Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

informatie over eigen fotoafdruk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • informatie over eigen fotoafdruk.

    Beste

    heb zopas de foto uit het topic http://forum.belgiumdigital.com/f66/...te-474139.html afgeprint (deze achter het linkje) , maar vindt dat deze op fotopapier niet echt goed uitkomt.

    Hoe komt dit? door mijn printer? een Hp officejet pro 8600

    als ik deze laat afprinten door speciale firma, al dan niet op acrylglas of gewoon fotopapier, zou deze dan beter uitkomen??

    dat ik niet voor onaangename verassingen kom te staan.

    alvast bedankt voor de info
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: informatie over eigen fotoafdruk.

    Ik denk dat printers als hp, brother,...in de eerste plaats bedoeld zijn voor drukwerk, niet voor het afdrukken dan foto's.
    Dan zou je eerder naar canon of epson moeten kijken, deze kan je zeer fijn afstellen afhankelijk van het gekozen fotopapier
    Heel veel kan ook te maken hebben met het papier waarop gerdukt wordt. Probeer eens ilford prestige, hahnemuele, canson, tecco, canon platinum...
    dat zou een verschil kunnen maken

    Comment


    • #3
      Re: informatie over eigen fotoafdruk.

      Mijn eerste vraag is: is jouw scherm gekalibreerd? En het beste is dan, dat je een profiel maakt van jouw printer en het gebruikte papier en dat dan in photoshop gebruikt om af te drukken. Dan krijg je de kleuren van je scherm op je afdruk.
      Maar daar bovenop kan het idd ook zijn dat jouw printer toch niet goed genoeg is voor fotoafdrukken.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: informatie over eigen fotoafdruk.

        Is niet gekalibreerd, maar aan de kleuren ligt het niet denk ik want de foto is hier zopas opgestaan, en vonden het toch mooie foto en niets over de kleuren enz gehoord, dus denk ik eerder dat het aan de printer zal liggen?

        Hoop ik dat ik niet voor onaangename verassingen kom te staan


        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
        Mijn eerste vraag is: is jouw scherm gekalibreerd? En het beste is dan, dat je een profiel maakt van jouw printer en het gebruikte papier en dat dan in photoshop gebruikt om af te drukken. Dan krijg je de kleuren van je scherm op je afdruk.
        Maar daar bovenop kan het idd ook zijn dat jouw printer toch niet goed genoeg is voor fotoafdrukken.
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: informatie over eigen fotoafdruk.

          Waarschijnlijk heb je een laserprinter, deze werken,zeer efficiënt voor office-toepassingen, maar zijn bijna onbruikbaar voor foto's. HP heeft ook enkele goede fotoprinters dat relatief goed zijn voor weinig geld trouwens. Maar zo'n afdruk print je best af op een fotoprinter of je laat het doen door een fotolabo (die laatste zijn zeker niet amtijd beter!). Kies een goed fotolabo als je slechts af en toe eens wil printen, ga niet naar de GB of Colruyt om uw prints te laten afdrukken .

          Comment


          • #6
            Re: informatie over eigen fotoafdruk.

            ja het is om af en toe foto's op groter formaat af te printen op 40x60 of 50x70.

            want ben nu dus beetje bang dat ik hem laat afdrukken en dat het ook niet mooi zal zijn zoals mijn eigen afprint. of zal dit niet het geval zijn als ik een goed fotolabo kies?

            alvast bednakt

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Waarschijnlijk heb je een laserprinter, deze werken,zeer efficiënt voor office-toepassingen, maar zijn bijna onbruikbaar voor foto's. HP heeft ook enkele goede fotoprinters dat relatief goed zijn voor weinig geld trouwens. Maar zo'n afdruk print je best af op een fotoprinter of je laat het doen door een fotolabo (die laatste zijn zeker niet amtijd beter!). Kies een goed fotolabo als je slechts af en toe eens wil printen, ga niet naar de GB of Colruyt om uw prints te laten afdrukken .
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment

            Working...
            X