Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan er iemand mij goede raad geven a u b

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan er iemand mij goede raad geven a u b

    Ik heb volgende e-mail ontvangen van de maker(s)van www.antwerpen.be.
    Het gaat hier om de fotoreeks over berendrecht die tezien is op mijn website.

    "Ik vind dat u een schitterende fotoreportage gemaakt heeft en zou het
    appreciëren mocht ik voor de website, maar ook eventueel voor een gedrukte publicatie hier gebruik van mogen maken.
    Uiteraard zal ik uw naam dan vermelden.
    Moet dit 'digiron' of uw volledige naam zijn?"

    Moet ik dit gewoon toestaan of moeten hierover best afspraken worden gemaakt?.
    Ik moet hier geen geld voor, maar zou het al zeer fijn vinden dat mijn naam bij de foto(s) vermeld word, of laat ik mijn naam juist niet vermelden en alleen maar digiron?.

    Heeft iemand van jullie al slechte ervaring met zoiets, of heb je een tip, dan had ik deze graag van u vernomen, alvast bedankt voor uw reactie,

    digiron

  • #2
    Wow Digiron...proficiat zou ik zo zeggen !!

    Moest ik in jouw plaats zijn zou ik hier zeker aan meewerken ! Een naamsvermelding is het allerminste wat ze kunnen doen !

    Echter één bedenking van mijnentwege : ik weet niet of het hier een commercële publicatie betreft die achteraf zal verkocht worden, of louter een gratis brochure of iets dergelijks... In het eerste geval zou ik toch een bijdrage vragen, aangezien er met jouw werk geld zal verdiend worden...beroepsfotografen zouden jouw gratis bijdrage aan een commercie zeker niet appreciëren vermoed ik zo....

    trouwens, voor wat hoort wat vind ik !

    in het tweede geval zou ik zonder meer mijn medewerking toezeggen, mits naamvermelding...

    Stef

    Comment


    • #3
      Als het voor deze site is zou ik eerst even informeren of je hier te doen hebt met de mensen van de stad of met een commerciële firma die geld vraagt voor het opbouwen van de site. Als het een firma is zou ik een minimum per foto vragen en in alle gevallen zeker volledige naamsvermelding.
      Misschien heeft Jaja hier al ervaring mee, ik alleszins niet dus hetgeen hier staat is niet meer dan een persoonlijk aanvoelen

      Succes
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Proficiat! Er zitten inderdaad hele mooie foto's tussen ! Ik zou gewoon toestemming geven om de foto's enkel op de gevreegd website te zetten met de vermelding van je naam en eventueel met een copyright symbooltje.

        Comment


        • #5
          dank je jongens voor jullie reactie,

          de site antwerpen.be is enkel informatief maar wat ze nu bedoelen met "maar ook eventueel voor een gedrukte publicatie hier gebruik van mogen maken" daar moet ik nog even het fijne van weten.

          digiron

          Comment


          • #6
            He Ronald,
            Proficiat man....
            Ik zou toch ook wel meewerken hoor...
            Greets
            Silver

            http://www.silver.web-log.nl

            Comment


            • #7
              Digiron ik heb daar praktische ervaring mee
              Voor een infobrochure over Geraardsbergen hebben ze mijn 360° foto
              vanop de Oudenberg op hun cover geplaatst
              zie
              http://www.geraardsbergen.be/nederlands/plaatjes.htm
              daar staat dus wel degelijk mijn naam vermeld
              maar in die brochure is nergens sprake van mijn naam
              maar was wel zeer fier dat ze mijn foto geplaatst hebben op die cover

              dus goeie afspraken maken
              persoonlijk zou ik daar geen geld van willen maar wel een naamsvermelding
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment

              Working...
              X