Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 53

Standaard Is dit nu de BD mentaliteit ?

Ik heb onlangs een paar zaken aangeboden in de Koop/Verkoop hoek. Ofwel ben een naïeveling ofwel is de mentaliteit hier op BD totaal zoek, maar in mijn 12 jaar lidmaatschap heb ik dit toch nog niet gezien, laat staan ondervonden.
    Terzake : Ik kreeg een reactie op mijn aanbod van een combinatie Camera + objectief. De man biedt mij een onnozel bedrag aan voor enkel het objectief. Ik antwoord dat ik de voorkeur geeft aan de bundel verkoop en dat ik mij richt op prijzen van deze site: http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266
    Nieuwsgierig hoe ik ben ga ik toch eens gaan kijken met wie ik te doen heb.En wat zie ik in het profiel bij 'recent gestarte discussies' van betreffend persoon? Enkel draadjes (7 in totaal) in "Aangeboden"
    En het zijn stuk voor stuk topproducten die hier te koop gesteld worden.
    - AF S 28m m 1.8 G
    - Nikon SB 900 Professionele flitser
    - Herplaatsing op andere datum : Nikon SB900
    - Nikon 24mm f1.4 AF G
    - Nikon 12-24 f4
    - Nikon 70-200 f2.8 VR1
    - Andermaal Nikon 12-24 F4

Wat mij hier bijzonder opvalt is dat de man beweert overgestapt te zijn naar full frame bij de verkoop van een 12-24mm f4, maar toch komt hij bij mij een bod doen op mijn Nikobn 17-55mm 2.8 DX.
    Ik ga hier allicht weer een pak commentaar op mijn donder krijgen van, "iedereen biedt hoe of wat ie wilt..., iedereen verkoopt wat ie wilt, enz..."
    OK.., allemaal goed en wel, doen jullie maar...
    Hier wordt toch dus duidelijk handel gedreven of hebben we te doen met een handelaar.Ik twijfel eraan of BD hiervoor het juiste forum is. Dit is toch niet meer normaal, mijn gedacht...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Standaard

Enero,

Kort antwoord: dit is NIET de mentaliteit van BD, wel die van enkelingen ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Standaard Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Enero,

Kort antwoord: dit is NIET de mentaliteit van BD, wel die van enkelingen ...

Jaja
    Dit is toch al een geruststelling. Maar toch enkelingen teveel...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Scarlantans heb je overal heh, ook in het echte leven, op cafe, op je werk, op de bus, .....
    Jammer maar ja, we hebben jammergenoeg niet de mogelijkheid om ze op een eiland ergens af te zetten.

Ik vind het ook triest want hier op BD zitten wel degelijk toffe gasten/dames ook.
    Zo heb ik al GRATIS hulp en wisselstukken aangeboden gekregen.

Toen ik mijn 17-55 2.8 DX verkocht, kreeg ik ong. 8 privéberichten. 2 daarvan boden de gevraagde prijs, de rest zat rond de 350 euro. Hebben zulke mensen dan écht geen schaamte

mjah, ik heb hier ook een macro lens te koop staan, mannekes lief wat ik al niet gekregen heb.

400 euro bied ik want als ik 300 pleuro's opleg met de cashabck van canon dan heb ik ze nieuw...

nog eentje die eerst vorige week 700 bied, en deze week komt ie af met , ik wil maar 600 geven want er is cashback.

dan nog eentje die denkt dat hij het hele boeltje gratis kan krijgen.

mannekes lief....

ik laat ze nog liever 20 jaar stof vergaren...
    ze is een jaar oud, nagelnieuw van uitzicht... 3x gebruikt, en ze krijgen er nog een UV filter bij.

ik hebbet ermee gehad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    ........ Ofwel ben een naïeveling ofwel is de mentaliteit hier op BD totaal zoek...En wat zie ik in het profiel bij 'recent gestarte discussies' van betreffend persoon? Enkel draadjes (7 in totaal) in "Aangeboden"

...
    naïeveling dus.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

dat is niet tekenend voor de BD mentaliteit, eerder voor 2de hands sites. Als er een mentaliteitsprobleem is op BD dan lijkt me dat eerder te liggen in het feit dat heel veel mensen zich onmiddellijk persoonlijk aangevallen voelen als je opmerkt dat het niet klopt wat ze zeggen. Nu is het ook niet zo heel gemakkelijk, zeker niet voor degenen die met weinig woorden spreken, om in schrift even behulpzaam te klinken als men zou doen wanneer men iets uit het bovenste rek neemt voor een dametje in de supermarkt.
    The Knight That Says Ni...kon

heb jaren lang mijn nek uit gestoken en geageerd tegen de mentaliteit bij Te Koop en Aangeboden.
    ook tig keren gewaarschuwd voor de zgn niet handelaren maar te vergeefs.
    na al die jaren is er niets veranderd in de opzet, nou ja... je kan niet rechtstreeks meer reageren.
    grt,bouk.

