Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je blog-site.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Je blog-site.

    Niet meteen iets van gevonden.

    Maar wie heeft hier allemaal een blog? Waarom gebruiken jullie een blog? De voor- en nadelen? Kicken jullie op bezoekersaantallen (statistieken), reacties, of gewoon als een plekje waar je alles bij elkaar kan zetten online.

    Welke blog is volgens jullie het beste om foto's mee te posten?

    Gebruik je een gratis ruimte van een blog provider of heb je je eigen ruimte?

    Blog of website?

    Laat jullie gaan.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Je blog-site.

    Ik ben ooit gestart in oktober 2007 met mijn Nederlandstalige blog. Toen was er nog géén hecht netwerk als Facebook en was "bloggen" een goed platform om je eigen verhaal de wijde wereld in te sturen.

    Mijn doel was vooral techniek te bespreken en dat heb ik in 2007/08/09 redelijk actief gedaan met een pak bezoekers per dag (600 - 900).

    In 2010 heb ik het bloggen even laten liggen, Facebook heeft hier een grote rol gespeeld. Via mijn Facebook profiel bereikte ik op dat moment een pak meer lezers en het systeem liet mij toe om een mooi netwerk uit te bouwen.

    Onlangs heb ik de switch gemaakt naar een Engelstalige blog omdat ik meer en meer Engelstalige Facebook "vrienden" kreeg die mij vroegen of ik niet in het Engels kon bloggen. Op mijn Engelstalige blog heb ik momenteel +/- 500 bezoekers per dag en met pieken over de 700 wanneer er iets online komt.

    Ik kick niet op die aantallen maar het is wel leuk om te weten dat je blogposts gelezen worden, de integratie van Facebook & mijn blog is ook perfect om statistieken bij te houden.

    Ik gebruik de ProPhoto software die ik draai op mijn eigen hosting.

    Bloggen is leuk maar het vergt veel energie om telkens iets te brengen wat lezers aantrekt, zodra je een paar weken niets meer blogt dan verdwijn je snel uit de "feed-reader" van je lezers.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Je blog-site.

      Ik gebruik mijn blog vooral om de thuisblijver/bekenden wat leesvoer te geven als we op vakantie zijn. De software is Wordpress en ik heb er een plug-in voor foto's bij geplaatst. In de beginperiode van mijn site gebruikte ik gewoon pagina's op mijn website maar dat gaat wat omslachtiger om te updaten als je in het buitenland met trage verbindingen zit. Ik heb ook een tijdje Wordpress /Gallery gebruikt waar de foto's dan naar de Gallery gingen maar dat duurde mij ook wat te lang.
      Nu alles geïntegreerd is ben ik er best tevreden over. Van bezoekers lig ik niet wakker.

      Met de webruimte van je provider ga je niet ver lopen want blogs zijn meestal database-driven en bij je provider heb je die functies niet. Hosting is echt een must.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Je blog-site.

        Op gebied van bloggen is Wordpress de referentie.
        Als je er tegenaan ziet om het zelf te installeren en onderhouden, kan je bij GoDaddy een wordpress hosting pakket nemen en dan onderhouden zij de basisinstallatie voor je.

        Het is een Amerikaans bedrijf maar sinds enkele maanden hebben ze een datacenter in Frankrijk en kan je dus je site in Europa laten hosten.

        Voor andere hosting providers kan je hier een kijkje nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Je blog-site.

          Ik gebruik Wordpress en doe het vooral:
          - om mijn ervaringen neer te pennen omdat ik merk dat bepaalde vragen terugkeren en ik die anders telkens opnieuw moet emailen
          - een beetje fotowerk te tonen gezien ik dit jaar in bijberoep gestart ben en dus iets meer aan 'sales' moet gaan doen
          - ik ervaring met bepaalde zaken wil online zetten omdat ik merk dat tijdens online zoektochten naar reviews of ervaringen ik soms zaken mis, en mijn ervaring dan wil delen zodat anderen niet dezelfde frustraties hebben
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Je blog-site.

            Mijn site is er al een 10-tal jaren en is een soort uit de hand gelopen on-line notitieboek voor werk-gerelateerde onderwerpen. Daar horen ook wat foto's bij van drukkerij-musea, zoals bijvoorbeeld de Historische Drukkerij in Turnhout of het Plantin-Moretus museum.

            Sinds enkele jaren gebruik ik tot volle tevredenheid WordPress - waarbij vooral de eenvoud van de software me aansprak. Ik gebruik niet echt foto-gerelateerde plug-ins - dat staat voor 2011 wel op de agenda. Hosting gebeurt in de US bij ICDsoft - goede service tegen een redelijke prijs. Het aardige aan zo een site is dat je eigenlijk redelijk wat opsteekt over web publishing, SEO, HTML,... Zoiets kan later altijd van pas komen. Het aantal bezoekers geeft me wel een kick - het is een soort 'permanente uitdaging' om dat te zien en doen stijgen.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Je blog-site.

