Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

    Hoop natuurlijk dat het het eerste is.
    Was naar buiten geweest om wat foto's te trekken.
    Binnengekomen keek ik weer even door de zoeker en schrok me helemaal de ( PIEP !!!!). Alles was wazig. Ook de foto's. Nu is inmiddels de waas die ik door de zoeker heen zag weg , maar mijn foto's zijn nog wel wazig. Zou dit idd condens zijn ? En hoe lang duurt dat voor dit weggetrokken zou moeten zijn ?




    Alvast bedankt
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/


  • #2
    Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

    Lang buiten geweest ?
    Normaal binnen het half uur !

    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #3
      Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

      Ben een goed uur buiten aan het wanderlen geweest. En nu , iets meer dan een uur nadien , zijn de foto's nog wazig
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

        Haardroger geprobeerd ?

        Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #5
          Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

          Pjewwww , alles lijkt weer normaal , ben weer een ervaring rijker
          Had dit nog niet eerder meegemaakt , dus was wel even een beetje geschrokken Toch bedankt voor je reactie.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

            Dit ziet er inderdaad uit als condens. Normaliter is dat binnen het uur wel verdwenen, maar in mijn analoge tijd heb ik er wel eens een paar uur last van gehad ook. Ik denk dat het mede afhangt van de lens (aantal groepen en elementen) alsmede de luchtvochtigheid en temperatuur in huis.

            Wat je eventueel kunt proberen is de lens van de camera halen en ze apart laten acclimatiseren, de camera zal dan redelijk snel droog moeten zijn. Je kunt dan met een andere lens (als je die hebt) testen of de waas weg is.

            Een haardroger zou ik niet snel gebruiken, nog afgezien van stof dat je in de rondte blaast wordt je camera/lens daarmee lokaal nogal warm en grote temperatuurverschillen zijn i.h.a. niet echt goed voor de verschillende componenten.
            Groeten, Eric

            Nikon Coolpix 8800
            Fuji S602 Zoom

            Comment


            • #7
              Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

              Da's volgens mij idd condens.
              (Geheel ter zijde: ik heb vorige week nog een foto gezien, iemand die doelbewust olie op zijn filter had gesmeerd om een bepaald effect te bekomen, en dat zag er eigenlijk net hetzelfde uit.)

              Ik heb me laten wijsmaken dat je best hetvolgende kan doen om dat te vermijden: voor je naar binnen gaat, camera en zo in een plastic zak steken. Binnen op temperatuur laten komen en er dan pas uit halen. Op die manier kan het vocht dat zich binnen in de lucht bevindt, zich niet op het koude materiaal afzetten. Heb ik dus van horen zeggen, nog niet getest...
              Last edited by naxx; 12 oktober 2004, 12:21.
              NaXX

              Comment


              • #8
                Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

                En jij dacht een paar foto s te trekken van de mooie ochtendmist in Almere !!!

                Kan me voorstellen dat je je een hoedje geschrokken bent maar gelukkig goed afgelopen

                Comment


                • #9
                  Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door marjo
                  En jij dacht een paar foto s te trekken van de mooie ochtendmist in Almere !!!

                  Kan me voorstellen dat je je een hoedje geschrokken bent maar gelukkig goed afgelopen
                  Gelukkig wel , was al bang op de SD zonder camera te zitten
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dit condens ? Of heb ik een probleem ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dutcheric
                    Dit ziet er inderdaad uit als condens. Normaliter is dat binnen het uur wel verdwenen, maar in mijn analoge tijd heb ik er wel eens een paar uur last van gehad ook. Ik denk dat het mede afhangt van de lens (aantal groepen en elementen) alsmede de luchtvochtigheid en temperatuur in huis.

                    Wat je eventueel kunt proberen is de lens van de camera halen en ze apart laten acclimatiseren, de camera zal dan redelijk snel droog moeten zijn. Je kunt dan met een andere lens (als je die hebt) testen of de waas weg is.

                    Een haardroger zou ik niet snel gebruiken, nog afgezien van stof dat je in de rondte blaast wordt je camera/lens daarmee lokaal nogal warm en grote temperatuurverschillen zijn i.h.a. niet echt goed voor de verschillende componenten.

                    De bedoeling is natuur zachtjes op lage temp te blazen.
                    Natuurlijk niet snoerheet !!!!

                    Ook een tip is Selica gel in de draagtas !!

                    Yvan
                    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                    Comment

                    Working...
                    X