwaliteitscontrole

                      Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                      Wat kunnen we ons daar dan bij voorstellen, geef de thaise mensen die midrange body's om te assembleren, maar ho wacht eens dienen D6 steekt wel nauw, geef deze maar aan de Japanners.
                      Niks van. Het andere topmodel, de mirrorless Z9, wordt ook in Thailand gemaakt.

                      Comment


                      • #26
                        Re: kwaliteitscontrole

                        Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                        ik begrijp dat de productiekosten lager zijn in China, daarom dat bijna alles daar gemaakt wordt, maar ik dacht altijd (en dit zou me geruster stellen) dat indien een bijv duitse fabriek in hoogwaardige materialen plots hun productie overlaat aan China, verhuizen er dan duitsers mee met veel know how om dan de chinezen te controleren en zo de kwalteitscontrole hoog te houden ?
                        Ikzelf heb 30 jaar bij Philips components gewerkt als verantwoordelijke opdamp technieken voor folie condensatoren.
                        In Roeselare maakten wij ongeveer 4 miljoen condensatoren
                        per dag.
                        Stilaan verhuisde deze productie naar China en Indië, maar
                        wij bleven verantwoordelijk voor de kwaliteit van deze producten.
                        Enig idee wat een schadevergoeding je kan kosten? Eenmaal mee
                        gemaakt dat wij er eentje kregen van Osram, het ging over twee
                        elektronische TL balasten die door ons product in de fik waren
                        gegaan, Osram deed een terugroepactie van al hun geleverde
                        balasten en armaturen, hun schadevergoeding lag op het rond
                        getal van 2.500.000€.
                        Gelukkig was de Osram lampen devisie een zustermaatschappij
                        van Philips en is er een en ander kunnen geregeld worden.
                        Ik wil maar zeggen, grote merken kunnen zich dat niet permiteren
                        om rommel te produceren.
                        Momenteel zit Mercedes met een terugroepactie van 800.000
                        auto’s (iets in verband met de koeling dacht ik)
                        kan je je voorstellen wat dat zal kosten?
                        De leverancier van het component (waterpomp) mag zich daar ook aan een dikke schadevergoeding verwachten.
                        Ik veronderstel dus dat die toeleveranciers er alles aan doen
                        om kwaliteit te leveren.

                        Comment


                        • #27
                          Re: kwaliteitscontrole

                          Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                          Een voorbeeld nog : ik wou een maand geleden een loopband kopen, de verkoper zei ook dat er de laatste tijd meer mankementen waren aan de loopbanden, wat wil je zei hij, aangezien ze niet kunnen volgen in (alweer China) plukken ze daar gewoon mensen van de straat zonder enige opleiding en zetten die mensen aan de band. Waarom zou die verkoper dat zeggen of hierover liegen.
                          Om zich bijvoorbeeld interessant te maken of zich bij voorbaat in te dekken tegen een eventueel falen van de producten die hij verkoopt.
                          Denk je nu echt dat de verkoper hier in BelgiË of Nederland weet hoe de aanwerving van personeel voor de fabricatie van loopbanden, laat staan onderdelen, gebeurt.

                          Comment


                          • #28
                            Re: kwaliteitscontrole

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ikzelf heb 30 jaar bij Philips components gewerkt als verantwoordelijke opdamp technieken voor folie condensatoren.
                            In Roeselare maakten wij ongeveer 4 miljoen condensatoren
                            per dag.
                            Stilaan verhuisde deze productie naar China en Indië, maar
                            wij bleven verantwoordelijk voor de kwaliteit van deze producten.
                            Enig idee wat een schadevergoeding je kan kosten? Eenmaal mee
                            gemaakt dat wij er eentje kregen van Osram, het ging over twee
                            elektronische TL balasten die door ons product in de fik waren
                            gegaan, Osram deed een terugroepactie van al hun geleverde
                            balasten en armaturen, hun schadevergoeding lag op het rond
                            getal van 2.500.000€.
                            Gelukkig was de Osram lampen devisie een zustermaatschappij
                            van Philips en is er een en ander kunnen geregeld worden.
                            Ik wil maar zeggen, grote merken kunnen zich dat niet permiteren
                            om rommel te produceren.
                            Momenteel zit Mercedes met een terugroepactie van 800.000
                            auto’s (iets in verband met de koeling dacht ik)
                            kan je je voorstellen wat dat zal kosten?
                            De leverancier van het component (waterpomp) mag zich daar ook aan een dikke schadevergoeding verwachten.
                            Ik veronderstel dus dat die toeleveranciers er alles aan doen
                            om kwaliteit te leveren.

                            https://topgear.nl/autonieuws/terugr...800-000-autos/
                            Dankuwel voor deze degelijke uitleg, hier heb ik wat aan.
                            canon of een sony

                            Comment

                            Working...
                            X