              Ik heb recentelijk ook gekozen voor Wordpress. Al gebruik ik mijn op dit moment "het blog" gedeelte niet maar gebruik ik een template waarbij het juist gaat om mijn foto's. Ik had hiervoor iook een site, maar het beheer / onderhoud hiervan was erg omslachtig. Daarnaast deelde ik ook weer een hoop foto's via Facebook ed. Dat doe ik nu niet meer (oa. ivm. rechten etc) maar ben nu net weer begonnen om alles centraal te beheren. Wel uiteraard een koppeling naar Facebook, twitter etc er in opgenomen. Het blog gedeelte, wat overigens makkelijk erbij te halen is, zal ik in de toekomst ook gaan gebruiken vermoed ik. Maar 1 ding tegelijk... eerst de site optimaliseren....
              | Mijn nieuwe website met foto's |

              Comment


              • #8
                Re: Je blog-site.

                hier ook een maand of 2 een blogje, probeer regelmatig iets te plaatsen.
                maar het vergt inderdaad de nodige tijd en aandacht om telkens je blogje "levend" te houden!

                een site kan je "live" plaatsen en nu en dan es updaten door het jaar en blog moet je vrij regelmatig aanvullen. dit vraagt dus een zekere discipline. (das ook mijn voornemen voor 2011, mijn blog uitbouwen tot een degelijk, goede blog)
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Je blog-site.

                  Zelf heb ik een tijdje geleden een blog opgestart om vooral een aantal kennisen en vrienden op de hoogte te houden van waar ik me fotografisch mee bezig houd.
                  Deze vraag was er gekomen nadat ik eens een aantal fotootjes had doorgestuurd van Breendonk en het Duits Militair Kerkhof.

                  Iedere keer dat ik een foto-uitstap doe, komt er ook een onderwerp op mijn fotoblog en nog steeds ontvang ik binnen mijn vrienden- en familiekring regelmatig reacties over de geposte foto's en heel af en toe de vraag of ze een foto of een paar foto's zouden mogen gebruiken (heb nog heel wat studerende familieleden).

                  Als basis gebruik ik Wordpress in een webruimte die ik al jaren huur. Ben er best tevreden over en je kan er meer dan voldoende plugins voor vinden om alles wat meer naar je zin te maken.
                  Last edited by Photoclix; 31 december 2010, 12:44. Reden: Toevoeging van het type blog.
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                  Comment


                  • #10
                    Re: Je blog-site.

                    Ik ben toevallig net gestart met een blog. De bedoeling is om in de loop van 2011 deze regelmatig te onderhouden met mijn fotografie escapades...

                    Zie link in signature.
                    Mijn blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Je blog-site.

                      Mijn Blog heb ik opgestart in 2008 met de naam Project2Fotografie , ik ben er dagelijks wel mee bezig het is voor mij een klein pronkstukje .

                      Groeten

                      Joeri
                      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                      Comment


                      • #12
                        Hallo,

                        Ik werk al een tijdje met wordpress.
                        Zowel mijn blog

                        als de schoolwebsite
                        Bezoek onze nieuwe website via http://www.sbskermt.be

                        zijn eigenlijk websites gemaakt met wordpress en zoals je op de schoolsite kan zien kan je daar erg ver in gaan.
                        Ik ben een zeer tevreden wp-gebruiker.

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Je blog-site.

                          www musicinframe.be is ook gemaakt met wordpress en ik moet zeggen dit werkt zeer goed en het is gemakkelijk op iedere dag de nodige berichten online te zetten. Dus ook een tevreden gebruiker
                          EN voor de webhosting zorgt one.com, tot over een paar weken waren daar wat problemen maar die zijn intussen opgelost

                          Comment


                          • #14
                            Re: Je blog-site.

                            Leuk om te merken dat er toch heel wat mensen met WP werken. Die van mij kan je vinden onderaan in mijn sig.

                            Ik wil zoveel mogelijk en uitsluitend foto's erop plaatsen, en dus geen informatie er rond.
                            Jammer, dat ik geen stumbleupon kan integreren. Twitter en Facebook dan weer wel.

                            Ik doe hem in het engels gewoonweg omdat ik ook internationaal gezien mensen wil aanspreken. Heb veel interesse in concert en urbex maar de laatste tijd lijkt het alsof ik er gewoon niet meer toe geraak om te fotograferen.
                            EMBLEMATA.BE
                            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Je blog-site.

                              Hier ook Wordpress. Het is gewoon een extraatje, en ik post er vooral heel veel paardenfoto's of extra filmpjes ofzo. Het is ook wel handig omdat er enkele vriendinnen van me in het buitenland zitten en zo op de hoogte blijven van alles.
                              http://blackletterday.wordpress.com

                              Comment

                              Working...
                              X