Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

    Voor wie een van de 2 bedrijven zou gebruiken, kan dat nuttige informatie zijn.
    https://tweakers.net/nieuws/161528/k...onet-over.html

    Iemand met veel geld is de markt aan't "verkleinen" - wellicht een gevolg van het Amazon-verschijnsel.

  • #2
    Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

    Hopelijk is het niet ten nadele van de kwaliteit die Profotonet altijd geleverd heeft

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

      Wow! Dat is heftig nieuws.
      Ben altijd een zeer tevreden klant geweest van Profotonet. Maar Kamera Express zit toch op een ander level van expertise dat ze in huis hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

        Goh jammer.
        Ook altijd tevreden geweest van profotonet.
        Hopelijk gaan ze hiermee niet achteruit.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

          Geen paniek, Profotonet zal nog altijd kwaliteit leveren, waarom zouden ze veranderen.
          Niet omdat er een andere aandeelhouder is, die zoekt winst en wil de markt beheersen.
          De drukpersen en de mensen die ze bedienen zijn nog altijd dezelfde vakmensen.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

            Voor het geld danst de beer. Ja, het zijn misschien nog dezelfde mensen maar andere bazen kunnen andere wetten stellen. Afwachten.

            Comment


            • #7
              Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

              Lijkt mij allemaal logisch: je koopt immers toch een bedrijf om de klanten weg te jagen.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Lijkt mij allemaal logisch: je koopt immers toch een bedrijf om de klanten weg te jagen.....
                Of om uit te breiden en op die manier meer winst binnen te krijgen...
                Afwachten wat het wordt, want ik laat mijn foto's voor de tentoonstelling ook al een paar jaar afdrukken bij Profotonet omdat de kwaliteit daar nog wat beter is dan bij de andere afdrukcentrales.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

                  Als een bedrijf overgenomen wordt, is de kans zeer groot dat de policy in dat bedrijf ook anders wordt. De mensen die er werken krijgen dikwijls heel andere opdrachten, prioriteiten, waardoor het eindresultaat toch beïnvloed wordt. Recent meegemaakt bij een parfumeriezaak waar mijn vrouw klant is/was: overgenomen door Planet en ineens is de service een pak minder ! Het zou mij spijten om zoiets vast te stellen bij Profotonet, want ook altijd heel tevreden geweest met het resultaat. In dit soort verhalen is het einddoel altijd: meer winst maken. En als de leiding geen voeling heeft met de hobby van de klanten, vrees ik ervoor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

                    Hier wordt er direct van uit gegaan als een bedrijf een ander opkoopt dat het per definitie is om af te bouwen of een slechtere service te bieden.
                    Knappe redenering van zij die zo denken.

                    Zouden ze dan niet beter dat geld op straat werpen?
                    Iets opkopen om het naar de duivel t(e helpen? Komaan zeg!
                    Ik denk eerder dat ze die andere bedrijven hebben opgekocht om marktleider te worden in hun branche door hun aanbod juist uit te breiden.

                    Wat wel een verschil zou kunnen uitmaken is om het bestaand personeel te ontslaan om hun eigen personeel er te plaatsen, dat zou pas nadelig zijn.
                    Ik zeg niet dat die onbekwaam zijn maar de routine, de know how aou dan helemaal opnieuw opgebouwd moeten worden.

                    De EU meende ook dat de NMBS in drie afzonderlijke bedrijven moest opgesplitst worden, we hebben het ondervonden hoe goed dat werkte.
                    Dan hebben die onbekwame EU dat terug gebracht tot twee bedrijven, dacht u dat het beter ging?
                    En in België stellen ze daar een totaal onbekwame federale minister aan die de zaak nog verder naar de kl#ten helpt.

                    Kennis en feeling van zaken doen, daar hebben ze in de EU echt veel kaas van gegeten. Kijk naar de IE van Microsoft.
                    Die moest eruit, bij Apple mochten ze hun browser gewoon verder gebruiken.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

                      Kan best zijn Luc, doch vergeet niet dat een bedrijf een ander steeds overneemt om er winst uit te halen hé

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Kan best zijn Luc, doch vergeet niet dat een bedrijf een ander steeds overneemt om er winst uit te halen hé

                        grts
                        Sieg
                        Natuurlijk Sieg, hoe zou je zelf zijn?
                        Maar Kamera Express zal toch niet investeren in twee bedrijven om die later kapot te laten gaan, toch?
                        Eerst afwachten voor men een oordeel velt.
                        Kamera Express is alvast stukken beter in service dan wat ooit Konijnenberg is geweest.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Natuurlijk Sieg, hoe zou je zelf zijn?
                          Maar Kamera Express zal toch niet investeren in twee bedrijven om die later kapot te laten gaan, toch?
                          Eerst afwachten voor men een oordeel velt.
                          Kamera Express is alvast stukken beter in service dan wat ooit Konijnenberg is geweest.
                          Uiteraard Luc, ik vel ook geen voorlopig oordeel, ik hoop dat de kwaliteit van Profotonet gegarandeerd blijft
                          En dat men zeker niet gaat beginnen met goedkoper te werken om er meer winst uit te halen, da's hetgeen ik bedoel.
                          Zoals bvb hun Xpozer prints, daar was bij mij al inkt af door er met een vinger over te wrijven, ok het was een gratis testprint maar dat moet toch ook aan de kwaliteit voldoen

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kamera Express neemt Budgetcam en Profotonet over

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Uiteraard Luc, ik vel ook geen voorlopig oordeel, ik hoop dat de kwaliteit van Profotonet gegarandeerd blijft
                            En dat men zeker niet gaat beginnen met goedkoper te werken om er meer winst uit te halen, da's hetgeen ik bedoel.
                            Goedkoper mag altijd maar de kwaliteit moet uiteraard gegarandeerd blijven.

                            Zoals bvb hun Xpozer prints, daar was bij mij al inkt af door er met een vinger over te wrijven, ok het was een gratis testprint maar dat moet toch ook aan de kwaliteit voldoen

                            grts
                            Sieg
                            Dat ziet er inderdaad niet goed uit als ze zo beginnen, test of niet, het moet goed zijn EN blijven zijn.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment

                            Working...
                            X