Bouk, om iemand als handelaar te bestempelen hebben we harde bewijzen nodig, geen verdachtmakingen, lever die bewijzen, bvb BTW nummer van de verkoper en we ondernemen actie....niet meer, niet minder....met vermoedens komen we geen stap verder, integendeel, waar eindigt het dan????
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Die mentaliteit vind je op alle tweedehandssites, behalve op ebay.
    Daar ga je direct met de bullen bloot. Als je daar een bod doet is dat een echt bod, en je bent gebonden.
    Als je verkoopt, dan zie je direct of er naar je spullen gekeken wordt, en of er geboden wordt.
    En je kan vooraf een paar gelijkaardige objecten volgen om de marktprijs te kennen.

Ik heb deze week inlichtingen gevraagd over 4 panden op immoweb... Geen enkele reactie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Bouk, om iemand als handelaar te bestempelen hebben we harde bewijzen nodig, geen verdachtmakingen, lever die bewijzen, bvb BTW nummer van de verkoper en we ondernemen actie....niet meer, niet minder.
    voor de laatste keer:
    als een BD lid alleen maar actief is in Koop en Verkoop is het voor mij handel.
    je hoeft alleen naar naar het profiel te kijken en je haalt ze er zo tussen uit.
    jammer dat uit de oude regels het regeltje is geschrapt wat dit gedrag kon voorkomen.
    grrrr, bouk.
    PS:
    art.6
    Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
    Laatst gewijzigd door bouk; 5 mei 2013 om 15:39 Reden: ps"./.;.,l

Snap ook het probleem niet eigenlijk.

Men geeft toch een vraagprijs op?
    Wil men die niet betalen, tja, dan gaat die naar iemand die het er wel voor over heeft.

En handelaars horen hier inderdaad niet thuis.

Ik ken voldoende mensen die hier heel veel lezen en bijleren zonder dat ze zelf posten, omdat hun kennis vergroot kopen ze ook beter materiaal en verkopen ze de ander zaken, ze posten dus enkel in de koopjes hoek..... als we doen wat jij vraagt wordt het een willekeur. Op den duur gaat niemand meer zaken aanbieden en kopen uit schrik om gebanned te worden omdat ze misschien als lucratieve kopers en verkopers beschouwd worden. Trouwens, niemand dwingt je om te kopen of te verkopen als je niet akkoord bent met de prijs.....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

.........als we doen wat jij vraagt wordt het een willekeur. Op den duur gaat niemand meer zaken aanbieden en kopen uit schrik om gebanned te worden omdat ze misschien als lucratieve kopers en verkopers beschouwd worden. .....
    het zijn de regels die BD zelf heeft vastgesteld hoor, komen niet van mij..
    en die regels heeft ieder BD lid gelezen alvorens zich in te schrijven.
    grt,bouk.

Bouk, om iemand als handelaar te bestempelen hebben we harde bewijzen nodig, geen verdachtmakingen, lever die bewijzen, bvb BTW nummer van de verkoper en we ondernemen actie....niet meer, niet minder....met vermoedens komen we geen stap verder, integendeel, waar eindigt het dan????
    Kunnen zwarte handelaren, waar er ook voldoende van zijn, dan niet verbannen worden?
    The Knight That Says Ni...kon

Ik ken voldoende mensen die hier heel veel lezen en bijleren zonder dat ze zelf posten, omdat hun kennis vergroot kopen ze ook beter materiaal en verkopen ze de ander zaken, ze posten dus enkel in de koopjes hoek..... als we doen wat jij vraagt wordt het een willekeur. Op den duur gaat niemand meer zaken aanbieden en kopen uit schrik om gebanned te worden omdat ze misschien als lucratieve kopers en verkopers beschouwd worden. Trouwens, niemand dwingt je om te kopen of te verkopen als je niet akkoord bent met de prijs.....
    Dat is erover he, dat is een flauw excuus om er niks aan te doen. IMHO heeft Bouk gelijk in deze zaak: als uit je profiel blijkt dat je hier alleen maar koopt/verkoopt, en verder niet deelneemt aan discussies, of totaal geen fotos post, dan ben je voornamelijk bezig met een handeltje. Ik vind dat je als forumbeheerder best kan zeggen dat zoiets niet kan, en dat die "handelaars" (al dan niet tijdelijk) gebanned mogen worden.
    David Leemans
    Canon 550D-1Ds3 | Nikon D7100-D600-D610 | Gallery

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Kunnen zwarte handelaren, waar er ook voldoende van zijn, dan niet verbannen worden?
    Heb je bewijzen of enkel vermoedens?

ik treed Bouk toch ook bij in deze......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Dat is erover he, dat is een flauw excuus om er niks aan te doen. IMHO heeft Bouk gelijk in deze zaak: als uit je profiel blijkt dat je hier alleen maar koopt/verkoopt, en verder niet deelneemt aan discussies, of totaal geen fotos post, dan ben je voornamelijk bezig met een handeltje. Ik vind dat je als forumbeheerder best kan zeggen dat zoiets niet kan, en dat die "handelaars" (al dan niet tijdelijk) gebanned mogen worden.
    Helaas moet ik je tegenspreken, als ik zo moest redeneren dan had ik de laatste 2 dagen 2 leden moeten bannen, ze zijn bij mij thuis geweest om dingen aan te kopen die ik verkocht op BD, ik heb toen ook gevraagd of ze regelmatig posten op BD, wel, geen van beiden deed dat, ze volgen BD zeker wekelijks, dat kon ik duidelijk horen toen ik wat vragen stelde over het forum en ik kan je garanderen dat het geen verdoken handelaars waren....dus waar trek je de lijn??? Als het echt zo simpel was.....

art.6
    Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
    Er staat duidelijk "riskeren", er staat niet dat het altijd zal gebeuren....ikzelf heb wel al pm's gestuurd naar mensen die achtereenvolgens verschillende dingen verkopen, als je dan een pm terug krijgt met een uitleg die aanvaardbaar klinkt, heb je geen poot meer op op te staan en kan ik niet zomaar ineens zeggen dat de toegang tot het forum voor hen afgesloten wordt.
    En nog iets, als je enkel de mensen gaat toelaten die regelmatig posten op BD, zal de koopjeshoek zeer snel aan populariteit verliezen, en of je het nu wil accepteren of niet, IEDEREEN heeft al koopjes gedaan die er niet zouden geweest zijn als we bij het minste vermoeden moesten bannen.
    Elk voordeel heeft ook zijn nadeel...
    Laatst gewijzigd door Franciskine; 5 mei 2013 om 18:56

Helaas moet ik je tegenspreken, als ik zo moest redeneren dan had ik de laatste 2 dagen 2 leden moeten bannen, ze zijn bij mij thuis geweest om dingen aan te kopen die ik verkocht op BD, ik heb toen ook gevraagd of ze regelmatig posten op BD, wel, geen van beiden deed dat, ze volgen BD zeker wekelijks, dat kon ik duidelijk horen toen ik wat vragen stelde over het forum en ik kan je garanderen dat het geen verdoken handelaars waren....dus waar trek je de lijn??? Als het echt zo simpel was.....
    Ik zeg niet dat het simpel is om de lijn te trekken, maar er mag weg wel degelijk ergens een lijn getrokken worden. Het kan toch niet zijn dat een paar enkelingen de sfeer in de koopjeshoek (mogen blijven) verzieken voor de meerderheid ?
    En ik mag aannemen dat je nog altijd de nuance kan leggen tussen niet-postende leden die eens een aankoop doen, en niet-postende leden die bij quasi elke maand 5 lenzen en cameras te koop hebben.
    Laatst gewijzigd door dleemans; 5 mei 2013 om 18:53
    David Leemans

En ik mag aannemen dat je nog altijd de nuance kan leggen tussen niet-postende leden die eens een aankoop doen, en niet-postende leden die bij quasi elke maand 5 lenzen en cameras te koop hebben.
    Best mogelijk, bied je jezelf aan als moderator van de koopjeshoek zodat die 24 op 24 kan gemonitord worden? Vergeet niet dat de koopjeshoek het druk bezetste forumonderdeel is.....we hebben honderden, waarschijnlijk zelfs meer postenden leden in de koopjeshoek...ik daag je uit dagelijks de namen op te zoeken van wie eventueel toch probeert iets met teveel winst te verkopen en met zekerheid te zeggen dat die ene persoon enkel op winstbejag uit is.....owee als je dan iemand bant waar dit niet het geval was....

Best mogelijk, bied je jezelf aan als moderator van de koopjeshoek zodat die 24 op 24 kan gemonitord worden? Vergeet niet dat de koopjeshoek het druk bezetste forumonderdeel is.....we hebben honderden, waarschijnlijk zelfs meer postenden leden in de koopjeshoek...ik daag je uit dagelijks de namen op te zoeken van wie eventueel toch probeert iets met teveel winst te verkopen en met zekerheid te zeggen dat die ene persoon enkel op winstbejag uit is.....owee als je dan iemand bant waar dit niet het geval was....
    In die slangenkuil wil ik niet vallen. Maar ik vind wel dat je als forumleiding zijnde, in het geval van wat Enero (de TS) overkomen is, kan ingrijpen.
    David Leemans

In die slangenkuil wil ik niet vallen. Maar ik vind wel dat je als forumleiding zijnde, in het geval van wat Enero (de TS) overkomen is, kan ingrijpen.
    Gewoon op onzinnige biedingen niet reageren, dat is de beste oplossing en je er niet druk in maken, als die sjacheraars hier ondervinden dat ze hun doel niet bereiken, blijven ze wel uit zichzelf weg....

Gewoon op onzinnige biedingen niet reageren, dat is de beste oplossing en je er niet druk in maken, als die sjacheraars hier ondervinden dat ze hun doel niet bereiken, blijven ze wel uit zichzelf weg....
    En dan zijn ze ook nog onbeleefd zeg maar grof als ze hun zin niet krijgen een mens zou voor minder

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Regels voor berichten